Monteur van dienst bij de brandweer ?

Auteur Topic: Monteur van dienst bij de brandweer ?  (gelezen 3185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Gepost op: 13 augustus 2005, 21:20:05
Hallo allemaal,

Na een gesprek met iemand wou ik jullie het volgende vragen. Hier in de Hulpverleningsregio Haaglanden hebben wij een monteur van dienst piket. In deze piketfunctie draaien 4 monteurs mee (als ik het goed heb).

De monteur van dienst heeft een eigen voertuig (een mercedes sprinter) en als er problemen met voertuigen zijn dan komt hij om dit te repareren. Daarnaast komt de mvd ook ter plaatse bij grote branden etc. Buiten de piketfunctie zijn de monteurs werkzaam bij de brandweer den haag waar ze heel het wagenpark onderhouden.

Mijn vraag is of er meer regio's in Nederland zijn die een monteur van dienst piket hebben, of is Haaglanden daar de enige mee ?

Gr. Ricardo


HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2005, 21:33:16
Rotterdam heeft een technische dienst piket voor problemen met het wagen park en apparatuur.


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2005, 10:17:56
Ook Amsterdam heeft een piket monteur.


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2005, 12:57:32
Hoi,

In de regio Brabant - Noord zitten alleen in het ondersteuningspeloton monteurs.

Dus bij een grote inzet waar 2 pelotons zijn ingezet komt vaak ook het ondersteuningspeloton om de hoek kijken.

Dit wordt niet gelijk ingezet maar de pelotons-commandant is wel bereikbaar door de melkamer brandweer.

Indien er dan gevraagd wordt om monteurs of andere mensen zullen deze gestuurd worden.

Deze monteurs worden geleverd door brandweer Den Bosch en zijn 2 personen uit de dienstdoende ploeg. (Natuurlijk wel monteurs)

Gr. Sebosch


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2005, 13:23:53
Hoi Ricardo,
Ik weet niet zeker of dit een piket functie is vanuit de regio. Volgens mij rijdt de monteur van korps Zoetermeer in een sprinter, en is hij alleen inzetbaar in Zoetermeer.
Volgende keer zal ik dat eens vragen als ik weer diesnt heb met één van de monteurs.

Ik weet niet of er echt een monteur van dienst voor de regio is. Misschien dat de mensen van de RAC dat weten.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Rop

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:04:03
ook Amsterdam heeft monteurs , overdag sleutelen we aan de voertuigen en toebehoren. Daarnaast draaien we een piketdienst die een week lang doorloopt. Bij deze piketdienst krijg je een mercedes bus mee naar huis en als je wordt opgeroepen door de ac kun je eventueel uitrukken na een reparatie of storing. Gelukkig hoeven we er niet uit als er een brandmelding of iets dergelijke is ,want overdag moeten we gewoon weer werken.  


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2005, 15:45:21
Hoi Ricardo,
Ik weet niet zeker of dit een piket functie is vanuit de regio. Volgens mij rijdt de monteur van korps Zoetermeer in een sprinter, en is hij alleen inzetbaar in Zoetermeer.
Volgende keer zal ik dat eens vragen als ik weer diesnt heb met één van de monteurs.

Ik weet niet of er echt een monteur van dienst voor de regio is. Misschien dat de mensen van de RAC dat weten.
Hoi Vuurvlieg, het zou kunnen zijn dat zoetermeer een eigen monteur heeft maar er is een monteur van dienst voor de regio, dat weet ik zeker! Hij werd net nog naar Delft gestuurd omdat er een probleem was met een tankautospuit.

Maar ik zie je antwoord graag tegemoet.

Groetjes Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:13:36
Rotterdam heeft een technische dienst piket voor problemen met het wagen park en apparatuur.

En eventueel ingezet bij branden oid! ;D