Ervaring met de Stryker / Ferno / Stollenwerk ?

Auteur Topic: Ervaring met de Stryker / Ferno / Stollenwerk ?  (gelezen 13724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2005, 19:55:40
gunther heb je het nu over de brancard of over dat stoeltje?? dat hoor niet bij de brancard en dus niet in deze topic, lijkt mij.

ik ben benieuwd naar de verdere bevindingen ze willen bij ons volgend jaar ook over gaan en gaan testen dus graag wat ervaringen vast. ik had die strijker op de beurs gezien leek mij vrij zwaar en veel knoppen. die ferno hoor ik veel negatieve geluiden over dus ik wacht af wat er hier verder wordt geroepen.


Medic112

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2005, 19:43:38
Inzake brancard gebruiken wij de Stollenwerk 3008 met 4002 onderstel. Aangezien Stollenwerk de eerste op de markt was met een europees genormeerde brancard en dit net samenviel met de aanschaf van 2 ziekenwagens zijn het de Stollenwerks geworden. Die die wij hebben (maar ondertussen ook al sinds 2000) vind ik persoonlijk aan de zware kant maar geven een zeer goede stabiliteit, alsook op oneffen terrein. Zoals iemand reeds aanhaalde is het manouvreren in kleinere ruimtes makkelijk door de kleine wieltjes te gebruiken. Ook volledige set 5-puntsgordel + bijkomende knie en buikgordel biedt gevoel van veiligheid naar de patiënt toe. Wij gaan dit jaar nog over tot de aanschaf van 2 nieuwe ziekenwagensen het worden opnieuw Stollenwerk brancard. Ik weet niet of de nieuwe modellen lichter wegen dan de eerste types.Off Topic : die Stryker Stair Pro 6252 zijn gewoon top. Wij gaan over tot de bestelling van 6 stuks door de hoge tevredenheid bij onze mensen.

Medic112


Robert

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2005, 22:37:54
Hoe zit het met de uitwisselbaarheid?


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2005, 22:46:56
uitwisselbaarheid tussen de diverse merken is er niet. een raamstel van stryker past niet op een ferno of stollenwerk en vice versa.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2005, 12:45:03
bedoel je met het raamwerk, de montage in de auto, of montage van de brancard op het onderstel..


Medic112

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2005, 08:47:43
Ik kan er wel aan toevoegen dat het brancardgedeelte (Stollenwerk 3008) perfect past op de frames geschikt voor horizontale evacuatie dmv autoladder of auto-elevator. Ik weet niet of het bij de rest zo is. Dit geeft een onnoemelijk voordeel. Patiënt wordt onmiddellijk op de brancard van de ziekenwagen geplaatst, ge¨vacueerd en vervolgens opnieuw op het onderstel ziekenwagen geschoven.

Medic112


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2005, 10:32:03
Klopt het dat ze in Zwolle ook de Stryker hebben ?

Wat zijn daar de ervaringen mee.

Ik heb zelf ook met de Stryker mogen werken en ik vind het een goede brancard.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2005, 12:06:06
Ik kan er wel aan toevoegen dat het brancardgedeelte (Stollenwerk 3008) perfect past op de frames geschikt voor horizontale evacuatie dmv autoladder of auto-elevator. Ik weet niet of het bij de rest zo is. Dit geeft een onnoemelijk voordeel. Patiënt wordt onmiddellijk op de brancard van de ziekenwagen geplaatst, ge¨vacueerd en vervolgens opnieuw op het onderstel ziekenwagen geschoven.

Hoi,

dat is hier niet anders hoor. Je laat het onderstel beneden staan, legt boven de patient op het bovenstel en schuift deze vervolgens door het raam zo op het bakje van de hoogwerker of ladderwagen. Maar dat is wel typegebonden. Wij reden proef met de Stryker en de Ferno en konden daarmee niet laten afhijsen, omdat de hoogwerker van de brandweer nog geschikt was voor het oude type brancard die op dat moment in gebruik was.

Groetjes,

Bart

[verwijderd door de admin]


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2009, 23:48:55
Wieltjes...             (ff een topic restart...)

Het valt me op dat volgens mij alle brancards zijn voorzien van harde wieltjes.
Nadat ik zelf een aantal keren op een brancard heb gelegen en je werkelijk elk hobbeltje voelt in een slecht wegdek bij het transporteren naar de ambulance of weer naar huis heb ik de volgende vraag.

Waarom zijn er geen zachte wieltjes?
Ik bedoel geen wieltjes met lucht want die kunnen lek raken maar b.v. zacht massief rubber.

En de volgende vraag.
Zijn er ook brancards die een soort vering hebben?

Het zou voor de patiënt een stuk aangenamer zijn als dit eens onderzocht wordt en er een verbetering zou komen.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2009, 19:02:42
Klopt het dat ze in Zwolle ook de Stryker hebben ?

Wat zijn daar de ervaringen mee.

Ik heb zelf ook met de Stryker mogen werken en ik vind het een goede brancard.
Klopt! De hele regio rijdt ermee. Ook Twente, Groningen en Nijmegen rijden ermee. Welicht nog wel meer diensten. Wat betreft het gebruik met de hoogwerker weet ik dat Zwolle de hele brancard meeneemt naar boven dus incl onderstel. In Deventer gaat alleen het bovenstel mee. Dat scheelt weer gewicht.