Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 53297 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #50 Gepost op: 11 februari 2015, 01:23:03
Mijn uitrusting is als volgt.

-Zwarte veiligheidsschoenen
-Donkerblauwe broek.
-Modern politiekoppel met daar aan bevestigd: een houder voor de maglite met kegel, en een tasje waarin een schrijfblokje en pen en potlood in zitten.
-Gele signaaljas (in verband met meerdere functies: Spoorwegveiligheid en dergelijke)
-Het verplichte verkeersregelaarshesje nieuwe stijl
-Fluit bevestigd aan Keycord
-Badge met daarin de aanstellingspas
-En op het hoofd heb ik een normale pet (indien ik de werkzaamheden per fiets doe is dat een rode fietshelm)


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #51 Gepost op: 11 februari 2015, 02:06:19
Citaat van: Bremmie link=msg=1126802 date=1360396163
Met het afsnauwen van verkeersdeelnemers wijs ik slechts op het gedrag in de praktijk van veel verkeersregelaars, die de kunst van het communiceren, verbaal of non-verbaal, niet beheersen.
Geef je heldere en duidelijke tekens, en leg je op kalme en duidelijke wijze uit waarom het toch echt niet kan of dat je niet in staat bent om helemaal uit te weiden waarom iemand niet mag doorrijden, hoef je je niet autoritair op te stellen als de baas op de weg.


In mijn bezigheid als verkeersregelaar heb ik vaak geen tijd om met weggebruikers in conclaaf te gaan.
Want de colonne achter mij mag onder geen beding stil komen te staan.
Bij vragen probeer ik altijd zo kort mogelijk te zijn.
Meestal is het antwoord dat ik geef dat het onmogelijk is om nu uitleg te geven, en indien nodig de vervolgroute uit te leggen voor mensen die onbekend zijn in de streek.
Dan rest mij helaas niet anders dan de betreffende weggebruiker zonder uitleg heen te sturen.

En 9 van de 10 keer stuit dat op een enorm onbegrip.
Maar helaas kan ik op dat moment niet anders.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #52 Gepost op: 19 februari 2015, 16:31:05
Misschien moet er dan toch verder voorruit geregeld gaan worden.
Dus 1 of 2 minuten eerder de weg afzetten.
Anders moet je maar een extra VKR inzetten.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #53 Gepost op: 27 februari 2015, 16:56:36
Er mogen toch geen logo's op de verkeersregelaarsjassen/hesjes zitten? Of hoe zit dat?

Ik heb meestal gewoon mijn kisten aan, zwarte worker, witte polo van de stichting en een gele verkeersregelaarsjas aan, en een mooie gele pet of oranje muts. En aan mijn riem? Hangt een portofoon. Zie profielfoto :-)
Tenzij ik flexteam draai bij evenementen, dan hangt er een ehbotasje aan, multitool, 2e portofoon, telefoonhouder, minimaglite en maglitering aan. Aangezien ik dan ook voor de EHBO kan worden ingezet.
Groeten,  Tazbrw


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #54 Gepost op: 27 februari 2015, 17:36:26
Citaat van: tazbrw link=msg=1333766 date=1425052596
Er mogen toch geen logo's op de verkeersregelaarsjassen/hesjes zitten? Of hoe zit dat?
(...)
11 x 11 centimeter maximaal, op de linkerborst. Zie bijlage 2 van de Regeling Verkeersregelaars 2009.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #55 Gepost op: 27 februari 2015, 17:53:54
Citaat van: DeMassel link=msg=1277801 date=1403033125
ik zit toch elke keer te denken om een foto van mijzelf te plaatsen hier als ik de titel lees van het topic  998765 098uo 98uiye
Ja hoor,  maak er gelijk een Facebook van. Je doet toch wel een zwartbalkje voor de ogen of niet, hahahaha.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #56 Gepost op: 28 februari 2015, 13:39:02
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1333776 date=1425054986
11 x 11 centimeter maximaal, op de linkerborst. Zie bijlage 2 van de Regeling Verkeersregelaars 2009.

Dank!
Groeten,  Tazbrw


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #57 Gepost op: 5 maart 2015, 12:19:24
Bij ons binnen het bedrijf geld (van onder naar boven):

* Zwarte veiligheidsschoenen
* Marine-blauwe Pantalonbroek (in de nacht de gele broek erover)
* Wit hemd (lange of korte mauw) met epaulettenhouders en epauletten + clipstropdas (marineblauw) (zelf heb ik nog een wit t-shirt eronder)
* Daarover een hesje (op warme dagen) anders de Jas (sta je met meerder collega's stem je op elkaar af, jas of hesje.
* eventueel een pet ivm zon (zelf heb ik nog een zonnebril op, anders na een half uur kan ik al van de weg af, hoofdpijn).
* aan de broek hangt alleen een lamp en/of porto. Rest van de spullen zoals sleutels, gsm, pen en papier in de zak.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #58 Gepost op: 5 maart 2015, 12:36:21
Ik heb begrip voor de zonnebril maar het maakt het wel lastiger om oogcontact te maken.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #59 Gepost op: 5 maart 2015, 16:36:03
Dat problemen heb ik ook.
ik kan namelijk zeer slecht tegen fel zonlicht
dus bij mij is die er ook uit pure noodzaak. .
Deze is dan wel op sterkte.


Jos
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.