Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 98186 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2012, 19:37:49
Ben wel van plan om nog iets tbv medisch handschoentjes aan te schaffen.

Heb zelf 1 paar medische handschoentjes in een boterhamzakje zo klein mogelijk  dicht geknoopt in me kontzak zitten.
Het zelfde geldt voor elke jas zowel dienstjas als burgerjas en altijd op de zelfde plek.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 10 oktober 2012, 18:19:11
Pepper, Walther, foudraaltje met zakmes en boor, maglite ring, medischehandschoenentasje, werkhandschoenenhouder, handboeien, tactisch zaklamp en portohouder. Handschoenentasje zit op men rug zodat ik er met beide handen bij kan en omdat het dun is voel je er niks van. Maglite ring en werkhandschoenhouder zit op de zijkant van mijn rug, maar de eerste die is alleen gevuld als ik sta (zitten in de auto met een maglite is niet handig  98uiye) en de 2e is ook niet echt hinderlijk.

Heb nu dan nog wel redelijk wat ruimte op mijn koppel, maar dat word dadelijk lastiger als de nieuwe wapenstok en mogelijk taser komt. Telefoon en boekje die zitten bij mij in de borstzak dus heb daar geen last van.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #12 Gepost op: 10 oktober 2012, 18:49:13
De Fenix TK11 is niet zo zwaar en geen probleem bij in auto zitten.
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-tk11-xp-g-r5-tactische-zaklamp.htm

Gelukkig heb ik niet zoveel nodig en die zware maglite's ook niet. Die is uit mijn beveiligingstijd maar als VKR heel onhandig.
Heb bij mij: twee mobieltjes, compactcamera, dictafoontje en de fenixlamp met kegel. Past allemaal in bijhorende tasjes en op de rug een tasjes met handschoenen.
Dictafoon is handig, geen tijd om bij doorrijder kenteken te noteren, dus makkelijk ff inspreken en later in eventuele PV noteren. Het is de vervanger van het notablokje en je kunt dan tegelijk het verkeer verder observeren en bijsturen.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2012, 21:42:06
Mensen bedankt voor jullie input tot zo ver, als er nog meer input komt lees ik dat graag.

Ik ben blij te lezen dat veel mensen hun rug leeg laten of er zachte voorwerpen hebben zitten. Is dit eigen initiatief of omdat dit vanuit de werkgever wordt voorgeschreven?

Bij de NS zie je bijvoorbeeld de rug helemaal volhangen.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2012, 21:46:18
Bij mij is al in de opleiding gezegd dat de boeien niet op de rug gedragen mogen worden, je VW en spray die zitten al op vaste plekken. Het overige is gewoon een beetje uitvogelen wat het beste zit en hoe je het makkelijkst bij de spullen kan die je snel nodig hebt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #15 Gepost op: 10 oktober 2012, 22:02:44
Pepper, Walther, foudraaltje met zakmes en boor, maglite ring, medischehandschoenentasje, werkhandschoenenhouder, handboeien, tactisch zaklamp en portohouder. Handschoenentasje zit op men rug zodat ik er met beide handen bij kan en omdat het dun is voel je er niks van. Maglite ring en werkhandschoenhouder zit op de zijkant van mijn rug, maar de eerste die is alleen gevuld als ik sta (zitten in de auto met een maglite is niet handig  98uiye) en de 2e is ook niet echt hinderlijk.

Heb nu dan nog wel redelijk wat ruimte op mijn koppel, maar dat word dadelijk lastiger als de nieuwe wapenstok en mogelijk taser komt. Telefoon en boekje die zitten bij mij in de borstzak dus heb daar geen last van.

Als die komt, hopelijk aan je bovenbeen vast gegespt.


knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #16 Gepost op: 10 oktober 2012, 22:43:29
heup, borst, bovenbeen..  we hangen overal gewoon wat op!
--Niets is wat het lijkt--


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2012, 09:20:48
Mensen bedankt voor jullie input tot zo ver, als er nog meer input komt lees ik dat graag.

Ik ben blij te lezen dat veel mensen hun rug leeg laten of er zachte voorwerpen hebben zitten. Is dit eigen initiatief of omdat dit vanuit de werkgever wordt voorgeschreven?

Bij de NS zie je bijvoorbeeld de rug helemaal volhangen.
Boeien en bewapening hebben gewoon een vaste plek. De rest is inderdaad even zelf uitzoeken, maar dan kom je al gauw bij handschoenen e.d. op de rug omdat je deze alleen maar hoeft te pakken niet hoeft te 'bedienen' zoals je porto.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:44:09
Aan mijn koppel heb ik hangen: Vuurwapen, tactical light (kleine en lichte maar krachtige zaklamp), haak voor sleutels, pepperspray, patroonhouders + deurklem, boeien + sleutel, portotasje en ambutasje, rug is vrij.

Wapenstok heb ik gewoon in de broek.
Dan heb ik standaard nog een uitruktasje bij met daarin: snijwerende handschoenen (draag ik tijdens de nachtdienst aan de koppel), veiligheidsvest, fluitje, bonnenboekje + veel gebruikte papieren, oortje+mic voor porto, telefoon, eten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2012, 23:30:18
heup, borst, bovenbeen..  we hangen overal gewoon wat op!
Maar goed dat het allemaal standaardkleur zwart is, anders leek je wel een kerstboom.  ;D