Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 98985 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #220 Gepost op: 10 december 2015, 23:00:45
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1390956 date=1449784482
Waarom zou je die nog uberhaupt willen? Ik hoop niet voor de maglite in te hangen, want er zijn vele fijnere (kleinere) lampjes die veel meer licht geven dan zo'n grote Maglite, kijk bijvoorbeeld eens naar Olight.

Maglites liggen standaard in de auto. Ik gebruik ze regelmatig met verkeerscontroles of controle van bepaalde plekken. Dan is het soms prettig om hem even aan je koppel te hangen als je hem niet gebruikt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #221 Gepost op: 10 december 2015, 23:04:46
Ja oke, begrijpelijk dat het soms fijn is om als je zo'n ding hebt dat je die ook eens los kan laten. Maar dat ze uberhaupt nog gebruikt wordt.... Sja. Enigste fijne is dat je er een cone op kan zetten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #222 Gepost op: 10 december 2015, 23:19:40
Een maglite kan door een agent ook wel voor meer gebruikt worden indien nodig. Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze ook zelden, enkel bij verkeerszaken omdat de cones voor de TK11 die ik heb nogal klein zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #223 Gepost op: 11 december 2015, 00:23:06
Veel collegas gebruiken de lompe maglites niet meer. Ik ook niet. Maglites zijn zooo 1996.
De meesten hebben zelf een degelijke ledzaklamp. Veel kleiner, veel feller en gaat langer mee.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #224 Gepost op: 11 december 2015, 10:01:50
Tja over die maglite, ik gebruik hem zelden. Toch zijn er bepaalde incidenten waarbij ik de maglite wel pak, bijvoorbeeld als ik langdurig licht moet schijnen of als ik in het pikkedonker moet zoeken naar een boefje.
Ik vind nog steeds het licht van de maglite superieur, daarbij kan ik de maglite in geval van nood ook voor andere doeleinden gebruiken wat met met lampje aan de koppel niet gaat. Handig als je in de korte ruimte op zoek bent naar iemand.

In die gevallen hang ik hem soms aan de koppel na afloop, zeker als het dienstvoertuig niet in de buurt is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #225 Gepost op: 11 december 2015, 12:09:32


of als ik in het pikkedonker moet zoeken naar een boefje.

Daar hebben we een FLIR LS 64 warmtebeeldcamera voor. :-*


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #226 Gepost op: 11 december 2015, 12:40:06
Wij ook! alleen die ligt niet standaard in de auto.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #227 Gepost op: 21 december 2015, 09:30:10
Citaat van: silque link=msg=1391012 date=1449834006
Wij ook! alleen die ligt niet standaard in de auto.

Bij ons in het district hebben we 2 WBC's verdeeld over drie BT's, bij iedere wisseling van de wacht nemen twee auto's een WBC mee en melden dat ook aan het OC zodat deze ook snel kan aansturen. Daarnaast is er ook nog een "grote" WBC voor hennepkwekerijen dus effectief per BT een WBC.

Wij hebben door het gebruik en met name het meenemen van de WBC's op de auto's al veel successen geboekt met het opsporen van verdachten en terugvinden van verdwaalden en dergelijken. Ook kan je bijvoorbeeld buit terugvinden als de dader deze op de vlucht heeft achtergelaten.

Gezien we hier in verreweg de meeste gevallen geen ZULU krijgen als we die aanvragen (slecht weer, geen zin, lekker band of welke reden dan ook :D) hebben we dus een goede dekking met de WBC's, daarnaast kunnen we ook de andere eenheden uit de omliggende districten "invliegen" mocht dat nodig zijn.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #228 Gepost op: 21 december 2015, 19:48:39
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1393205 date=1450686610

Gezien we hier in verreweg de meeste gevallen geen ZULU krijgen als we die aanvragen (slecht weer, geen zin, lekker band of welke reden dan ook :D)

Dat hebben we dan gemeen  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #229 Gepost op: 23 december 2015, 07:39:35
Citaat van: silque link=msg=1393349 date=1450723719
Dat hebben we dan gemeen  ;D

Voor de bedrijfsvoering zou het enorm helpen als de dienst luchtvaart een van die dure schroef-hef-dingessen op bijv. Eelde of voorm. Luchtbasis Twente zou stationeren. Vanuit Schiphol is het wel 20 minuten vliegen en dat duurt kennelijk te lang in de meeste gevallen :-)