Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?

Auteur Topic: Voertuigen van BlikopdeWeg, hoe zit dat nou precies?  (gelezen 34128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #40 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:59:34
OK, dan snap ik het helemaal niet. Waarom kopen ze een eigen voertuig en gebruiken ze geen regio voertuig? Daar dit een particulier voertuig betreft, hebben ze een ontheffing voor 't blauw? Hoe zit het met de ijking van apparatuur aan boord?
Leo de Haas heeft vanaf het begin baas willen zijn over de beelden. Nu bepaald LdH-producties wat wel en wat niet gebruikt wordt, programma's als Wegmisbruikers zijn afhankelijk welke beelden wel en welke niet vrijgegeven worden. Met de camera-auto van BodW worden ook opnames gemaakt als er geen politiefunctionaris achter het stuur zit, OGS en vrijstellingen wordt dan geen gebruik van gemaakt.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #41 Gepost op: 18 oktober 2012, 13:38:56
Met de camera-auto van BodW worden ook opnames gemaakt als er geen politiefunctionaris achter het stuur zit, OGS en vrijstellingen wordt dan geen gebruik van gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=rq_FXpXQh-I


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #42 Gepost op: 18 oktober 2012, 14:15:46
OGS en vrijstellingen wordt dan geen gebruik van gemaakt.

Prima! Maar het zit er wel op, en ook DAT is strafbaar! Hebben ze daar een ontheffing voor? Ik wil niet muggenziften, maar ik ben erg benieuwd naar de constructie die wordt gehanteerd. Het lijkt me toch vrij kostbaar op deze manier. Bovendien, als iemand beboet wordt door een jumpmeting vanaf een particuliere auto, die toevallig wordt bestuurd door een politieagent gaan er bij mij vraagtekens komen

Ik kan me niet voorstellen dat het videoregistratiesysteem van Volvo is, ik zie (behalve de voertuig reclame) ook de voordelen voor Volvo niet. het KLPD rijdt ook in Volvo's, reclame zat zou je zeggen.

Bovenstaand filmpje vind ik een mooi voorbeeld. Onderweg naar het bureau, geen politieambtenaar in het voertuig... maar toch achter een auto aan met hoge snelheid, over de vluchtstrook/verdrijvingsvlak. Ik snap het doel, goed bedoeld etc. Maar als je een klapper maakt, heb je toch een aardig probleem!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #43 Gepost op: 18 oktober 2012, 18:32:09
Over het filmpje
de bestuurder van de filmauto een artikel 5
Auto in beslagnemen wegens het aanwezig hebben van OGS en zich melden via de mobilofoon rechtstreeks met de meldkamer
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #44 Gepost op: 18 oktober 2012, 19:04:43
Over het filmpje
de bestuurder van de filmauto een artikel 5
Auto in beslagnemen wegens het aanwezig hebben van OGS en zich melden via de mobilofoon rechtstreeks met de meldkamer
Of een bloemetje omdat hij een boef heeft helpen vangen?


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #45 Gepost op: 18 oktober 2012, 19:54:27
Of een bloemetje omdat hij een boef heeft helpen vangen?

Dus als een willekeurige burger deze overtredingen zou maken zou er geen straf opvolgen.
Buiten het feit dat hij waarschijnlijk niet handsfree belt om het door te geven aangezien het verboden is om een mobilofoon in de auto te hebben waarmee je rechtstreeks met de meldkamer contact zou kunnen hebben.
Daar deze geen C2000 kunnen krijgen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Gast

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 18 oktober 2012, 19:55:31
Dus als een willekeurige burger deze overtredingen zou maken zou er geen straf opvolgen.
Buiten het feit dat hij waarschijnlijk niet handsfree belt om het door te geven aangezien het verboden is om een mobilofoon in de auto te hebben waarmee je rechtstreeks met de meldkamer contact zou kunnen hebben.

1996 ging het denk ik allemaal nog net even wat anders of niet  :D


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #47 Gepost op: 18 oktober 2012, 20:02:44
1996 ging het denk ik allemaal nog net even wat anders of niet  :D

Dat klopt Caprice
Maar trok het ff door naar nu hoe we er nu tegenaan kijken
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #48 Gepost op: 18 oktober 2012, 20:21:03
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee hoor, ik ben alleen reuze benieuwd naar de constructie. Een normale burger zou op de vingers worden getikt voor zulke gedragingen. Bovendien vraag ik me nog steeds af waarom ze bij BodW een eigen auto kopen en volledig in laten bouwen voor onopvallende surveillance. Deze taak is voorbehouden aan de politie en niet bij een productiemaatschappij! Waar ligt de grens en waar liggen de ontheffingen?  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2012, 20:28:10
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee hoor, ik ben alleen reuze benieuwd naar de constructie. Een normale burger zou op de vingers worden getikt voor zulke gedragingen. Bovendien vraag ik me nog steeds af waarom ze bij BodW een eigen auto kopen en volledig in laten bouwen voor onopvallende surveillance. Deze taak is voorbehouden aan de politie en niet bij een productiemaatschappij! Waar ligt de grens en waar liggen de ontheffingen?  :)
De reden voor het eigen voertuig met video:
Leo de Haas heeft vanaf het begin baas willen zijn over de beelden. Nu bepaald LdH-producties wat wel en wat niet gebruikt wordt, programma's als Wegmisbruikers zijn afhankelijk welke beelden wel en welke niet vrijgegeven worden. Met de camera-auto van BodW worden ook opnames gemaakt als er geen politiefunctionaris achter het stuur zit, OGS en vrijstellingen wordt dan geen gebruik van gemaakt.
Daarom zijn de meeste beelden waar met het KLPD mee wordt gereden niet gefilmd vanuit een Volvo, maar van het KLPD, dan hebben zij zeggenschap. Overigens; de Volvo heeft ook een achter-camera die filmt

Verder is het voor een agent ook leuk om een keer een spoedrit te rijden in een onopvallend voertuig dat WEL zichtbaar is met blauwe verlichting  >:D Blauwe verlichting (het system er van) staat tijdens de rit met BodW medewerkers uitgeschakeld. Is een keer tijdens een uitzending uitgelegd.