Honderdduizenden meterkasten brandgevaarlijk

Auteur Topic: Honderdduizenden meterkasten brandgevaarlijk  (gelezen 10700 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2012, 11:37:34
aangezien de producten die ik op de kunststof leiding smeer geen invloed heeft op het kunst {dat is uitvoerig getest door hilti}
zet ik op de vloer ook nog een manchet die bij eventuele brand dat gasleiding dichtknijp zo dat er geen gas {vloeistof } meer door heen kan stromen  graag hoor ik jullie mening hier over

henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2012, 11:46:52
aangezien de producten die ik op de kunststof leiding smeer geen invloed heeft op het kunst {dat is uitvoerig getest door hilti}
zet ik op de vloer ook nog een manchet die bij eventuele brand dat gasleiding dichtknijp zo dat er geen gas {vloeistof } meer door heen kan stromen  graag hoor ik jullie mening hier over

henk
Die manchetten werken hetzelfde als die brandkleppen in bv luchtbehandelingskanalen? Bij hitte gaan ze dicht, waardoor branduitbreiding door hte luchtbehandelingssysteem niet meer mogelijk is?


vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2012, 12:01:52
dat is juist met andre woorden er hoeft niet gewacht te worden  om eerst het gas van buiten aftesluiten men kan gelijk gaan beginnen met blussen
en later pas van uit buiten het gas afsluiten


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2012, 12:06:25
Dan ga ik me afvragen waarom die manchetten nooit worden toegepast in meterkasten. Het komt relatief regelmatig voor dat een meterkast in brand staat. Zo,n manchet kan voorkomen dat de brand escaleert lijkt mij.


vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2012, 12:18:55
die manchetten worden eigenlijk pas van een dia van 50mm voorgeschreven om dat als de leiding een kleinere dia heeft de coating voldoende moet zijn .
en omdat het niet in de bouwverordening wordt omschreven .
eigenlijk wordt de brandvertragende matrialen  alleen in grote gebouwen toegepast zoals ziekenhuizen kantoorpanden bejaardenwoningen fabrieken flatgebouwen .
dus niet in woningbouw


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2012, 13:06:19
die manchetten worden eigenlijk pas van een dia van 50mm voorgeschreven om dat als de leiding een kleinere dia heeft de coating voldoende moet zijn .
en omdat het niet in de bouwverordening wordt omschreven .
eigenlijk wordt de brandvertragende matrialen  alleen in grote gebouwen toegepast zoals ziekenhuizen kantoorpanden bejaardenwoningen fabrieken flatgebouwen .
dus niet in woningbouw

Toch is het wel een goede en veilige oplossing! Is het makkelijk te installeren in bestaande situaties en kostentechnisch acceptabel? Heb je foto's van het product/oplossing?
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


vision

  • ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
    • onze hobby
Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2012, 15:35:18
geen dank graag gedaan


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2012, 15:42:52
Even de link bekeken, en eigenlijk is het zo simpel om het probleem snel en adequaat op te lossen. En volgens mij kosten die producten ook geen vermogen om aan te schaffen. Zeker niet in grote hoeveelheden door bv een instalatiebedrijf, die dan de gasleidingen veilig gaat maken.