Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 98987 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Reactie #180 Gepost op: 1 november 2015, 13:56:59
Citaat van: Maxdate link=msg=1381281 date=1446382292
Ja het ziet er ook wel netjes uit! Ook makkelijk te pakken en op te bergen?
Jazeker. Raad dan wel aan om ook zo'n rekbare 'kabel' te gebruiken welke je ook voor je pepperspray hebt.


Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #181 Gepost op: 1 november 2015, 13:57:46
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1381282 date=1446382491
Ik gebruik die ook!
Werkt erg fijn, en een groot voordeel is dat die aangezet kan worden in de houder.
Je kan hem dan makkelijk een kwartslag draaien om dingen te kunnen lezen en wel je handen vrij te houden.
Blijft erg goed zitten in de houder, ook tijdens een fysiek gevecht ( alleen op de opleiding nog kunnen testen ).
Maar eruit pakken is geen probleem.

Oke! bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nu zelf nog zo'n LED zaklamp in een tasje, maar dit trok toch wel me interesse. Welke heb je eigenlijk Sjoerdiej?

Citaat van: Flavius link=msg=1381283 date=1446382619
Jazeker. Raad dan wel aan om ook zo'n rekbare 'kabel' te gebruiken welke je ook voor je pepperspray hebt.
Heb je een foto/linkje voor me?


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #182 Gepost op: 1 november 2015, 14:23:22
Ik gebruik de houder al geruime tijd in combinatie met een Fenix TK12/TK09. Een erg fijn ding! Ook tijdens het biken is het makkelijk om extra licht te hebben zonder de zaklamp in je hand te hoeven houden.

Je hebt echter 2 verschillende versies met een ander bevestigingssysteem. Ik heb beide sluitingen geprobeerd. De 04-37 versie heeft een wat dikkere sluiting, waardoor hij wat verder naar buiten staat op de koppel. Dit is echter wel fijn als je een vest onder je kleding draagt. Ik heb nu zelf de 14-37 aan mijn koppel hangen. Persoonlijk vind ik deze iets meer solide aanvoelen als de 04-37. Tevens zit hij wat prettiger en steviger aan mijn koppel. Ik draag een vest over mijn uniform, maar de houder zit niet in de weg.

Ik heb er tevens een lanyard (rekbaar koord) aan hangen.
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-nitecore-ntl20-lanyard.htm?gclid=CM_Wwfql78gCFSIewwodA_UO7Q
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #183 Gepost op: 1 november 2015, 16:08:30
Ook ik gebruik de houder voor mijn Nitcore MH-25, erg fijn en snel te pakken en op te bergen. Gebruik er ook een lanyard bij, gewoon om er zeker van te zijn dat ik mijn dure zaklamp niet verlies. De houder kan namelijk naar verloop van tijd iets losser worden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


mikenelson

  • Brandweer Manschap A, Chauffeur / Aspirant Politie N4 eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #184 Gepost op: 1 november 2015, 20:33:30
Citaat van: Flavius link=msg=1381277 date=1446381670
Ja, met een Fenix TK16. Werkt perfect.

Kun je mij vertellen welk type/model je gebruikt met de tk16? Heb 'm zelf nog in het nylon holster zitten...


guest16442

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 1 november 2015, 20:35:37
Citaat van: mikenelson link=msg=1381396 date=1446406410
Kun je mij vertellen welk type/model je gebruikt met de tk16? Heb 'm zelf nog in het nylon holster zitten...
Ik gebruik de ESP LHU-14-37 tactisch zaklampholster.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #186 Gepost op: 1 november 2015, 21:13:31
Ik heb zelf ook de ESP LHU-14 aan mijn koppel hangen in combinatie met een Olight S80 Baton. Ik ben zeer tevreden over deze houder en werkt erg fijn.

Ik heb wel een puntje waar je moet op letten. Ik gebruik deze houder nu denk ik een jaar of twee in mijn werk, maar op een gegeven moment was de houder waar de zaklamp in zat losgekomen van de bevestiging die je vastklikt aan je koppel. In verband dat de houder kan roteren en waar ik toch regelmatig gebruik van maak was het schroefje van dat systeem losgekomen. Gelukkig heb ik dat opgemerkt, maar anders ben je wel je zaklamp en houder kwijt.


mikenelson

  • Brandweer Manschap A, Chauffeur / Aspirant Politie N4 eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #187 Gepost op: 1 november 2015, 21:22:23
Citaat van: Flavius link=msg=1381397 date=1446406537
Ik gebruik de ESP LHU-14-37 tactisch zaklampholster.

Bedankt! Die gaat op het lijstje voor de 5e  ;D


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #188 Gepost op: 2 november 2015, 14:52:17
Nou moet ik de kleding nog passen (als ik de selectie doorsta), maar er bestaan ook houders voor de deurklemmen. Wat me ook beter lijkt (zeker voor de mensen die wel gebruik willen maken van de Maglite) is er een tasje waar je de lamp in kunt steken (ja, ook de D-cell) zodat deze er niet tijdens wedstrijdjes met de hangjeugd (ja, ik doel op achtervolgingen te voet) uit valt. Lijkt me wel zo prettig, ook al kan de Mag wel tegen een stootje.

Wie maakt er trouwens gebruik van beltkeepers en waarom? (ja, om de riem op te houden, maar verder enige reden) En wat zijn de ervaringen. Aan te raden?
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #189 Gepost op: 2 november 2015, 14:55:42
Ja aan de achterzijde krult de koppel nog wel eens omhoog. Heb dus een beltkeeper voor en achter.