Nieuwe boot gekozen voor rampenvloot Reddingsbrigade Nederland (RN)

Auteur Topic: Nieuwe boot gekozen voor rampenvloot Reddingsbrigade Nederland (RN)  (gelezen 70032 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Lifesaver1990

  • Senior Lifeguard / Schipper NRV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
  • So others may live
Vraagje aan leden die de Tinn Silver al in bezit hebben:

Hoe hoog is de boot op z'n hoogst, wanneer deze op de trailer staat?
Volgens IJmuiden 2m30 (voorsteunen, neergeklapte communicatie mast)

( anders gezegd; past deze boot qua hoogte door een standaard garagedeur? )

Bedankt alvast!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Vraagje aan leden die de Tinn Silver al in bezit hebben:

Hoe hoog is de boot op z'n hoogst, wanneer deze op de trailer staat?
Volgens IJmuiden 2m30 (voorsteunen, neergeklapte communicatie mast)

( anders gezegd; past deze boot qua hoogte door een standaard garagedeur? )

Bedankt alvast!

Goeie vraag, heb hem bij ons intern even uitgezet. Vermoedelijk moeten we hem dan even opmeten, want wij hebben extra hoge deuren en daar past ie prima door ;)

Heel eerlijk gezegd vermoed ik trouwens van niet....  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Lifesaver1990

  • Senior Lifeguard / Schipper NRV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
  • So others may live
Reactie #132 Gepost op: 3 juni 2013, 21:07:16
En?  0098


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #133 Gepost op: 3 juni 2013, 21:15:28
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de eerste ervaringen? :)


Klaaskuup

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #134 Gepost op: 3 juni 2013, 22:38:11
Heeft iemand toevallig informatie over het spreidingsplan; welke brigades krijgen een Tinn-silver, welke een (opgeknapte) vlet en rescue 3???
En wanneer dit gebeurt???


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #135 Gepost op: 3 juni 2013, 22:46:12
Citaat van: Klaaskuup link=msg=1169383 date=1370291891
Heeft iemand toevallig informatie over het spreidingsplan; welke brigades krijgen een Tinn-silver, welke een (opgeknapte) vlet en rescue 3???
En wanneer dit gebeurt???

Moet je even intern navragen, zou bekend moeten zijn ;)


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #136 Gepost op: 4 juni 2013, 00:35:19
Citaat van: Lifesaver1990 link=msg=1159274 date=1368119125
[...]
( anders gezegd; past deze boot qua hoogte door een standaard garagedeur? )

Bedankt alvast!

Tsja, wat is een "standaard" garagedeur? Bel maar eens met een leverancier, het antwoord weet ik al: "die bestaat  niet."

Zelf even nameten/navragen/passen dus...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #137 Gepost op: 4 juni 2013, 07:54:26
De benodigde "deurhoogte" wordt bepaald door de totale hoogte van trailer plus boot.
Mochten er problemen zijn met de hoogte van de deur dan zou een oplossing kunnen worden gevonden in de keuze van de trailer.
V line trailers met een verlaagd frame geven een geringere totaalhoogte boot plus trailer dan de standaard (kantel)trailer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #138 Gepost op: 4 juni 2013, 08:22:37
Citaat van: Thor link=msg=1169425 date=1370325266
De benodigde "deurhoogte" wordt bepaald door de totale hoogte van trailer plus boot.
Mochten er problemen zijn met de hoogte van de deur dan zou een oplossing kunnen worden gevonden in de keuze van de trailer.
V line trailers met een verlaagd frame geven een geringere totaalhoogte boot plus trailer dan de standaard (kantel)trailer.

De voordelen van de V liner t.o.v. de standaard (kantel)trailer zijn :

-geringere kruiphoogte boot plus trailer
-lager zwaartepunt en bredere wielbasis,dus minder gevaar van kantellen in bochten

De nadelen zijn :

-minder vrijslag in oneffen terrein
-voorzover mij bekend geen kanteluitvoering,dus eerder behoefte aan trailerhelling
-


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #139 Gepost op: 4 juni 2013, 12:14:04
@Lifesaver1990 Heb nog niemand gevonden die de moeite wilde nemen om het op te meten, ga binnenkort zelf met de boot op pad, dus misschien dan..

@Klaaskuup Ja, dat spreidingsplan is er, maar niet openbaar gemaakt. Het is verstuurd naar alle betrokken brigadebesturen, dus ik heb het ook. Maar ga het hier niet plaatsen, dat is aan Reddingsbrigade Nederland of vraag het bij je eigen bestuur.

@Thor Dan moet een brigade zelf een extra trailer kopen: de Tinnsilver is onderhands aanbesteed inclusief trailer en andere toebehoren. Iedere boot heeft eigen, bijpassende en genummerde trailer. Deze voldoet aan een aantal speciale eisen die RN heeft gesteld voor de rampenbestrijding. RN levert iedere Tinnsilver als 'standaard' op aan de brigades, dus inclusief trailer. Als je hem zelf op een andere trailer zet, heb je weer een extra trailer te stallen ;)

Maar heel eerlijk gezegd zou het niet moeten kunnen dat je als brigade een Tinnsilver krijgt, maar dat ie niet in je stalling past. Vorig jaar is er door RN een inventarisatie gemaakt op het gebied van stalling, bemanning, opleiding en andere randvoorwaarden. Eerst schriftelijk aan alle brigades, daarna is er door de inspecteur een bezoek afgelegd aan alle brigades voor controleren van de vlet, huisvesting etc. Dit met het oog op de komst van de Tinnsilver: wie kan hem kwijt, wie heeft de mensen etc. Bij de schriftelijke inventarisatie is ook gevraagd naar stallingshoogte, dus als je daar nu over twijfelt, heb je het toen wel goed opgegeven?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch