Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 98204 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2012, 16:39:26
Porto, handboeien, maglite ring, ambu tasje (medisch), handschoenen, pistool, pepperspray.

Het enige wat op mijn rug zit zijn de handschoenen en misschien een stukje van het ambu tasje, ik heb geen fors postuur. Ik verwachter eerder ipv letsel een zachtere landing door de handschoenen   :D


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2012, 17:23:01
Vanaf de sluiting naar rechts (vanaf "boven" gezien):
Pepper - snijwerende handschoenen - Walther - Tasje met 2x handschoenen/kiss of life

Vanaf de sluiting naar links:
Portofoon - Handboeien - extra houder + lampje (speciaal-tasje) - mag-lite/wapenstokhouder

- Heb niets op mijn rug, boekje/bonnenboekje stop ik weg in mijn jas of overhemd.
- Deurklem heb ik op mijn pepper geklikt
- Sleutels hangen aan een karabijnhaak (door het dubbele deel bij de sluiting gelust)
- Multitool nooit nodig gehad dus die heb ik niet
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #22 Gepost op: 12 oktober 2012, 18:57:31
Vanaf de sluiting naar rechts (vanaf "boven" gezien):
Pepper - snijwerende handschoenen - Walther - Tasje met 2x handschoenen/kiss of life

Vanaf de sluiting naar links:
Portofoon - Handboeien - extra houder + lampje (speciaal-tasje) - mag-lite/wapenstokhouder

- Heb niets op mijn rug, boekje/bonnenboekje stop ik weg in mijn jas of overhemd.
- Deurklem heb ik op mijn pepper geklikt
- Sleutels hangen aan een karabijnhaak (door het dubbele deel bij de sluiting gelust)
- Multitool nooit nodig gehad dus die heb ik niet

Slim plan  :)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:15:14
- Deurklem heb ik op mijn pepper geklikt

Ieder zn ding natuurlijk, maar wil je toch adviseren om hem niet op je pepperfoudraal te klikken. Wij zijn tijdens IBT met 'klem' afgeraden dit te doen, omdat het moeilijker wordt om te pepperen als het nodig is. Hij gaat schuiven op je foudraal, bovendien wordt je pepper een stuk 'dikker' en daarmee een stuk lastiger om te bewegen/spuiten (zeker als ie ook nog eens schuift). Mocht ie eraf springen heb je alleen nog een deurklem in je handen! Zeker als er veel haast/stress bij komt kijken zul je merken dat als je je pepper er snel aftrekt, de klem naarboven schuift en jij mis drukt om te spuiten.

Wij kregen als tip om de deurklem om je reservepatroon houder te doen, past hij precies om en de patroonhouder kun je er nog steeds heel makkelijk uithalen.

Nogmaals, ieder zn eigen ding (zie het heel vaak namelijk), maar het is een stuk veiliger om hem ergens anders te hangen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:18:38
Ieder zn ding natuurlijk, maar wil je toch adviseren om hem niet op je pepperfoudraal te klikken. Wij zijn tijdens IBT met 'klem' afgeraden dit te doen, omdat het moeilijker wordt om te pepperen als het nodig is. Hij gaat schuiven op je foudraal, bovendien wordt je pepper een stuk 'dikker' en daarmee een stuk lastiger om te bewegen/spuiten (zeker als ie ook nog eens schuift). Mocht ie eraf springen heb je alleen nog een deurklem in je handen! Zeker als er veel haast/stress bij komt kijken zul je merken dat als je je pepper er snel aftrekt, de klem naarboven schuift en jij mis drukt om te spuiten.

Wij kregen als tip om de deurklem om je reservepatroon houder te doen, past hij precies om en de patroonhouder kun je er nog steeds heel makkelijk uithalen.

Nogmaals, ieder zn eigen ding (zie het heel vaak namelijk), maar het is een stuk veiliger om hem ergens anders te hangen.

Wat ik heb gedaan is een laagje klittenband (plakversie) op 't pepperholster en aan de binnenkant van de deurklem. geen geschuif :) Heb nu een x in het echt gepepperd en had geen prlblemen met mn deurklem maar desalniettemin kreeg ik meermalen hetzelfde advies inderdaad.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2012, 15:01:13
Dat is idd ook een optie! Al is het m.i. net zo makkelijk om de deurklem om je patroonhouder te doen, scheelt je weer plakwerk!  Bovendien blijft je pepper dan erg 'dik', wat voor sommige een probleem kan geven.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #26 Gepost op: 21 december 2012, 16:21:34
Hebben jullie een mes aan je koppel hangen?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #27 Gepost op: 21 december 2012, 16:25:29
Nee
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #28 Gepost op: 21 december 2012, 16:59:55
Hebben jullie een mes aan je koppel hangen?
Ja, een zakmes en een boortje.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #29 Gepost op: 21 december 2012, 17:12:27
Boortje???
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.