Bluswatervoorziening met tankwagens

Auteur Topic: Bluswatervoorziening met tankwagens  (gelezen 118781 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #90 Gepost op: 29 juli 2013, 16:10:31
Landbouw aansluitingen zijn wel handig voor aanvoer water door loonwerkers met giertanks. Net op site van veenhuis gekeken. Daar kan best veel water in. Kleinste 10 m3 grootste 36 m3. Hoogstens wat geurig water :)


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #91 Gepost op: 29 juli 2013, 16:23:24
Bij het op- en aftakelen van die containers.. dan klotst toch zo 20% van het water er uit? Of zit er onder het zeil een dichte bovenkant?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #92 Gepost op: 29 juli 2013, 16:41:33
Citaat van: petre link=msg=1187260 date=1375107804
Bij het op- en aftakelen van die containers.. dan klotst toch zo 20% van het water er uit? Of zit er onder het zeil een dichte bovenkant?

Met een container met 30 ton water zonder slingerschotten kun je niet rijden.
Ik neem aan dat de container, het voorraadbassin, leeg wordt aangevoerd en nadat de container is geplaatst pas wordt gevuld.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #93 Gepost op: 29 juli 2013, 19:03:43
Jup. Container word leeg aangevoerd, en ter plekke pas gevuld met tankwagens.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #94 Gepost op: 29 juli 2013, 21:26:30
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1187218 date=1375101368


Misschien handig de volgende keer even toestemming te vragen aan de maker van de foto of je de foto mag plaatsen en/of een naam vermelden. In dit geval heb je geen toestemming gevraagd aan de fotograaf. We hebben inmiddels gezien dat dat behoorlijk wat narigheid op kan leveren. Ik heb het bericht vanmorgen vroeg al gemeld maar er word niets mee gedaan, daarom meld ik het maar even op deze manier.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #95 Gepost op: 29 juli 2013, 21:30:46
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1187346 date=1375125990
Ik heb het bericht vanmorgen vroeg al gemeld maar er word niets mee gedaan, daarom meld ik het maar even op deze manier.  ;)
Als je een duidelijke vraag bij je melding had gezet dan hadden we geweten wat je had gewild.... Maar goed, je naam is toegevoegd onder de foto.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #96 Gepost op: 29 juli 2013, 21:32:26
Citaat van: Red link=msg=1187349 date=1375126246
Als je een duidelijke vraag bij je melding had gezet dan hadden we geweten wat je had gewild.... Maar goed, je naam is toegevoegd onder de foto.  O0

Oh. Ik dacht dat de melding met de tekst 'Foto: Luke Beens' toch wel genoeg duidelijkheid zou zijn eigenlijk. Maar goed. Volgende keer zal ik dan duidelijker verworden dat er geen naam bij staat.  :) O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #97 Gepost op: 29 juli 2013, 22:35:07
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1187350 date=1375126346
Oh. Ik dacht dat de melding met de tekst 'Foto: Luke Beens' toch wel genoeg duidelijkheid zou zijn eigenlijk. Maar goed. Volgende keer zal ik dan duidelijker verworden dat er geen naam bij staat.  :) O0

Zet er dan in het vervolg ook bij dat volgens de site http://www.kazernesnederland.nl dat William Harthoorn de fotograaf is, maar idd ik had de bron en fotograaf er direct bij moeten vermelden excuus hiervoor.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #98 Gepost op: 29 juli 2013, 22:37:27
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1187371 date=1375130107
Zet er dan in het vervolg ook bij dat volgens de site http://www.kazernesnederland.nl dat William Harthoorn de fotograaf is, maar idd ik had de bron en fotograaf er direct bij moeten vermelden excuus hiervoor.

Ah. Ja daar gaat 't wel eens mis. William en ik hebben ongeveer een gezamelijke verzameling. En zo nu en dan worden onze namen door elkaar gehaald. Gebeurd niet alleen hier, ook op andere websites, in bladen en op andere plekken. Daar maak ik in principe niet zo'n probleem van, ondanks dat ik zeker weet dat ik deze foto gemaakt heb.  :)

Het is ook niet dat ik er zo'n enorm probleem van maak hoor. Maar ik zou het zonde vinden als het de volgende keer wel misgaat waardoor we toestanden krijgen zoals laatst op het Rode forum.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #99 Gepost op: 29 juli 2013, 23:18:13
Mooi ding zon buffercontainer, maar met het systeem zoals dat in Drenthe wordt ingevoerd eigenlijk niet echt van toegevoegde waarde. Misschien een keer met een natuurbrand o.i.d.. Het principe is hier gewoon eerste tankwagen is de primaire watervoorziening. Als je opschaalt komen er TW's bij, of je bestelt ze als Bev. apart. Die kunnen dan pendelen en de eerste Tw van water blijven voorzien. Voor de rest is het denk ik zaak te zorgen dat het Gwt er zo snel mogelijk ligt