zondag 11-11-2012 18:00 uur TV West "In het blauw" achter de schermen politie Hollands Midden

Auteur Topic: zondag 11-11-2012 18:00 uur TV West "In het blauw" achter de schermen politie Hollands Midden  (gelezen 7511 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
AA zeker  :D

Wij krijgen het op de academie (apeldoorn) aangeleerd om absoluut geen 'het komt goed' te zeggen, ook tijdens IBT-PPOI in de regio wordt ons dat aangeleerd.
Ik vind het bovendien erg logisch, maar als jij het anders aangeleerd krijgt en vindt dat je dat moet zeggen ben je daar natuurlijk helemaal vrij in!  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
AA zeker  :D

Wij krijgen het op de academie (apeldoorn) aangeleerd om absoluut geen 'het komt goed' te zeggen, ook tijdens IBT-PPOI in de regio wordt ons dat aangeleerd.
Ik vind het bovendien erg logisch, maar als jij het anders aangeleerd krijgt en vindt dat je dat moet zeggen ben je daar natuurlijk helemaal vrij in!  ;)
Nou goed, ik kan me situaties voorstellen waarbij iets echt niet goed komt maar waarbij je het toch gaat zeggen, zeker als er geen omstanders zijn....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
AA zeker  :D

Wij krijgen het op de academie (apeldoorn) aangeleerd om absoluut geen 'het komt goed' te zeggen, ook tijdens IBT-PPOI in de regio wordt ons dat aangeleerd.
Ik vind het bovendien erg logisch, maar als jij het anders aangeleerd krijgt en vindt dat je dat moet zeggen ben je daar natuurlijk helemaal vrij in!  ;)
IBT-PPOI, wat bedoelen jullie daarmee?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
IBT-PPOI, wat bedoelen jullie daarmee?

IBT= integrale beroepsvaardigheids training
PPOI= praktisch politioneel ongevalsinzicht


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Psst: dat is te voorkomen door de gordel achter uw rug(leuning) langs vast te klikken in de gesp :)

Er zijn her en der ook dienstauto's waar losse 'gordelaansluitingen' in liggen, werkt perfect O0

(Bij ons dan t.b.v. het rijden van strandsurveillance, op de openbare weg uiteraard netjes de gordel om als het even kan)


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
AA zeker  :D

Wij krijgen het op de academie (apeldoorn) aangeleerd om absoluut geen 'het komt goed' te zeggen, ook tijdens IBT-PPOI in de regio wordt ons dat aangeleerd.
Ik vind het bovendien erg logisch, maar als jij het anders aangeleerd krijgt en vindt dat je dat moet zeggen ben je daar natuurlijk helemaal vrij in!  ;)

Op de academie in Amsterdam krijg je het ook zo aangeleerd hoor. Geen dingen zeggen of beloven waarvan je niet weet of je ze echt na kan komen. Ik ben echter van mening dat niemand je het kwalijk zal nemen dat je een slachtoffer probeert gerust te stellen door te zeggen: Het komt goed! Volgens mij is er geen een slachtoffer die, indien anders als ongeschonden uit het ziekenhuis komt een hulpverlener zal aanklagen omdat deze had gezegd: 'Het komt goed!'


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
IBT-PPOI, wat bedoelen jullie daarmee?

Behalve de 4 reguliere IBT blokken worden er ook blokken van 2 uur ingeplanned waarbij je PPOI krijgt, daarin komt altijd reanimatie weer terug en ieder blok behandel je daarnaast een ander onderwerp. Bijvoorbeeld onderkoeling oid.
Ze noemen het gewoon IBT bij ons.

 
Op de academie in Amsterdam krijg je het ook zo aangeleerd hoor. Geen dingen zeggen of beloven waarvan je niet weet of je ze echt na kan komen. Ik ben echter van mening dat niemand je het kwalijk zal nemen dat je een slachtoffer probeert gerust te stellen door te zeggen: Het komt goed! Volgens mij is er geen een slachtoffer die, indien anders als ongeschonden uit het ziekenhuis komt een hulpverlener zal aanklagen omdat deze had gezegd: 'Het komt goed!'

Het is ieder voor zich, als jij vindt dat het kan moet je het ook gewoon zeggen. Ik zeg het zelf nooit, waarom zou ik tegen hem zeggen dat het goedkomt als ik daar niets over kan zeggen? Ik snap je wel, daar gaat het niet om. Maar als het SO straks een been kwijt is, verlamd raakt of weetikwat overhoudt wil ik niet de persoon zijn die heeft gezegd dat het wel goedkomt. Laat staan als er vrienden/fam bij is en het SO overlijdt.  Er heeft ooit overigens eens iets gespeeld omdat een collega dat ook had gedaan, het precieze verhaal ken ik niet meer maar daar ga ik is achteraan.

Nu maar weer OT?  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Behalve de 4 reguliere IBT blokken worden er ook blokken van 2 uur ingeplanned waarbij je PPOI krijgt, daarin komt altijd reanimatie weer terug en ieder blok behandel je daarnaast een ander onderwerp. Bijvoorbeeld onderkoeling oid.
Ze noemen het gewoon IBT bij ons.

 
Het is ieder voor zich, als jij vindt dat het kan moet je het ook gewoon zeggen. Ik zeg het zelf nooit, waarom zou ik tegen hem zeggen dat het goedkomt als ik daar niets over kan zeggen? Ik snap je wel, daar gaat het niet om. Maar als het SO straks een been kwijt is, verlamd raakt of weetikwat overhoudt wil ik niet de persoon zijn die heeft gezegd dat het wel goedkomt. Laat staan als er vrienden/fam bij is en het SO overlijdt.  Er heeft ooit overigens eens iets gespeeld omdat een collega dat ook had gedaan, het precieze verhaal ken ik niet meer maar daar ga ik is achteraan.

Nu maar weer OT?  ;D

Hangt natuurlijk van de situatie af, ik ga niet zeggen als iemand zwaar gewond is en het lichaam aan alle kanten kapot of open is zeggen: Rustig aan, komt goed man, wat pleisters en over paar weken ben je weer de oude.

Het gaat er nu om of je het kan zeggen ja of de nee. Ik ben van mening dat je in sommige gevallen echt wel kan zeggen: Het komt goed, rustig aan!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik snap het wel hoor, ben ook niet van mening dat iets goed of fout is. Alleen zelfs de meest simpel ogende verwondingen kunnen hele nare gevolgen hebben, als voorbeeld een lichte bijtwond (ah, tetanusprikje!) waarbij later een zwelling ontstaat die zenuwen afknelt of een wond die naar gaat infecteren met alle gevolgen van dien. Zelfs artsen zeggen niet gauw; het komt wel goed.  

Ik denk dat je zoiets idd voor jezelf moet aanvoelen, als jij denk dat het de situatie positief beïnvloed moet je het gewoon zeggen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Heeft iemand de uitzending van vandaag al gevonden op YouTube ?