Nieuwe boot gekozen voor rampenvloot Reddingsbrigade Nederland (RN)

Auteur Topic: Nieuwe boot gekozen voor rampenvloot Reddingsbrigade Nederland (RN)  (gelezen 69551 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #70 Gepost op: 9 maart 2013, 13:15:28
Er worden al wel wat namen genoemd in de wandelgangen, maar ik weet niet wat daarover gecommuniceerd mag worden...


Jasper Abelman

  • Algemeen Strandwacht Commandant RB Bloemendaal
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • Reddingsbrigade Meldkamer
Reactie #71 Gepost op: 10 maart 2013, 21:07:18
Toch nog even een stukje terugpakken in dit forum topic. (sorry heb mij pas net aangemeld e050 ) Waarom maken mensen zich zo druk over een klein stukje sponsoring wat geuit wordt op de middelen van een reddingsbrigade? Gaan we dan ook van alle brandweervoertuigen de Ziegler stickers aftrekken?
Ik vind dit een beetje een onnodige discussie. Aangezien reddingsbrigades vrijwillig zijn zal er ook op allerlei verschillende manieren aan geld gekomen moeten worden om alles betaalbaar en inzetbaar te houden. Uiteraard wordt ons voertuig van Bloemendaal naar voren gebracht met de 538 logo's. Maar waarom schieten als hier gewoon conform afspraken is gehandeld. En als je zo'n dikke sponsor daarmee goed kan uiten dan zal dat niet na worden gelaten.
Zo gaat dat ook binnen de bond. De boten komen dan wellicht niet uit sponsoring van Interpolis maar andere activiteiten wel. Daar zijn aardig wat euro's mee gemoeid. Nu wordt daar op een kleine manier uiting van gegeven op een demo boot en we schieten er helemaal op los. Maar o o wat zijn we blij als we als eerste met die boot mogen gaan varen. Dit vind ik wel een beetje ondankbaar richting de bond. Ik ben benieuwd wie er nu heel hard schreeuwd over dat sponsorverhaal en straks met een vervanger voor Interpolis weet te komen. Dan krijg je van mij een biertje.

Ik heb zelf naast de boot gestaan en hij ziet er echt heel mooi uit. De opbouw is strak en de werkruimte in de boot is inmens groot. Het is wel echt een boot voor op het binnenwater. Ik zie mij de boot nog niet lanceren met een pittige deining en stroming aan de kust.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #72 Gepost op: 23 maart 2013, 00:35:16
Er worden al wel wat namen genoemd in de wandelgangen, maar ik weet niet wat daarover gecommuniceerd mag worden...

Reddingsbrigade Nederland heeft een brief uit laten gaan met daarin het verdeelplan voor de Nationale Reddingsvloot (NRV). Hiermee wordt ook meteen deze nieuwe naam geintroduceerd voor de vloot van 40 Tinn-Silvers, 40 Reddingsvletten en 5 RescueIII's.

De uitlevering vindt gespreid plaats in de periode 2012-2015, in dezelfde periode worden de 40 vletten die in dienst blijven helemaal gemoderniseerd.

De Bossche Reddings Brigade krijgt als een van de eersten een Tinn-Silver tot haar beschikking: https://www.facebook.com/bosschereddingsbrigade/posts/353521948101490
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Tenderline

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • Tenderline
Reactie #73 Gepost op: 31 maart 2013, 21:08:34
Hallo Mannen en Vrouwen van de Reddingsbrigades en hulpverlening in Nederland.
Wij van Tenderline hebben ook meegedaan met de aanbesteding maar zijn het niet geworden.
Gefeliciteerd met de Tinn-silvers! Dat is net als ons product een aluminium boot van hoge kwaliteit.
Wij hebben besloten onze demo voor de Reddingsbrigade tegen een zeer aantrekkelijk bedrag te koop aan te bieden, meer informatie vindt je via de volgende link: http://tenderline.nl/4-38/for-sale.html
Facebook album: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.339935056102834.79528.333750150054658&type=3
Hopelijk vindt deze kanjer van een boot snel een nieuw station.

Met vriendelijke Groet

Yvo Schotman
Tenderline


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #74 Gepost op: 2 april 2013, 23:05:08
Het ziet er uit als een prachtig bootje! Wellicht heb ik het gemist hoor, maar is er al bekend wat voor motor erachter komt te hangen?  >:D


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #75 Gepost op: 2 april 2013, 23:42:26
Je zal nooit meer iets van interpolis tegenkomen, aangezien Interpolis de financiële samenwerking met RN per direct heeft opgezegd. Dus ook geen stickers op de boten, auto's, vlaggen, polsbandjes etc. etc.

Dit is sinds???

Gratis polsbandjes weg :/ we hebben de bakken en de ouwe van vorig jaar nog als t goed is

Polsbandjes kunnen daarnaast we zelf ook maken. Deden we al voor interpolis... Dat is ook het enige waar wij hun naam zagen.


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #76 Gepost op: 2 april 2013, 23:51:26
Het ziet er uit als een prachtig bootje! Wellicht heb ik het gemist hoor, maar is er al bekend wat voor motor erachter komt te hangen?  >:D
Als ik het goed heb wordt dit een 50 PK Evinrude e-tech motor.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Klaaskuup

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #77 Gepost op: 7 april 2013, 18:54:51
30 maart is er proefgevaren in Roermond.
Daar was ook de nieuwe RRM-139 te bewonderen (tinn silver 550)

Weet iemand of dit een boot van danwel via de bond is; of dat Roermond deze zelf heeft aangeschaft?

Foto's van deze dag: https://picasaweb.google.com/105086265149685795002/TestvaartTinnSilver

Weet iemand het sprijdingsplan van de bond?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #78 Gepost op: 7 april 2013, 19:22:59
30 maart is er proefgevaren in Roermond.
Daar was ook de nieuwe RRM-139 te bewonderen (tinn silver 550)

Weet iemand of dit een boot van danwel via de bond is; of dat Roermond deze zelf heeft aangeschaft?

Foto's van deze dag: https://picasaweb.google.com/105086265149685795002/TestvaartTinnSilver

Weet iemand het sprijdingsplan van de bond?

Nice.

En zoals Jasper al aanhaalde lijkt me het niet echt geschikt voor zee. Ik twijfel zelfs over de grote binnenwateren. Maar ik heb alleen een paar foto's om mijn beeld te vormen.

Wat me wel verwonderd is het communicatie middel onder het stuur in de console. (Hoeveel waarschuwingen moet je ontvangen voor men je zat is?)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #79 Gepost op: 7 april 2013, 19:41:52
Nice.

En zoals Jasper al aanhaalde lijkt me het niet echt geschikt voor zee. Ik twijfel zelfs over de grote binnenwateren. Maar ik heb alleen een paar foto's om mijn beeld te vormen.

Wat me wel verwonderd is het communicatie middel onder het stuur in de console. (Hoeveel waarschuwingen moet je ontvangen voor men je zat is?)

Ik ben ook zéér benieuwd naar de vaareigenschappen, mijn ervaring met aluminium boten is niet heel positief zegmaar. Maar ik sta voor alles open, dus we gaan het meemaken ;)

Het zal wel prettig bedienen zijn die communicatieset... even statussen hoor *golf = auw = gat in je hoofd*... Aan de andere kant gebruik je die set hooguit een paar keer per jaar, voor de rest zal het toch portowerk worden binnen de regio.