Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 53328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #80 Gepost op: 14 maart 2015, 16:26:43
fleecevest ben ik jaloers op ;)
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #81 Gepost op: 14 maart 2015, 21:17:02


De jas dus.
Het vest zit er onder.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #82 Gepost op: 5 april 2015, 13:53:40
Is de fleece in vkr kleuren uitgevoerd?  Mijn jas zit ook een fleece in, maar die is niet apart draagbaar.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #83 Gepost op: 5 april 2015, 15:32:31
Yep, die is in de voorgeschreven kleurstelling uitgevoerd.
Met een flap die je voor dat ritssluiting kunt dichtknopen om het driehoekspatroon niet te verstoren.
Dus uitermate handig voor in de zomer.
Tevens kunnen de mouwen uit de fleece geritst worden.


Jos
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #84 Gepost op: 5 april 2015, 15:35:37
Citaat van: NS1607 link=msg=1341689 date=1428240751
Yep, die is in de voorgeschreven kleurstelling uitgevoerd.
Met een flap die je voor dat ritssluiting kunt dichtknopen om het driehoekspatroon niet te verstoren.
Dus uitermate handig voor in de zomer.
Tevens kunnen de mouwen uit de fleece geritst worden.


Jos

Dan heb je dure jas....geluksvogel!  O0


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #85 Gepost op: 7 april 2015, 01:29:54
Zou een (nette) polo, met de juiste bedrukking, geen optie zijn voor bedrijven? Ben je meteen van het probleem af dat je in de zomer een hesje aan moet, en je kunt je personeel allemaal gelijk gekleed laten gaan.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #86 Gepost op: 7 april 2015, 12:02:35
Citaat van: batoutofhell link=msg=1341993 date=1428362994
Zou een (nette) polo, met de juiste bedrukking, geen optie zijn voor bedrijven? Ben je meteen van het probleem af dat je in de zomer een hesje aan moet, en je kunt je personeel allemaal gelijk gekleed laten gaan.

Als ik mij niet vergis moet over over de lengte van de mouw ook reflectie zichtbaar zijn, bij een polo/t-shirt heb je korte mouwen en dus te weinig reflectie.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #87 Gepost op: 7 april 2015, 15:20:38
Citaat van: Mattijs link=msg=1342045 date=1428400955
Als ik mij niet vergis moet over over de lengte van de mouw ook reflectie zichtbaar zijn, bij een polo/t-shirt heb je korte mouwen en dus te weinig reflectie.

Als dat het geval zou zijn, mogen al die vestjes, bodywarmers en dergelijke óók niet gebruikt worden. De kleur en belijningsvoorschriften gaan over het lichaam, niet over de mouw. En als ik in de zomer een overhemd met een hesje mag dragen, waarom dan geen polo die aan de eisen voldoet? Sterker nog, bij een polo kun je nog enigzins refelectie op de mouw aan brengen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #88 Gepost op: 8 april 2015, 12:25:46
Citaat van: batoutofhell link=msg=1341993 date=1428362994
Zou een (nette) polo, met de juiste bedrukking, geen optie zijn voor bedrijven? Ben je meteen van het probleem af dat je in de zomer een hesje aan moet, en je kunt je personeel allemaal gelijk gekleed laten gaan.
Een poloshirt of t-shirt kan niet volgens de Regeling Verkeersregelaars 2009. De verkeersregelaar moet een jas of hes dragen, en een polo of t-shirt is geen jas of hes. Een bodywarmer valt onder hes, een fleecevest of softshell valt onder jas.

Naast de wettelijke beperking is er ook nog de praktische beperking: want de reflecterende strepen moeten in een bepaald patroon zijn aangebracht. Nu stel dat jij de polo liever in de broek stopt... dan zie je dus de onderkant van de strepen niet meer. Kortom, je moet de polo dus altijd over de broek dragen. Ik kan voldoende omstandigheden bedenken waarin je dat niet zou willen.

En dat dan nog weer los van het feit dat zo'n polo of t-shirt aan EN 20471 zou moeten voldoen, en dan krijg je dus het feit dat er op het mouwtje van de polo een reflecterende streep aangebracht moet zijn. En dus weer extra kosten voor iets wat je niet altijd zult dragen, en dus kiezen veel bedrijven simpelweg voor een goedkoper geel shirt met een hes.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #89 Gepost op: 8 april 2015, 15:13:26
Vandaag zag ik een vkr met een soort bodywarmer en een petje. Eigenlijk viel alleen het petje op want door wijde mouwen van zijn trui, zag je het vest niet toen hij, voor mij, dwars op de rijrichting stond.