zelf beginnen met vullen ademluchtcilinders

Auteur Topic: zelf beginnen met vullen ademluchtcilinders  (gelezen 4360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Gepost op: 11 maart 2005, 14:15:42
Wij willen in onze kazerne gaan beginnen met het zelf vullen van onze flessen.

Waar moeten wij dan rekening mee houden.
en...  wat gaat het grapje kosten.
Heeft iemand een prijsindicatie? compressor, 1 of 2 vulstations meer hoeft niet en niet nodig.

Kijk, nu moeten we elke week de flessen wegbrengen, halen, diesel, manuren, vullen. etc. dat kost ook genoeg op jaarbasis en een preparatieman hebben we toch al in dienst. Dan kunnen we van hem ook gebruik maken.

misschien is er een naam van een korps bekend die dat sinds kort ook gedaan heeft.
Ik hoor graag van jullie.
 

Guust




knarf

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2005, 16:12:17
met alleen een vulstation ben je er niet ook je personeel moet worden opgeleid en gecertificeerd. Met alle eisen die aan het vulstation worden gesteld ( arbo) lopen de kosten snel op. En als je ook het onderhoud wil gaan doen, met alleen een fles vullen ben je er niet. Je zult ook je gelaatstukken en toestel moeten schoonmaken en onderhouden (testen)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2005, 16:31:56
Over het reinigen van de gelaatstukken kan ik je mededelen dat hij al beschikt over niveau 2. Dus hij mag ze ook testen.
Een aanvullende cursus om te vullen zal ook geen probleem zijn.

Het gaat mij erom wat zo'n vulstation nu eigenlijk gaat kosten.


Cerberus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
  • Geen beter weer dan brandweer
Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2005, 12:18:58
De juiste prijs is te achterhalen door een offerte aan te vragen bij een leverancier. Heb je toch nodig voor de begroting te making. Voldoet de installatie tenminste aan de wettelijke eisen.


Terry Rob

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2005, 19:24:03
Ik heb het gezien bij ons op de kazene. Dat word zeker een duur grapje.  ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2005, 12:38:10
Je moet gaan nadenken hoe je wilt vullen..

Drager heeft diverse oplossingen.. Kan je zo offertes voor vragen..

Naast een compressor en filtersysteem, zul je moeten overwegen of je eventueel uit buffers wilt vullen.
De opleiding voor het vullen van flessen en basic onderhoud van de compressor, filters en buffers en leidingensysteem is niet zo verschrikkelijk kostbaar..

Het is bedrijfsaansprakelijk handig, om regulier onderhoud aan de compressor en buffers uit te besteden aan de leverancier..  Metname de kwaliteitseisen van de ademlucht, luister nogal nauw, en een foutje met de filters en luchtvochtigheid is nog snel gemaakt..


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2005, 14:05:28
Peter,

In een ander topic gaat het over vullen vanuit een buffer en dat is meerendeel voor de snelheid. Maar daar gaat het bij ons niet om. Want ik denk dat het gemiddeld om 10 of 20 flessen in de week gaat. We hebben nog een aantal reserve liggen dus we hebben ze niet direct weer nodig.

Het gaat er alleen om hoeveel het kost om een kleine installatie te plaatsen t.o.v. het laten vullen.
Ik ben van mening dat het op den duur ons geld zal besparen.

Guust


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2005, 14:56:38
Dat kan,

Wij vullen per week zo'n 6 flessen ademlucht.
En wij hebben een jaar geleden besloten om het te laten doen. Ik zal de businesscase even opzoeken..

Uit me hoofd hebben we er toen voor gekozen om ivm veiligheid van de mensen en de dure certificeringstrajecten van de aparatuur, dat we gekozen hebben om een goed inkoopcontract af te sluiten..


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2005, 16:35:41
Bij voorbaat dank, Peter.

maar misschien hebben ook nog andere kleine korpsen dit in de afgelopen jaar aangeschaft of weten een korpsnaam die het heeft aangeschaft en dan ben ik reuze benieuwd naar de prijzen.

Ik kan wel dräger gaan bellen maar ik wil liever het eerst op deze manier bespreken.