Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 97774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #40 Gepost op: 24 december 2012, 14:21:38
Met een beetje geluk kun je wat spullen zoals handschoenen e.d. in je broekzakken/vest kwijt waardoor je weer wat meer ruimte hebt. Binnenkort toch maar een handschoenentasje aanschaffen, was van de week toch erg blij dat ik meneer niet hoefde aan te raken. Deurklem zou wel handig zijn maar ben niet vwp dragend dus dan zou ik hem op m'n pepper moeten klemmen, daar ben ik niet zo'n fan van.


Motosmurf

  • Noodhulp/wijkzorg politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #41 Gepost op: 24 december 2012, 14:48:31
Misschien toch maar iets meer eten dat je een grotere nodig hebt  098uo

Nou, dat zou soms best handig zijn!  :)

Maarrr de nieuwe broek komt er aan. Dan kan ik mijn telefoon/pasje in een zak stoppen. Dat scheelt al weer een tasje. En dan kan ik misschien ook mijn handschoenen weer standaard bij me gaan dragen.

En het nieuwe 3-in-1 veiligheidsvest gaat misschien ook mogelijkheden bieden. Er komt dacht ik ook een variant voor over de kleding.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #42 Gepost op: 24 december 2012, 14:59:30
Nou, dat zou soms best handig zijn!  :)

Maarrr de nieuwe broek komt er aan. Dan kan ik mijn telefoon/pasje in een zak stoppen. Dat scheelt al weer een tasje. En dan kan ik misschien ook mijn handschoenen weer standaard bij me gaan dragen.

En het nieuwe 3-in-1 veiligheidsvest gaat misschien ook mogelijkheden bieden. Er komt dacht ik ook een variant voor over de kleding.

mbt het nieuwe vest, ik las op de VtspN kledij site dat er idd een vest komt voor over het nieuwe uniform. Dit met drie hoezen.
1. Wit. voor onder het uniform
2. fluorescerend. Voor werkzaamheden die dat vereisen
3. Een hoes in de kleuren van het nieuwe uniform. Denk voor de "normale" diensten. Denk dan blauw of zwart of zo iets.  ::)


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #43 Gepost op: 27 december 2012, 15:09:43
Vanaf de sluiting rechtsom:
1. sleutelhouder voor dienstsleutelbos + autosleutels
2. pepperspray
3. Wally
4. Tasje met medische handschoentjes en een klein tuitje voor reanimaties
5. maglite ring
6. tactische zaklamp
7. portofoon
8. wapenstokhouder
9. dubbele patroonhoudertas met patroonhouder en leatherman erin. (om de tas zit ook een deurhouder geklemd)
10. handboeien

Ik heb ook nog een stel leren snijwerende handschoenen uit mijn kontzak steken maar die mogen niet aan de koppel gedragen worden ivm de agressieve uitstaling daarvan...  98uiye
(naar mijn mening een kansloze discussie  998765)


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #44 Gepost op: 27 december 2012, 16:08:01
Je hebt dus aan je koppel: peperspray, een knuppel en een pistool.  Maar je mag geen handschoenen aan je koppel hebben omdat je dan agressief uitstraalt?  098uo
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #45 Gepost op: 27 december 2012, 16:17:31
Je hebt dus aan je koppel: peperspray, een knuppel en een pistool.  Maar je mag geen handschoenen aan je koppel hebben omdat je dan agressief uitstraalt?  098uo

haha ja dat kom je toch nog wel vaak tegen.. Het is maar waar ze zich druk om maken. 98uiye


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #46 Gepost op: 27 december 2012, 16:27:39
Je hebt dus aan je koppel: peperspray, een knuppel en een pistool.  Maar je mag geen handschoenen aan je koppel hebben omdat je dan agressief uitstraalt?  098uo

Misschien om de onderstaande spreekwoorden?  98uiye
Citaat
5 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `handschoen`

1) de handschoen opnemen (=het gevecht aangaan)
2) de handschoen toewerpen (=uitdagen)
3) geen katje om zonder handschoenen aan te pakken (=geen gemakkelijk persoon)
4) het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken (=geen eenvoudige opdracht, een `gevaarlijk` persoon)
5) iemand de handschoen toewerpen (=iemand ergens toe uitdagen of met iemand de strijd willen aangaan)

Bron: http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=handschoen
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #47 Gepost op: 27 december 2012, 18:07:51
mbt het nieuwe vest, ik las op de VtspN kledij site dat er idd een vest komt voor over het nieuwe uniform. Dit met drie hoezen.
1. Wit. voor onder het uniform
2. fluorescerend. Voor werkzaamheden die dat vereisen
3. Een hoes in de kleuren van het nieuwe uniform. Denk voor de "normale" diensten. Denk dan blauw of zwart of zo iets.  ::)

Blauw/geel combi zoals die in het andere forum besproken is. Als het goed is mag ik 'm in mei proefdragen, I'll let you know :P

Mijn koppel hangt volgens velen nogal vol :P Vind de discussie die daarover ontstaat altijd grappig; waar maken collega's zich soms druk om, mijn koppel; mijn lijf. :)

- Sleutelbos clip
- GSM tasje
- Pepperspray met deurklem
- Portofoon
- VuWa
- Reanimatiemasker + handschoenen (grote, niet z'n kiss'of'life) in een Uncle Mikes lips handboeientas
- Feiten- & Bonnenboekje in verticaal opbergtasje
- 2e Patroonhouder
- Zaklamp
- Wapenstokhouder
- Fouilleringshandschoenen
- Boeien


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #48 Gepost op: 27 december 2012, 18:17:59


Ik heb ook nog een stel leren snijwerende handschoenen uit mijn kontzak steken maar die mogen niet aan de koppel gedragen worden ivm de agressieve uitstaling daarvan...  98uiye
(naar mijn mening een kansloze discussie  998765)
Ik heb de handschoenengewoon aan m'n koppel hangen. Ben pas een tijdje in dienst maar nooit gehoord dat dit niet gewenst is. Collega's hebben dit inderdaad niet, maar dat bedenk ik me pas na het lezen van deze post.

Weet wel dat de wapenstok niet aan de koppel mag. In welke situaties gebruik je de wapenstokhouder? Of ben je werkzaam als biker oid?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #49 Gepost op: 27 december 2012, 18:22:03
haha ja dat kom je toch nog wel vaak tegen.. Het is maar waar ze zich druk om maken. 98uiye

Als dat het enige is waar men zich druk om maakt, dan gaat het verrekt goed met de organisatie.  :P

Maar ik hoor dat argument wel vaker. Zal binnenkort een roze stropdas dragen om de agressie enigszins op te heffen.