"Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars

Auteur Topic: "Spoedbegeleiding" door verkeersregelaars  (gelezen 70838 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2012, 09:52:23
Nja, mooi voorbeeld waarom het absoluut niet nodig is om een begeleiding te doen met minimaal 3 opgeleide motormuizen van de politie of kmar.
Als 2 VKR'ers kunnen, waarom dan nog opleiden ten slotte.

[/sarcasme]


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2012, 09:57:10
Dit heeft ook niets met een begeleiding te maken (ook al zullen die VKR's dit zelf wel zo hebben ervaren)
1. VKR's mogen vanaf een motor geen tekens geven (valt ook niet te zien of dit door de filmer gedaan word)
2. VTB valt idd niet onder het verkeersregelen
2. I'll rest my case!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2012, 09:59:56
Dit heeft ook niets met een begeleiding te maken (ook al zullen die VKR's dit zelf wel zo hebben ervaren)
1. VKR's mogen vanaf een motor geen tekens geven (valt ook niet te zien of dit door de filmer gedaan word)
2. VTB valt idd niet onder het verkeersregelen
2. I'll rest my case!
Helemaal waar... kon dat alleen niet op een sarcastische manier in mijn post verwerken. Dit soort cowboys zouden een babbeltje moeten krijgen...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:39:46
Citaat
Citaat van: reactie youtube
Klopt. Met de politie zijn de grenzen van dit gebied afgesproken. Indien nodig nemen wij het hier van elkaar over. Dat geldt ook voor inkomende hulpdiensten. De huidige trend is ook dat steeds meer politieposten door (beroeps) verkeersregelaars worden overgenomen.

Ben toch zeer benieuwd hoe de politie hier op reageert als een van die motorrijders iemand onderste boven rijd. Tevens wil ik wel weten wat de verzekering van de motorrijder gaat doen, als hij met zijn motor iemand het ziekenhuis in rijdt.

Ben toch bang dat de motorrijder een HEEL groot probleem heeft als hij iemand onderste boven rijdt.

Ik zeg: Laat het begeleiden van Ambulance en/of VIPs lekker over aan de professionals, die daar voor opgeleid zijn en de juiste middelen daar voor hebben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:53:26
Er rijdt ook nog een auto achter de ambulance aan, ook verkeersregelaars?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2012, 10:54:12
Wat ik zie is twee motormuizen die op een motor over een stuk weg rijden. Ik zie ze geen tekens geven en zover ik kan bepalen hebben ze geen overtredingen begaan (hooguit snelheid maar daarvoor heb ik te weinig informatie). Over de zinvolheid valt wat te zeggen, maar ze doen ook niks fout.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:07:44
Wat ik zie is twee motormuizen die op een motor over een stuk weg rijden. Ik zie ze geen tekens geven en zover ik kan bepalen hebben ze geen overtredingen begaan (hooguit snelheid maar daarvoor heb ik te weinig informatie). Over de zinvolheid valt wat te zeggen, maar ze doen ook niks fout.

Laten we nou geen verstoppertje spelen. Je ziet in het filmpje heel duidelijk een vkr op zijn motor in beeld komen. Je hoort op een gegeven moment een ambu met OGS aankomen. Je ziet op een gegeven moment de vkr optrekken en het OGS blijft achter de vkr zitten. Tevens zie aan het einde dat de filmer blijft staan en dat de ambu achter de vkr aanrijdt.

Je kan je afvragen of hij aan het begeleiden is of dat hij aan het gidsen is voor de ambu.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:15:40
Laten we nou geen verstoppertje spelen. Je ziet in het filmpje heel duidelijk een vkr op zijn motor in beeld komen. Je hoort op een gegeven moment een ambu met OGS aankomen. Je ziet op een gegeven moment de vkr optrekken en het OGS blijft achter de vkr zitten. Tevens zie aan het einde dat de filmer blijft staan en dat de ambu achter de vkr aanrijdt.

Je kan je afvragen of hij aan het begeleiden is of dat hij aan het gidsen is voor de ambu.

Moet er wel bij zeggen dat ik hier geen geluid heb ;)

Maar goed wat dus verweten kan worden is het niet ruimte maken voor de ambu?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:16:41
(...)
Je kan je afvragen of hij aan het begeleiden is of dat hij aan het gidsen is voor de ambu.
Lijkt naar mijn mening inderdaad veel meer op gidsen dan op begeleiden. De uitvoering is weliswaar niet helemaal netjes te noemen, maar van begeleiding als zodanig is geen sprake.

Overigens komt gidsen door verkeersregelaars bij evenementen wel vaker voor. Niet alleen voor hulpdiensten, maar ook voor touringcars, speciale gasten, etc. Op een afgesproken punt oppikken en voorrijden naar het eindpunt. Meestal om te voorkomen dat betreffende voertuigen op een verkeerd punt terecht komen en zich daar vastrijden. En mogelijk is het ook bedoeld als voorwaarschuwing voor de verkeersposten, zodat deze zeker weten dat binnen een bepaalde tijd de ambulance / ander voertuig ook zal volgen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:21:50
Maar goed wat dus verweten kan worden is het niet ruimte maken voor de ambu?

Ik geloof best dat men dit heeft afgeregeld met de lokale politie, het rond rijden op motoren als vkr. Echter geloof ik nooit dat de politie toestemming aan een vkr geeft om op de openbare weg een ambu te gaan begeleiden op zijn eigen motor.

Echter waar het mij omgaat is wat gaat er gebeuren als zo'n vkr op zijn eigen motor iemand onderste boven scheurt. Dit kan nooit onder de verantwoordelijkheid van de politie kunnen vallen mijns inziens.