GRIP 2 (mogelijk explosief bij auto) Van Elmpstraat - Groningen 08-10-2012

Auteur Topic: GRIP 2 (mogelijk explosief bij auto) Van Elmpstraat - Groningen 08-10-2012  (gelezen 9776 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Martin Nuver ‏@112groningennl
Bom bleek doosje plastic met wat erin, later details
Citaat

Verdacht pakket blijkt geen bom

Geplaatst: 20:45 uur, maandag 8 oktober 2012

Het verdachte pakket dat vandaag in het Europapark is gevonden, blijkt geen explosieven te bevatten. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie maandagavond na een onderzoek van de Explosieven Opruimingsdienst (EOD).

Het pakket bevatte een doosje dat in eerste instantie leek op een explosief, maar na het onderzoek bleek dat het niet om een bom ging. De Explosieven Opruimingsdienst zal het pakket nog nader onderzoeken.

Het pakket werd maandag onder een auto bij het kantoorgebouw van onder meer Bos Incasso gevonden. Het onderzoek naar de inhoud ervan is vanaf half drie 's middags aan de gang. De Explosieven Opruimingsdienst zette onder meer een robotvoertuig in om het pakket te benaderen.

Eerder werd maandagmiddag gesproken van een mogelijk gevaarlijke inhoud, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn.

De oude uitvalsweg naar Hoogezand zal weer openen voor het verkeer. Die weg had de politie maandagmiddag uit veiligheidsoverwegingen afgesloten.
Zie ook: Verdacht pakket blijkt geen bom.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Voor zover ik weet geen protocol maar er zijn wel een aantal logische werkstappen. Zonder de situatie daar te kennen en hoeveel ruimte er is buiten beeld kan ik ook niet zeggen waarom daar geparkeerd is.

Jazeker wel :) Dat is het Protocol Verdachte Objecten (PVO). Zeker een aanrader om daar kennis van te nemen, ook al is zo'n melding vaak 'once in a lifetime'. Het is immers niet de bedoeling dat de lifetime daar eindigt.

Daar geldt volgens mij het devies 3xA: afblijven, afstand houden, afwachten. Maarja, 'afstand houden' is ruim op te vatten natuurlijk.
Daarnaast de TEV waarschuwen, maar dat zal de meldkamer vanzelf wel doen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s