Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 53300 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Vandaag ben ik geconfronteerd met een medewerker van ons welke zich op een bepaalde manier kleed.

Een koppel waar meer op zit dan mening agent zou kunnen verzinnen welke mede oorzaak is dat kleding minder goed zichtbaar is dan door wetgever bedoeld.
Hier ben ik om begrijpelijke reden niet blij mee maar zette mij ook aan het denken.
Er is behoorlijk wat diversiteit qua aankleding van de beroepsmatig verkeersregelaar  ^-^
Wat zou een mooie basis wezen en waarom hebben bepaalde VKR's redenen om zich op een bepaalde manier te kleden...


De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:30:10
Als eerste die achterlijke cowboylaarzen uit.
Ten tweede al die "rommel" van zijn koppel.

Volgens mij hoeft een vkr alleen een ring aan zijn koppel te hangen voor zijn zaklantaarn en eventueel een houder voor zijn portofoon.


Verder zou ik eigenlijk willen dat elke vkr er het zelfde uitziet, dit om verwarring bij het publiek te voorkomen.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:10:39
Voor mij heel simpel.
Uniform bij ons: lichtblauw hemd, zwarte clipdas, zwart worker en schoenen. Meestal doe ik magnums of thinsulate.
Koppel idem uit mijn mobiele beveiligingstijd: twee mobieltjes, lamptasje voor FenixTK11 met kegel, dictafoon en hesje eroverheen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:13:53
Van beneden naar boven:
- Goedgekeurde veiligheidsschoenen;
- Een EN-471 goedgekeurde signaalbroek (het zal me verder niets uitmaken welke kleurcombinatie);
- Een EN-471 goedgekeurde verkeersregelaarsjas dan wel EN-471 goedgekeurde veiligheidsjas/trui/polo met daaroverheen goedgekeurd hesje;
- Eventueel een opvallende pet of muts.

Aan uitrusting:
- Een degelijke fluit;
- Indien nodig een portofoon;
- Bij duisternis een degelijke zaklamp met rode kegel;
- Opgeborgen in een zak een zakboekje met potlood en pen.

Alle verdere rommel in de vorm van sleutelbossen, handboeien, fake pepperspray, koppeltasjes blijft wat mij betreft gewoon thuis.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:54:21
Vandaag ben ik geconfronteerd met een medewerker van ons welke zich op een bepaalde manier kleed.

Weet niet of het beide werknemers van je zijn. Mocht dit wel het geval zijn, zou ik toch gaan voor eenheid van tenue. Gewoon allemaal het zelfde aan.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:07:36
Uit interesse, heb je ook gevraagd naar de reden waarom hij er zo bij liep?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:14:05
@Lt. Col. Me: Dat klinkt iedergeval goed zoals jij het omschrijft  ^-^
Citaat
Alle verdere rommel in de vorm van sleutelbossen, handboeien, fake pepperspray, koppeltasjes blijft wat mij betreft gewoon thuis.
Heb jij dat thuis dan?  >:D

---------------------------------
@dielangemotormuis: één is Instructeur en één is cursist....ik hoef niet te vertellen wie welke is  :-\
Maar Maandag heeft hij een gesprek omdat er meer zaken zijn die ik daarin wil behandelen.
Dit is namelijk niet de uitstraling welke ik in de Firma wil hebben.
Wij hebben eenheid van teneu....maar zo'n druk koppel en die schoenen maken daar geen deel van uit.
Maar het gaat mij even om de uitstraling welke een VKR heeft en welke bedoeling hij daarmee heeft.

---------------------------
@PietjePuk: Dat ga ik Maandag vragen, maar ik denk dat ik het al weet.  ^-^
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:21:56
@Lt. Col. Me: Dat klinkt iedergeval goed zoals jij het omschrijft  ^-^

Heb jij dat thuis dan?  >:D
(...)
Sleutelbossen in de zak of in de auto, akkoord.
Handboeien heb ik niet, maar als ik ze had waren ze waarschijnlijk te vinden in de slaapkamer...  >:D
Fake pepperspray heb ik ook niet, nooit gehad en ga het ook niet kopen, akkoord.
Koppeltasjes heb ik dan weer wel, maar niet op een koppel en in een andere kleur- en taakstelling.  98uiye

Maar okee, de tip betreft natuurlijk de mensen die het spul hebben en graag mee willen nemen naar hun werkplek.  O0
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:25:19
@PietjePuk: Dat ga ik Maandag vragen, maar ik denk dat ik het al weet.  ^-^
Ik denk dat ik het zelfde denk / dacht, maar hoop toch echt dat we het beide verkeerd hebben...  98uiye


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:27:40
Foto geet aardig aan wat ik bedoel.....broek met streep,handschoenen,koppel vol rotzooi en laarzen.Als hij een pistool mocht dragen was hij zo blij als een kind....... ;D