Ongeval letsel 3 doden en een zwaar gewonde A2 links 105,5 Hedel - 14-10-2012

Auteur Topic: Ongeval letsel 3 doden en een zwaar gewonde A2 links 105,5 Hedel - 14-10-2012  (gelezen 11735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Neem aan dat hier ook de nodige eenheden van prorail TP zijn geweest om ondersteuning te bieden.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Neem aan dat hier ook de nodige eenheden van prorail TP zijn geweest om ondersteuning te bieden.

Op het filmpje van het Brabants Dagblad is op 0:35 iemand met een ProRail jas te zien, dus denk van wel. O0

En wat moet dit een enorme klapper zijn geweest. Ik wens alle betrokkenen/familieleden heel veel sterkte!


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Inderdaad een ernstig en bijzonder ongeval met trieste gevolgen.

Het is niet alleen een drama voor de slachtoffers en nabestaanden maar ook een enorme belasting voor alle hulpverleners.

Respect dus voor de betrokken mensen en iedereen veel sterkte.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


PdeGier

  • Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Op het filmpje van het Brabants Dagblad is op 0:35 iemand met een ProRail jas te zien, dus denk van wel. O0

De ProRail medewerker in de gele jas waarschijnlijk een inspecteur die de schade op aan het nemen is. Ik zie ook de OVD-Rail terplaatse. Ik zie geen mederwerkers van ProRail ongevallen bestrijding.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Identiteit slachtoffers verkeersongeval


Hedel, 14-10-2012 • In de nacht van zaterdag op zondag vond een dodelijk verkeersongeval plaats op de A2 ter hoogte van Hedel. Daarbij kwamen drie personen om het leven. Eén iemand raakte gewond en moest naar het ziekenhuis.

De inzittenden waren vier mannen uit Beesd. Twee van de omgekomen slachtoffers waren 20 jaar oud. De andere was 19 jaar oud. De man die het ongeluk overleefde, de vermoedelijke bestuurder, is 18 jaar oud. Hij heeft ernstig letsel, maar is buiten levensgevaar. De vier waren vrienden van elkaar.
Onderzoek
De politie nam een blaastest bij de 18-jarige af. Daaruit bleek dat hij niet had gedronken. Het onderzoek naar de verdere toedracht van het ongeval loopt nog.

http://politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/121014identiteitslachtoffersverkeersongeval.asp


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Ik heb net het filmpje bekeken, waarop te zien is hoe de auto daadwerkelijk is belandt. Als ik de beelden zo bekijk, is de auto op de kop tegen de mast aangeschoven, of gevlogen. Echt bizar en zeer tragisch.

Sterkte aan nabestaanden en hulpverleners


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Ik heb net het filmpje bekeken, waarop te zien is hoe de auto daadwerkelijk is belandt. Als ik de beelden zo bekijk, is de auto op de kop tegen de mast aangeschoven, of gevlogen. Echt bizar en zeer tragisch.

Sterkte aan nabestaanden en hulpverleners
Daar lijkt het wel op, de auto is haaks op de lengte-as geknakt. Er is een behoorlijke hoeveelheid energie nodig om zo ver van de snelweg te komen, de auto te knakken en een H-balk te verbuigen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Daar lijkt het wel op, de auto is haaks op de lengte-as geknakt. Er is een behoorlijke hoeveelheid energie nodig om zo ver van de snelweg te komen, de auto te knakken en een H-balk te verbuigen.

Snelheid van de auto, de valhoogte (van talud), gewicht van de auto.. Dat zorgt inderdaad voor een behoorlijke hoeveelheid energie. Als er een paal in de midden staat, en de auto "knakt" er omheen, dan wil de motor (het gewicht) doorgaan, veroorzaakt door massatraagheid; eerste wet van Newton en gaat zo maar door. Ik ben het met je eens dat er een behoorlijke energie is vrijgekomen, maar jezus wat ziet die auto eruit. Sterkte voor alle nabestaanden, hulpverleners, en al helemaal voor de 18-jarige (vermoedelijke) bestuurder.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik ben ergens een filmpje tegengekomen (weet niet meer waar  :'() en daarop is volgens mij te zien dat de bovenleidingmast die tuusen het viaduct en het wrak ligt, schade aan de bovenzijde heeft. De auto zou dan gevlogen hebben vanaf de vangrail.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Ik ben ergens een filmpje tegengekomen (weet niet meer waar  :'() en daarop is volgens mij te zien dat de bovenleidingmast die tuusen het viaduct en het wrak ligt, schade aan de bovenzijde heeft. De auto zou dan gevlogen hebben vanaf de vangrail.

Dat ligt net aan de omvang van de schade. De bovenleidingmast kan namelijk ook vervormd zijn toen de auto tegen de steunpaal aan botsten ; de verbinding van bovenleidingmast naar steunpaal geeft de kracht door.

We zullen zien wat de VOA hierover te zeggen heeft, of worden de conclusies van hun niet openbaar gemaakt?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.