Compronet en de app Meld! (meer HeterdaadKracht)

Auteur Topic: Compronet en de app Meld! (meer HeterdaadKracht)  (gelezen 8080 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 4 december 2013, 22:37:02
Meld! app moet A-Kwartier veiliger maken
Meld! app moet A-Kwartier veiliger maken
RTVOOG
Gepubliceerd op 4 dec 2013
Citaat
Burgemeester Vreeman activeerde woensdagmorgen een pilot van de Meld! App. Deze app moet het A-Kwartier veiliger maken.Bewoners dienen als oren en ogen van de politie en kunnen met de app incidenten makkelijker aan de politie door te geven. Ook kunnen ze foto\'s maken van een bedreigende situatie en die via de app met de politie delen. De bewoners staan bovendien in direct contact met elkaar, wat onderlinge steun en hulp mogelijk maakt. Na drie maanden wordt de proef geëvalueerd en mogelijk wordt de app daarna ook in andere delen van de stad ingezet.

App moet A-Kwartier s nachts veiliger maken - RTV Noord
App moet A-Kwartier s nachts veiliger maken - RTV Noord
RTV Noord
Gepubliceerd op 4 dec 2013
Citaat
De straten van het Groninger A-Kwartier worden s avonds bevolkt door tippelaarsters, pooiers en drugsdealers. Om het gevoel van onveiligheid bij bewoners weg te nemen, is woensdag de app MELD! gelanceerd. Buurtbewoners kunnen hiermee de politie en buurtbewoners inschakelen.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=127648
Samen sterk in de hulpverlening!


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #21 Gepost op: 5 december 2013, 00:07:09
Is het niet mogelijk het burgernet systeem hiermee uit te breiden?
Daarbij een taxi chauffeur die een weg blokkeert ik weet het niet hoor. Vind het top als burgers helpen maar als
ze hun veiligheid op zo manier op spel zetten. :| Nu komt er weer een appje wat ik denk ook best in burgernet kan.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.