Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 53298 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #100 Gepost op: 11 april 2015, 22:17:32
En wat is er mis met een zwarte broek met twee reflecterende strepen van 5 cm rondom de onderbenen?

Uiteraard aangevuld met hesje of jas conform voorschriften.
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #101 Gepost op: 11 april 2015, 22:57:19
Lijkt mij niks mis mee.
Die broek versterkt naar mijn mening de meerwaarde niet, aangezien de gemiddelde weggebruiker hoofdzakelijk waarneemt op ooghoogte.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #102 Gepost op: 12 april 2015, 09:13:26
Op afstand is een vkr, geheel gekleed in geel, beter waar te nemen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #103 Gepost op: 12 april 2015, 10:15:07
Citaat van: batoutofhell link=msg=1342572 date=1428595791
Als er maar genoeg provincies en gemeentes zijn die de gele broek verplicht stellen, zoals Utrecht dat nu al doet, komt de standaard reflectiebroek een grote stap dichterbij.
Bullshit, Utrecht stelt de kleur niet verplicht. Utrecht stelt alleen een signaalbroek verplicht, of die nou oranje geel of groen is dat maakt ze niet uit.

Citaat van: Bert65 link=msg=1343075 date=1428822806
Op afstand is een vkr, geheel gekleed in geel, beter waar te nemen.
Op afstand is een VKR gekleed in een felle opvallende kleur beter waarneembaar.

Die kleurstelling van de broek mag van mij best verplicht worden, alleen dan krijgt 1 van de 2 beroepsgroepen toch een omkleed probleem. VKR's omdat je met gele kleding geen afzetting mag plaatsen en de wegwerker omdat je met een oranje broek dus geen verkeer mag regelen.
Dit is juist de reden dat in de "regeling verkeersregelaar 2009" er geen kleur van broek is opgenomen.
Ik snap dat er 101 VKR's zijn die nooit een andere kleur broek zien als er signaalkleding wordt gedragen, maar kijk maar eens goed er lopen er meer in een oranje broek. En ik durf te wedden dat deze mensen altijd bij het regelen een oranje broek aan hebben.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #104 Gepost op: 12 april 2015, 12:28:29
Je hebt gelijk HIT, provincie Utrecht stelt signaal broek verplicht. Aan gezien ik alleen een gele heb (en die ook bij vkr's word voor geschreven als ik het goed heb in CROW) ben ik van een gele uit gegaan.  e050

En inderdaad, had laatst een klus waar 2 actiewagens bij waren en die jongens hielpen hier en daar ook met verkeer regelen (om en om op een provinciale weg) en die droegen gewoon hun oranje broek en shirt/jas, met vkr hesje eroverheen.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #105 Gepost op: 14 april 2015, 10:09:21
Citaat van: batoutofhell link=msg=1343093 date=1428834509
Je hebt gelijk HIT, provincie Utrecht stelt signaal broek verplicht. Aan gezien ik alleen een gele heb (en die ook bij vkr's word voor geschreven als ik het goed heb in CROW) ben ik van een gele uit gegaan.  e050

En inderdaad, had laatst een klus waar 2 actiewagens bij waren en die jongens hielpen hier en daar ook met verkeer regelen (om en om op een provinciale weg) en die droegen gewoon hun oranje broek en shirt/jas, met vkr hesje eroverheen.

Andersom gebeurt mij ook van tijd tot tijd. Mee op de bus om een om-om op te zetten. Oftewel, ik eerst "fout" omdat ik in het geel help de borden te zetten. De vakman helpt daarna in oranje broek ( met vkr-hes/jas) met verkeer regelen.

Onlangs een cursus 'veilig werken langs de weg' gevolgd. De instructeur was stellig over de gele broek, alsmede stopteken met rechts geven, omdat dit in het RVV zo staat aangeduid met plaatjes. Om achteraf juridisch ingedekt te zijn, was zijn visie.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #106 Gepost op: 15 april 2015, 21:12:57
Citaat
Onlangs een cursus 'veilig werken langs de weg' gevolgd. De instructeur was stellig over de gele broek, alsmede stopteken met rechts geven, omdat dit in het RVV zo staat aangeduid met plaatjes. Om achteraf juridisch ingedekt te zijn, was zijn visie.

Stopteken is inderdaad alleen met rechts! Op het plaatje staat iemand met gebogen arm, waar die vanaf de elleboog omhoog gehouden word. Men heeft mij echter geleerd om je arm zo recht mogelijk te houden. Dit om eventueel verkeer achter de eerste auto dan wat makkelijker jou stopteken ziet! (Het zal niet altijd helpen, maar zoel het plaatje als de arm recht omhoog zijn geldige stoptekens, dus probeer je zoveel mogelijk de duidelijkste aan te houden.
De broek:Zolang er niet wettelijk word voorgeschreven welke kleur en/of reflectie deze moet hebben, maakt de oranje broek op zich niet zoveel uit, tov de door CROW genoemde gele broek. Geel is misschien iets duidelijker dat je als vkr op de weg staat, maar de oranje broek valt ook wel aardig op, anders droegen wegwerkers ze niet! lol


Superdude

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #107 Gepost op: 11 juli 2019, 16:41:06
https://www.vkrc.nl/documenten/Bedrijfs%20regelement%20verkeersregelaar%202013-2014.pdf

Hierin staat hoe je eruit moet zien en wat je mag dragen als verkeersregelaar.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #108 Gepost op: 11 juli 2019, 21:42:40
https://www.vkrc.nl/documenten/Bedrijfs%20regelement%20verkeersregelaar%202013-2014.pdf

Hierin staat hoe je eruit moet zien en wat je mag dragen als verkeersregelaar.
Jammer joh,  jij gaat niet door voor de koelkast.

Bedrijfsbeleid is geen wetgeving.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV