Nieuwe boot gekozen voor rampenvloot Reddingsbrigade Nederland (RN)

Auteur Topic: Nieuwe boot gekozen voor rampenvloot Reddingsbrigade Nederland (RN)  (gelezen 69554 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #60 Gepost op: 26 februari 2013, 13:13:54
Je zal nooit meer iets van interpolis tegenkomen, aangezien Interpolis de financiële samenwerking met RN per direct heeft opgezegd. Dus ook geen stickers op de boten, auto's, vlaggen, polsbandjes etc. etc.

Het contract tussen RN en Interpolis liep tot 31-12-2012. Dat Interpolis de samenwerking per direct heeft opgezegd is een beetje kort door de bocht, er is besloten (door Interpolis) de structurele samenwerking niet te verlengen. Wel zullen ze als sponsor verbonden blijven aan het EK lifesaving en wordt er gekeken naar het eventueel voortzetten van de polsbandjes actie.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #61 Gepost op: 26 februari 2013, 14:53:02
Het feit dat het redelijk plots was, zonder goed overleg, zegt al dat er meer speelt dan alleen kosten. EK LS gaat inderdaad nog wel door, andere activiteiten zijn gestaakt.
Maargoed, die nieuwe boten komen toch van BiZa!


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2013, 15:17:27
Het was redelijk plotseling, maar wel in goed overleg. Ik vraag me af waarom mensen zo minimaal geïnformeerd zijn. Brigadebesturen hebben hierover allemaal bericht (mail) gekregen. Dat leden niet geïnformeerd worden, is een andere zaak.....


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #63 Gepost op: 26 februari 2013, 17:50:17
Het was redelijk plotseling, maar wel in goed overleg. Ik vraag me af waarom mensen zo minimaal geïnformeerd zijn. Brigadebesturen hebben hierover allemaal bericht (mail) gekregen. Dat leden niet geïnformeerd worden, is een andere zaak.....

Ik begrijp je reactie, ik heb de mail gelezen. Echter is het brigade wereldje klein en hoor je wel eens iets  :D

On-topic: Het is wel een schitterende boot en een mooie aanvulling op de vloot die nu bestaat uit Snelle boten, Werkpaarden en snelle evacuatieboten. Iets waar we trots op mogen zijn met zijn allen!


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #64 Gepost op: 27 februari 2013, 16:24:19
Het feit dat het redelijk plots was, zonder goed overleg, zegt al dat er meer speelt dan alleen kosten. EK LS gaat inderdaad nog wel door, andere activiteiten zijn gestaakt.
Maargoed, die nieuwe boten komen toch van BiZa!

Ik ben wel benieuwd naar je bronnen? Ik heb het ook allemaal uit 2e hand, maar volgens mij is het minder plotseling gegaan dan jullie hier allemaal roepen? De aankondiging richting de brigadebesturen kwam voor velen misschien een beetje uit het niets, maar begin 2012 waren er al geruchten....

Wat ik er van heb begrepen is er een nieuwe topman gekomen bij Interpolis, na een fusie met Achmea ofzo? En die heeft een flinke bezuinigingsoperatie uit te voeren. Daarnaast begreep ik dat hij ook graag even zijn eigen stempel wilde drukken en daarvoor het sponsor-portfolio had uitgekozen. Even je territorium afbakenen....

Maar goed, het contract liep inderdaad officieel maar tot 31-12-2012 en Interpolis heeft geen gebruik gemaakt van de optie tot verlenging. Dus daar valt in principe niemand iets te verwijten? En het is op zich ook geen vreemde zaak gezien de crisis en het aantal banen dat bij Interpolis moet verdwijnen. Zou nu alleen raar zijn als ze over een maand bekendmaken een wielerploeg te gaan sponsoren ofzo   098uo

En in de afgelopen 2 of 3 jaar hebben we er aardig profijt van gehad, ook al ziet misschien niet iedereen dat?

Het mooie van de deal met Interpolis vond ik dat er contractueel was vastgelegd dat er niet echt geld naar de Reddingsbrigades ging, maar dat alles in middelen (materiaal) en diensten (advies en ondersteuning) werd geleverd. Als sponsor, maar ook als brigades, wist je daarmee in ieder geval zeker dat er geen geld in een bodemloze put verdween. Iedere euro stond ook ergens voor en mocht ook alleen in de begroting worden opgenomen als er direct iets tegenover stond. Als je alleen kijkt dat we in de afgelopen jaren voor alle grote vergaderingen (ledenvergadering etc.) gratis gebruik hebben gemaakt van Interpolisgebouwen, dat scheelt tienduizenden euro's per jaar aan hotel- en horecakosten. En al dat promotiemateriaal (luchtkussen, vlaggen, polsbandjes) waarmee we veel aandacht hebben gekregen in de media en wat de brigades zelf geen euro heeft gekost.

Het is jammer, maar voor mij in ieder geval niet onverwacht ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #65 Gepost op: 27 februari 2013, 16:26:20
Het was redelijk plotseling, maar wel in goed overleg. Ik vraag me af waarom mensen zo minimaal geïnformeerd zijn. Brigadebesturen hebben hierover allemaal bericht (mail) gekregen. Dat leden niet geïnformeerd worden, is een andere zaak.....

Vind hier trouwens ook wel een rol weggelegd voor brigadebesturen: bij ons gaat die bestuursmail van RN gaat wel 1 op 1 door naar het kader. Als je dit als brigadelid niet wist, moet je volgens mij toch eens aan je bestuur gaan vragen waarom je die info niet krijgt?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #66 Gepost op: 27 februari 2013, 22:31:18
Dat bedoel ik......


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #67 Gepost op: 7 maart 2013, 22:12:56
Van de facebookpagina van RN:







Groeten,
Mark


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #68 Gepost op: 8 maart 2013, 17:51:42
Inmiddels zou er in een BV onlangs besloten zijn waar de nieuwe eenheden gestationeerd worden, het schijnt (wandelgangen info) dat daar nog al geheimzinnig over gedaan wordt. In diezelfde wandelgangen komt ook de ene na de andere speculatie voorbij... Kortom is  er iemand bekend met de notulen van die vergadering, zo nodig via PM?


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #69 Gepost op: 9 maart 2013, 00:27:46
Volgens mij wil Redned de brigades eerst zelf inlichten, voordat zij het via een ander kanaal moeten horen. Lijkt mij logisch, dus iedereen hoort het vanzelf!