Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?

Auteur Topic: Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?  (gelezen 34269 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #30 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:03:45
Zal door deze kleur, BlauwBlauw niet minder zichtbaar zijn ? Ik bedoel op een zwarte lijkt de pit beter zichtbaar lijkt me
Met Vriendelijke Groet.....


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #31 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:10:45
Zal door deze kleur, BlauwBlauw niet minder zichtbaar zijn ? Ik bedoel op een zwarte lijkt de pit beter zichtbaar lijkt me

Blik kennende komt er genoeg blauwblauw in en rond om.. dus denk dat dat wel mee gaat vallen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #32 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:22:17
Blik kennende komt er genoeg blauwblauw in en rond om.. dus denk dat dat wel mee gaat vallen
Nou, een sjoelschijf in die V60, ondersteund met 2 leds voor en 2 achter...

Die oude V70 zat goed vol: mistlichten, LED flitsers in de boven én onderste grill, hoge pit, achter dubbel LED, en in achteruitrijverlichting ook blauw.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #33 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:42:46
Nou, een sjoelschijf in die V60, ondersteund met 2 leds voor en 2 achter...

Die oude V70 zat goed vol: mistlichten, LED flitsers in de boven én onderste grill, hoge pit, achter dubbel LED, en in achteruitrijverlichting ook blauw.

Die bedoel ik


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #34 Gepost op: 18 oktober 2012, 11:45:52
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit? Een 'particuliere' organisatie (LDH tv producties) koopt een Volvo, hangt deze vol blauw blauw en gaat vervolgens rijden voor tv opnames? Is er dan een agent die in het voertuig rijdt? Neem aan dat de medewerkers van tv niet zomaar met blauw mogen rijden.

Waarom niet gewoon in een onopvallende auto van politie meerijden, zoals wegmisbruikers?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #35 Gepost op: 18 oktober 2012, 11:48:31
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit? Een 'particuliere' organisatie (LDH tv producties) koopt een Volvo, hangt deze vol blauw blauw en gaat vervolgens rijden voor tv opnames? Is er dan een agent die in het voertuig rijdt? Neem aan dat de medewerkers van tv niet zomaar met blauw mogen rijden.

Waarom niet gewoon in een onopvallende auto van politie meerijden, zoals wegmisbruikers?

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Ja er rijden altijd agenten van de regio waar men opneemt mee.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #36 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:18:56
OK, dan snap ik het helemaal niet. Waarom kopen ze een eigen voertuig en gebruiken ze geen regio voertuig? Daar dit een particulier voertuig betreft, hebben ze een ontheffing voor 't blauw? Hoe zit het met de ijking van apparatuur aan boord?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #37 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:24:16
IJking zal toch gewoon opgemaakt worden door een bevoegd ambtenaar? Of mis ik dan iets in die werkwijze..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #38 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:31:07
Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies zit? Een 'particuliere' organisatie (LDH tv producties) koopt een Volvo, hangt deze vol blauw blauw en gaat vervolgens rijden voor tv opnames? Is er dan een agent die in het voertuig rijdt? Neem aan dat de medewerkers van tv niet zomaar met blauw mogen rijden.

Waarom niet gewoon in een onopvallende auto van politie meerijden, zoals wegmisbruikers?
Voor zover ik weet zijn de auto's van Blik op de Weg van Volvo zelf en zijn ze dus niet door BodW of de politie gekocht. Het is een soort unieke samenwerking tussen Volvo Nederland, BodW en de politie waar ze allemaal baat bij hebben; Volvo kan reclame maken voor haar laatst nieuwe modellen, BodW kan zelf camera's en apparatuur inbouwen voor het maken van hun programma en de politie heeft er weer een extra surveillancewagen bij ;)


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #39 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:32:55
OK, dan snap ik het helemaal niet. Waarom kopen ze een eigen voertuig en gebruiken ze geen regio voertuig? Daar dit een particulier voertuig betreft, hebben ze een ontheffing voor 't blauw? Hoe zit het met de ijking van apparatuur aan boord?

Ijking wordt gewoon door NMI gedaan.