Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 97772 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Gepost op: 8 oktober 2012, 23:14:49
Op mijn werk is er een discussie gaande over wat er allemaal aan je koppel moet of mag hangen.
Bewapening, porto, bonnenboekje, (dienst)telefoon, lamp, gereedschap, transportboeien, etc.

Wat zou er volgens jullie aan je koppel moeten/mogen hangen zonder dat je tijdens een achterwaartse val
je rug (permanent) blesseert?


Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2012, 23:21:21
Heel simpel. Ik ben niet dik maar ik heb mijn rug vrij. Bonnenboekje gaat in de tas in de auto of in mijn borstzakken op de voetjes. Telefoon in de zak. Gereedschap (de populaire multitool) heb ik nog nooit gemist. De rest zo ingedeeld dat het niet in de weg zit en dan heb ik behalve porto, boeien en bewapening alleen nog handschoenen en een lampje aan de koppel.

Hang alleen aan je koppel wat je snel nodig kan hebben. De rest kan je wel opsnorren als het nodig is. Tot dan loop je alleen maar ballast mee te slepen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2012, 23:22:41
Los van het gebruikelijke wapentuig heb ik nog een tactische zaklamp, diensttelefoon (beide door de baas verstrekt) en een zelf aangeschaft tasje voor medische handschoenen eraan hangen. Dit gebruik ik (gelukkig) aanzienlijk meer dan de wapens en voor mij dus een welkome aanvulling om gelijk bij de hand te hebben. Mijn rug is wel vrij.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2012, 07:35:42
"Rug vrij".. Want, sneller kans op rugklachten als je daar wel spullen aan je koppel hangt?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2012, 07:44:50
Meer voor een goede zitpositie in de auto.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2012, 07:58:48
"Rug vrij".. Want, sneller kans op rugklachten als je daar wel spullen aan je koppel hangt?

Er zijn idd gevallen bekend waarbij de dragers van transportboeien blijvend letsel hebben overgehouden aan het dragen van deze boeien op de rug.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2012, 13:57:28
Ben het eens dat je niet onnodig veel mee moet gaan slepen. Zelf heb ik transportboeien, porto, pepper, handschoenen, kleine lampje. Lampje zelf aangeschaft voor het lezen van documenten e.d. Ben wel van plan om nog iets tbv medisch handschoentjes aan te schaffen.


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2012, 14:52:56
Houder draaikoppeling portofoontas, tactisch lampje, maglite-ring, tasje medische handschoenen (is vrij plat en hangt op mijn rug), houder wapenstok, tasje transportboeien en als laatste sleutel transportboeien.
Servo Per Amikeco


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #8 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:17:41
Walther, Peperverstuiver, maglitering, multitool +handig ramentikkertje (van de glasverzekering  :)), handboeien, Porto, langewapenstokhouder, extra magazijnhouder. Best veel eigelijk. Rug wel vrij...


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 9 oktober 2012, 19:35:49
Bewapening, telefoontasje, portofoon, sleutelhanger, handboeien, wapenstokhouder (biker), maglite ring, Mumo (AVLS voor de bike), tasje met kiss of life en handschoenen, multitool, zaklampje. Rug zo goed als vrij (muv Mumo, deze moet op de rug gedragen worden).