Surveillanten op politiemotor

Auteur Topic: Surveillanten op politiemotor  (gelezen 7697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Gepost op: 25 oktober 2012, 21:09:02
Vanmiddag zag ik twee surveillanten allebei op een eigen motor rijden. Ze rijden de hele tijd samen (ben ze meerdere keren tegen gekomen).

Nu vroeg ik mij iets af, surveillanten van de politie mogen toch niet als "motorsurveillant" werken??   :-\ Of kon dat vroeger wel, en zijn de surveillanten van toen dit blijven doen?

Was in A-A


Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:12:30
Uit mijn hoofd zijn er een tweetal regio's die surveillanten opleiden voor de motor, te weten Hollands-midden en Amsterdam-Amstelland. Waarom zouden zij niet als motorsurveillant mogen werken?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:12:46
In A-A hebben ze bij DEO 2 motorteams. Te weten het surveillantenmotorteam en het agentenmotorteam.

De surveillanten MOETEN altijd met z'n tweeën rijden voor hun veiligheid, aangezien ze niet vuurwapen dragend zijn. De agenten surveilleren gewoon solo.

De motorteams zijn in te huren door de wkts voor controles of preventief aanwezig zijn in bepaalde wijken.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:14:38
Uit mijn hoofd zijn er een tweetal regio's die surveillanten opleiden voor de motor, te weten Hollands-midden en Amsterdam-Amstelland. Waarom zouden zij niet als motorsurveillant mogen werken?
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen. Dat het niet meer mocht is slechts wat ik ooit eens van iemand van W&S heb gehoord  ;)

In A-A hebben ze bij DEO 2 motorteams. Te weten het surveillantenmotorteam en het agentenmotorteam.

De surveillanten MOETEN altijd met z'n tweeën rijden voor hun veiligheid, aangezien ze niet vuurwapen dragend zijn. De agenten surveilleren gewoon solo.

De motorteams zijn in te huren door de wkts voor controles of preventief aanwezig zijn in bepaalde wijken.
Ah, zo. Bedankt voor je antwoord  O0
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:18:39
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen. Dat het niet meer mocht is slechts wat ik ooit eens van iemand van W&S heb gehoord  ;)
Tja, het WIS is ook niet meer wat het was...  :P


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2012, 21:37:05
Regio IJsselland heeft ze ook :)


dam430

  • Aspirant politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:41:34
Regio IJsselland heeft ze ook :)

Klinkt intressant! Ik begin 5 november aan de academie voor vp en ik ben motorrijder/motorliefhebber.
Dat zou een mooi te realiseren droom zijn......
Jammer dat ik tot nu toe enkel heb gehoord dat de nieuwe politievrijwilligers enkel maar aspirant worden (in eerste instantie 1 streep).
Vervolgopleidingen/doorleren is wel mogelijk.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:46:24
Klinkt intressant! Ik begin 5 november aan de academie voor vp en ik ben motorrijder/motorliefhebber.
Dat zou een mooi te realiseren droom zijn......
Jammer dat ik tot nu toe enkel heb gehoord dat de nieuwe politievrijwilligers enkel maar aspirant worden (in eerste instantie 1 streep).
Vervolgopleidingen/doorleren is wel mogelijk.
Welk korps? :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2012, 23:04:51
Klinkt intressant! Ik begin 5 november aan de academie voor vp en ik ben motorrijder/motorliefhebber.
Dat zou een mooi te realiseren droom zijn......
Jammer dat ik tot nu toe enkel heb gehoord dat de nieuwe politievrijwilligers enkel maar aspirant worden (in eerste instantie 1 streep).
Vervolgopleidingen/doorleren is wel mogelijk.

Eh, de rang aspirant draag je tijdens de opleiding. Als een politievrijwilliger klaar is met de (huidige) opleiding is hij/zij dus surveillant.

Overigens in Flevoland ook surveillanten op de motor. Bij ons in Kennemerland niet, daar wij ook bijna geen surveillanten hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 26 oktober 2012, 01:56:38
Bij ons in Kennemerland niet, daar wij ook bijna geen surveillanten hebben.

Jawel, er is 1 surveillant die motor rijdt (en geen vrijwilliger is).
Overigens is er sprake van een terugkeer van de surveillanten in alle regio's met komst van de Nationale Politie.

Dienstmotorrijdende vrijwilligers zou mij dan weer verbazen, aangezien de kosten die aan de opleiding, kleding en getraindheid verbonden zijn in combinatie met de (zeer) beperkte inzetbaarheid (mede qua tijd per week).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !