GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012

Auteur Topic: GRIP 3 ProjectX facebook verjaardagsfeestje 16-jarige loopt uit op chaos - Haren 21-09-2012  (gelezen 203061 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Tuurlijk. Als je een A4tje ophangt in een winkelcentrum over datzelfde feest dan ben je ook erg naïef als je ontdekt dat niet alleen je vrienden dat blijken te kunnen lezen :)

Een A4'tje is iets duidelijker dan een diepverscholen instelling in Facebook. Vrienden hebben ook wel eens een openbaar feestje georganiseerd met uitnodigingen via Facebook. We zouden willen dat we 30.000 man konden bereiken. Dit is juist een hype geworden omdat het meisje niet de intentie had om de rest van de wereld uit te nodigen, juist dan vinden sommige mensen het leuk om zo'n iemand een oor aan te naaien.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Alsof Facebook zo duidelijk is met privacyinstellingen. Iedereen kan deze fout maken, het is in een oogwenk gebeurd. Je kunt haar niet verwijten dat er grapjassen zijn die haar uitnodiging doorsturen.
Met alle respect, maar het is niet zo moeilijk om een privebericht op Facebook te zetten.  ::)


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Met alle respect, maar het is niet zo moeilijk om een privebericht op Facebook te zetten.  ::)

Bekijk het reëel, ze wilde een groepje vrienden uitnodigen, dat is al niet geheel privé meer. En ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het spul werkt met Facebook, ik doe er ontzettend weinig mee. En er zijn tig mensen die een feestje organiseren, geheel openbaar, maar wie lukt het om zoveel mensen op de been te krijgen? Geen kip. Dus ik ben niet bang voor een copycat-effect, want zoals het nu gaat zal echt geen schering en inslag worden.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Nu al live meekijken via http://bit.ly/PuKmXL

Livebeeldverslag met 45.000 kijkers...


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Voor de mensen die niet zo bekend zijn met Facebook:
Je kan een "evenement" aanmaken, waarop mensen dan kunnen reageren om aan te geven dat ze ook naar dit evenement gaan. Dit wordt zowel door professionele evenementen gebruikt (zoal concert organisatoren) als in privé omgevingen zoals hier voor uitnodigingen voor verjaardag feestjes alleen voor vrienden.
Probleem is alleen dat, zelfs als je standaard de strengste privacy settings gebruikt (en dus alleen vrienden je berichten kunnen zien, een evenement standaard altijd publiek is. Je moet dus zelf dit wijzigen naar " alleen voor vrienden".

Maar zelfs als iemand per ongeluk een openbare uitnodiging maakt, zal dit tussen de Miljoenen openbare Facebook berichten en Duizenden openbare "uitnodigingen" nauwelijks opvallen. Pas als er personen zijn die het actief gaan promoten, denk bijv aan het twitteren van een link met de toevoeging "project X", zal het op gaan vallen bij grote groepen mensen. Bij de personen die deze aanzet hebben gegeven kan je volgens mij wel spreken over opzet en dus eventueel over aansprakelijkheid.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik ben een ouwe l*l (en als DB dat 2 keer in een week roept... oh crap!).

En ik snap hier echt geen moer van. Wat moet je als volslage vreemde in een gat als frickin' Haren op vrijdagavond? Anders dan voor een markt of zoiets bezopens als een vossenjacht...?

Je bent dus kennelijk een nobody als je geen Facebook hebt en je niet panisch achter je leuter en een hype aan rent?
Halleluja, my name is Nobody.

En als u mij nu wilt excuseren? Ik ga trainen.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918

https://twitter.com/vanderzande
Je kunt niet meer voor de "feestlocatie" komen, er staan nog meer dranghekken en veel politie

ik zal regelmatig nieuwe fotos/info posten.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Ik ben een ouwe l*l (en als DB dat 2 keer in een week roept... oh crap!).

En ik snap hier echt geen moer van. Wat moet je als volslage vreemde in een gat als frickin' Haren op vrijdagavond? Anders dan voor een markt of zoiets bezopens als een vossenjacht...?

Je bent dus kennelijk een nobody als je geen Facebook hebt en je niet panisch achter je leuter en een hype aan rent?
Halleluja, my name is Nobody.

En als u mij nu wilt excuseren? Ik ga trainen.
Deze reactie voegt veel toe aan de discussie.... :-X


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Ik ben een ouwe l*l (en als DB dat 2 keer in een week roept... oh crap!).

En ik snap hier echt geen moer van. Wat moet je als volslage vreemde in een gat als frickin' Haren op vrijdagavond? Anders dan voor een markt of zoiets bezopens als een vossenjacht...?

Je bent dus kennelijk een nobody als je geen Facebook hebt en je niet panisch achter je leuter en een hype aan rent?
Halleluja, my name is Nobody.

En als u mij nu wilt excuseren? Ik ga trainen.

Ik ben het helemaal met je eens, daarom doe ik ook niet mee aan die social media flauwekul. Ik vind dit forum social genoeg voor internet.
Het is net als van de week met Radar volgens mij. Mensen die via de telefoon hun codes voor Internetbankieren gaan geven. Ik snap werkelijk niet waarom mensen tegenwoordig overal aan beginnen maar totaal niet weten waar ze mee bezig zijn.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Ik kom er net (professioneel) vandaan. Sfeer is gemoedelijk en rustig. Iedereen vraagt zich af wat er nog gaat komen. Politie houd wel wat achter de hand.
Digitaal onderzoek