Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 98986 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

N.P.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #130 Gepost op: 4 september 2013, 22:12:41
In princiepe alleen wat ik tijdens een dienst snel nodig kan zijn. In mijn geval:
Handboei + sleutel
Pepper
Vuurwapen
Hanschoenen
Blauwe handschoenen
Zaklamp
Porto

Niet meer niet minder en de blauwe handschoentjes draag ik in het midden van mijn rug.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #131 Gepost op: 28 oktober 2013, 22:34:36
Naar aanleiding van een ander topic waarin werd gevraagd naar diverse accessoires, hierbij een foto van mijn koppel.



Van links naar rechts:
- Portohouder (MTP700, op de man verstrekt)
- Handboeien
- Wapenstok in houder (op academie)
- Maglite-ring
- Rug vrij
- Tasje van de baas met handschoentjes en kiss of life
- Zaklampje Fenix PD32 (zelf aangeschaft)
- Pepper
- Handboeisleutel (houder ook van de baas)
- Toegangspas en lockersleutel

Lijkt vrij vol op de foto, maar valt in de praktijk erg mee. En nee, zo super klein ben ik nu ook weer niet ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #132 Gepost op: 28 oktober 2013, 22:54:35
Citaat van: Nick link=msg=1214989 date=1382996076
...
Bedankt Nick! Dit is een concreet voorbeeld!
Ik verwacht dat ik ongeveer hetzelfde zal gaan doen (hoop dat ik net als jij wat tasjes en een sleutelhouder krijg), behalve dan de wapenstokhouder.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geļnteresseerd in


Mister81

  • Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #133 Gepost op: 6 november 2013, 02:11:19
Ben zelf gemeente boa en dit hangt er aan mijn koppel
Van Links naar rechts: Lips boeien,Boa insigne,smartphonetasje,silent key holder,houder met neopreen handschoenen,maglitering,tasje met latex handschoenen,mini mag,bonnen en feitenboekje in mapje,extra paar boeien,wapenstok en verlengde lips sleutel.
Ik krijg wel eens de vraag heb je alles nodig, ja ik heb alles in de praktijk al eens meerdere keren gebruikt.
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #134 Gepost op: 6 november 2013, 05:32:35
Citaat van: Mister81 link=msg=1196969 date=1377890004
Ik ben gemeente handhaver/boa en dit hangt er aan mijn koppel.

-Handboeien (zwart) in standaard leren houder van SPE
-Handboeisleutel aan een  SPE houder
-swiffelhouder voor C2000 motorola porto
-Smartphone hoesje voor m“n dienst telefoon
-SPE steekwerende handschoenen t.b.v. veiligheidsfouillering door de dienst verstrekt in koppelhouder
-Klein cordura tasje met latex handschoenen(voor milieu controle en overige situaties)
-silent key holder voor alle dienstsleutels (dienstlokatie, 3 lockers en kantoor druppel en reserve boeien sleutel)
-Swiffelhouder voor motorola pda waar we de pv“s mee schrijven

Voorheen had ik ook een maglitehouder maar die gebruikte ik niet meer dus niet nodig dan er af. Ook mijn houder voor mijn pv printer draag ik niet meer, dit rammelde teveel, de printer draag ik met voetsurveillance aan een metalen klem, met bike dienst samen met pda in de fietstas en met auto surveillance liggen deze of in het dashboardkastje of in het deurvakje. Als ik in burger surveilleer (ja dat doen boas ook hoor) heb ik mijn handboeien in een gesloten tasje aan mn koppel, mijn porto meestal in mn binnenzak met oortje. pda gebruik ik niet, ik neem dan mini“s mee.

De zwarte SPE handboeien zijn niet mijn favoriet, nog voordat ik ze in de praktijk had gebruikt begon de verf al af te bladderen? na een keer of 5 gebruiken zien ze er echt niet meer uit, ik heb toen een tijdje een setje zilveren LIPS gebruikt welke uit mijn broers politie carričre afkomstig waren , maar dat mocht niet meer van mijn werkgever omdat dit niet conform uniform regels was. Tevens is de leren SPE boeienhouder niet zo goed als die van de politie, ze worden heel snel slap, schieten regelmatig open bij de lichste aanraking, de boeien kunnen niet naar beneden gedragen worden en ik ben ze in een worsteling al eens verloren. Hetzelfde geldt voor de SPE steekwerende handschoenen je kan hier amper je handen in samenknijpen laat staan je boeien pakken, maar ja ik heb ze enkele keren maar gebruikt bij lastige daklozen. Binnenkort vertrek ik naar een andere gemeente waar ze ook de wapenstok dragen, ik heb geen idee of dat aan de koppel wordt of in de broek, gezien het regelmatige gebruik van dienstauto“s lijkt in de broek me het handigste.

Citaat van: Mister81 link=msg=1217480 date=1383700279
Ben zelf gemeente boa en dit hangt er aan mijn koppel
Van Links naar rechts: Lips boeien,Boa insigne,smartphonetasje,silent key holder,houder met neopreen handschoenen,maglitering,tasje met latex handschoenen,mini mag,bonnen en feitenboekje in mapje,extra paar boeien,wapenstok en verlengde lips sleutel.
Ik krijg wel eens de vraag heb je alles nodig, ja ik heb alles in de praktijk al eens meerdere keren gebruikt.
Van gemeente veranderd aangezien je nu weer die Lips eraan hebt hangen, ditmaal ook nog dubbel (!?)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #135 Gepost op: 6 november 2013, 07:44:43
Citaat van: Mister81 link=msg=1217480 date=1383700279
Ben zelf gemeente boa en dit hangt er aan mijn koppel
Van Links naar rechts: Lips boeien,Boa insigne,smartphonetasje,silent key holder,houder met neopreen handschoenen,maglitering,tasje met latex handschoenen,mini mag,bonnen en feitenboekje in mapje,extra paar boeien,wapenstok en verlengde lips sleutel.
Ik krijg wel eens de vraag heb je alles nodig, ja ik heb alles in de praktijk al eens meerdere keren gebruikt.

Twee vraagjes naar aanleiding van bovenstaande opsomming. Wat voor BOA-insigne heb je aan je koppel hangen en wat is het doel daarvan? Waarom twee paar boeien meeslepen?

Ben benieuwd hoe dit er uit ziet (foto?)
Servo Per Amikeco


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #136 Gepost op: 6 november 2013, 19:07:00
Van links naar rechts.

-Portofoonhouder
-Boeien
-Boeiensleutel
-Patroonhouder
-Leatherman
-Lampje
-Maglite ring
-Handschoenentasje
-Snijwerende handschoenen
-Ijzerwaar
-Bellenblaas
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #137 Gepost op: 6 november 2013, 19:17:45
Links naar rechts;

- Boeien
- Patroonhouder
- Portofoonhouder
- Wapenstokhouder
- Mini-maglite

(Rug vrij)

- Snijwerende handschoenen
- Holster P99
- Pepperspray
- Boeiensleutel


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #138 Gepost op: 7 november 2013, 00:17:40
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1217720 date=1383761220
-Bellenblaas
???
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geļnteresseerd in


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #139 Gepost op: 7 november 2013, 00:23:04
Citaat van: BartK link=msg=1217824 date=1383779860
???

Deze omschrijving valt op z'n plek na de eerste keer echt gebruik  >:D ^-^
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !