Ervaring met de Stryker / Ferno / Stollenwerk ?

Auteur Topic: Ervaring met de Stryker / Ferno / Stollenwerk ?  (gelezen 13729 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Gepost op: 13 maart 2005, 09:13:42
Misschien val ik in de herhaling, maar wat zijn jullie ervaringen met de :

* Stryker
* Ferno
* Stollenwerk

bracard ??

Reacties zijn welkom, ook bij ons gaan ze op zoek naar een nieuwe bracard !!





Ambuman

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2005, 11:50:07
Alledrie getest.
Mijn persoonlijke voorkeur was de Stryker. Nadeel daarvan was het gewicht. Hij is iets zwaarder dan de andere. Verder goed handelbaar en fijn mee te werken.


Arnoud

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2005, 12:02:54
Hallo,

Hier ook alle drie getest, nu maar wachten wat het wordt ??


Karim

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2005, 14:31:08
Hij is iets zwaarder dan de andere. Verder goed handelbaar en fijn mee te werken.


Hier 't zelfde commentaar.

Die stryker is 'n hele fijne brancard, heel wendbaar, alleen dat gewicht speelt 'n beetje in z'n nadeel.


Ridder Pim

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2005, 15:42:23
Wij werken al geruime tijd met Stollenwerk en deze bevalt goed!
Hij is lichtgewicht en je kan het hoofdeinde één stand laten zakken waardoor hij op de tweede (zwenk)wieltjes rust.
Zo kun je makkelijker moeilijke hoekjes nemen en het scheelt je je rug, want je hoeft m niet op te tillen doordat normaal de wielen in één richting vaststaan.
Ook de gasveer in het onderstel is een prettig onderdeel; het omhoogbrengen gaat een stuk makkelijker.

De Stryker is een fijne brancard, hij is alleen veel te zwaar naar mijn mening.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2005, 21:12:54
Ferno getest en sluit me aan bij mijn voorgangers.
Nu de nieuwe Ferno. Eerste productie, zoals wij die hebben veel gebreken. Plastic nokken breken af, kogeltjes uit houders voor de hekjes, gasveren buigen door, etc etc.
VDP gaat ze allemaal retour halen voor modificaties, zodat ze daarna goed zijn.
Als alles het doet is de Ferno een heerlijke brancard, met veel mogelijkheden, zoals hoofdstukverlenging, tassendragers aan zijkant, geintergreerde infuusstandaard en de wielletjes . . . . .  . als een zonnetje en allemaal als zwenkwiel instelbaar.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2005, 19:54:24
en de wielletjes . . . . .  . als een zonnetje en allemaal als zwenkwiel instelbaar.
Dat heb je bij de Stryker ook hoor. Wij hebben er ook mee gewerkt, de ingebouwde infuusstaander is gemakkelijk, je kunt het bovenstuk ook in tegenovergestelde richting draaien (kan goed van pas komen), ... maar is wat zwaar.
Met de andere heb ik geen ervaring.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2005, 21:24:23
Ferno getest en sluit me aan bij mijn voorgangers.

Sorry maar hier bedoel ik de Stryker M1 mee.
Elke hulpverlening start met communicatie.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2005, 01:02:17
Een goede eigenschap van de stryker heb ik aan de lijve mogen arvaren. Tijdens een oefening met de, toen, nieuwe brancard lag ik met mijn 100 kg op de brancard en de bedoeling was dat ik volgende de regelen der kunst uit de auto gehaald zou worden. Helaas was de achterste poot niet goed uit geklaptmet als resultaat een noodlanding. De brancard stond in halfzittende stand en na de eerste schrik, was ik stomverbaasd dat de constructie een dergelijke klap zo goed kon opvangen. Ik heb in die zin nauwelijks gevoeld dat ik zo'n klap maakte.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2005, 13:41:14
Zelf vind ik ook wel dat het ligcomfort van de Stryker heel goed is.

Voor de stoeltjes, we hebben oudere type's van stoeltjes in 2 wagens. Deze moet je telkens achterover kantelen om de pat. verder te rijden. In de nieuwste wagen hebben we een Stryker Stair PRO model 6251, deze heeft 4 wieletjes en daarmee kun je de patiënt ze verder rijden. Het model 6252 heeft nog een rupsband, dan hoef je de pat. niet te heffen op een trap, maar de stoel zelf word dan enorm zwaar terwijl de 6251 zeer licht is.