GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 203004 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
De vraag is niet of dit redelijk is, de vraag is wat er met de kosten van deze operatie gaat gebeuren. En ik zou me als gemeente kunnen voorstellen dat ik in ieder geval een deel van de gemaakte kosten terug wil zien.

De gemeenschap, wie anders? Het is uiteindelijk 'reguliere' politie-inzet


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Is hier wel iemand 'schuldig' aan?
Of zijn we allemaal schuldig? Het meisje in kwestie voor de niet goed doordachte uitnodiging, de media voor het hypen van het hele gebeuren en het volk die er maar op af komt?
Kijk, jij snapt het. Je kunt niet één iemand aanwijzen. Het is een viral.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De gemeenschap, wie anders? Het is uiteindelijk 'reguliere' politie-inzet
Dat betwijfel ik of dit wel zo,n reguliere politieinzet betreft. Een noodveroderning is niet zo regulier, evenals de maatregelen die de gemeente Haren nu allemaal getroffen heeft. Dit alles was niet nodig geweest als de jongedame haar vrienden gewoon gebelt of gemaild had.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Misschien komt er ook volk uit het buitenland:

http://www.deccanchronicle.com/channels/world/europe/dutch-police-brace-after-teens-facebook-party-goes-viral-110

Zullen we die kranten maar ook verantwoordelijk stellen?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dus jij gelooft werkelijk dat je een meisje van amper 16 verantwoordelijk kunt stellen voor het feit dat een ander de uitnodiging doorstuurt?

Het is niet het probleem van de maatschappij dat zo'n meisje niet weet hoe Facebook werkt, of wel?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Kijk, jij snapt het. Je kunt niet één iemand aanwijzen. Het is een viral.

Daarmee praat je het goed en gaat dit vaker gebeuren. Enig idee hoe prachtig leeftijdgenoten zoiets vinden? Heel tiener-Nederland volgt dit en wil zoiets ook wel een keer ontketenen. Zeker als het toch niets kost. Iedereen kan immers een 'foutje' maken, nietwaar?


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Dat betwijfel ik of dit wel zo,n reguliere politieinzet betreft. Een noodveroderning is niet zo regulier, evenals de maatregelen die de gemeente Haren nu allemaal getroffen heeft. Dit alles was niet nodig geweest als de jongedame haar vrienden gewoon gebelt of gemaild had.

De jeugd doet alles via Facebook, die dame had de intentie niet om de rest van de wereld te uitnodigen, dat zijn anderen geweest. Alsof iemand ooit kon overzien dat een verjaardagsuitnodiging als een viral de wereld zou rond gaan. Het is achteraf gepraat dat ze zus en zo had moeten doen. Als iedereen in de toekomst kon kijken....


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
De jeugd doet alles via Facebook, die dame had de intentie niet om de rest van de wereld te uitnodigen, dat zijn anderen geweest. Alsof iemand ooit kon overzien dat een verjaardagsuitnodiging als een viral de wereld zou rond gaan. Het is achteraf gepraat dat ze zus en zo had moeten doen. Als iedereen in de toekomst kon kijken....

Tuurlijk. Als je een A4tje ophangt in een winkelcentrum over datzelfde feest dan ben je ook erg naïef als je ontdekt dat niet alleen je vrienden dat blijken te kunnen lezen :)


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Het is niet het probleem van de maatschappij dat zo'n meisje niet weet hoe Facebook werkt, of wel?

Alsof Facebook zo duidelijk is met privacyinstellingen. Iedereen kan deze fout maken, het is in een oogwenk gebeurd. Je kunt haar niet verwijten dat er grapjassen zijn die haar uitnodiging doorsturen.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Daarmee praat je het goed en gaat dit vaker gebeuren. Enig idee hoe prachtig leeftijdgenoten zoiets vinden? Heel tiener-Nederland volgt dit en wil zoiets ook wel een keer ontketenen. Zeker als het toch niets kost. Iedereen kan immers een 'foutje' maken, nietwaar?

Die kans is aanwezig, het is aan een rechter om te bepalen dat iets een foutje was of opzet. Ga er maar vanuit dat een rechter in dit geval niet uitgaat van opzet. Ik zie tenminste geen aanleiding daardoor. Jij wel?