Titulair bevorderen van aspiranten

Auteur Topic: Titulair bevorderen van aspiranten  (gelezen 7608 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Gepost op: 26 oktober 2012, 22:18:03
Dat kan niet. Een rang en de strepen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Niet helemaal, bij ons in A'dam worden studenten niv 4 na 2 jaar opleiding bekroond met 2 strepen en na 3 jaar met 3 strepen.... En dan zijn ze toch echt nog aspirant. ;)

Discussie afgesplitst uit ander topic


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2012, 22:43:24
Niet helemaal, bij ons in A'dam

En daar gaat het al fout. AA moet zoals gewoonlijk net even afwijken van de rest....

maar dat wist je wel
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2012, 22:54:39
En daar gaat het al fout. AA moet zoals gewoonlijk net even afwijken van de rest....

maar dat wist je wel

Maar het werkt wel goed! O0  Het maakt namelijk een enorm verschil of je een aspirant naast je hebt staan die pas 1 dag op straat loopt of eentje die morgen zijn diploma krijgt. Je kan veel meer van de laatste verwachten als van de eerste. In een complexe situatie heb je geen tijd om daar over te overleggen...... Het feit dat ze een extra streepje krijgen laat zien dat ze (in principe) competent zijn voor de vakken die bij de rangonderscheidingstekens passen.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2012, 13:55:08
En daar gaat het al fout. AA moet zoals gewoonlijk net even afwijken van de rest....

maar dat wist je wel
Weet je dat het eigenlijk andersom is? Amsterdam voert het gewenste beleid juist uit, terwijl de rest dat niet doet.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:07:07
Weet je dat het eigenlijk andersom is? Amsterdam voert het gewenste beleid juist uit, terwijl de rest dat niet doet.

geef eens wat voorbeelden frank ? Want over het algemeen loopt Amsterdam net effe een andere kant op dan politie Nederland. 1 voorbeeldje ? Kijk eens naar het voorbeeldje van het doorstromingsbeleid van 7 naar 8 op dit moment.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:20:42
Het heeft in dit geval op betrekking op de rangen van aspiranten, dat AA over het algemeen anders te boek staat weet ik ook ;)

Ik heb ooit in het blad van de NPB gelezen dat de bonden nogmaals bij de korpsen gingen aandringen dat aspiranten in hun opleiding, naar mate ze meer kernopgaven afsluiten, stijgen in rang. Amsterdam is tot op heden de enige, danwel een van de weinige die dat beleid uitvoeren.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2012, 19:45:36
Het heeft in dit geval op betrekking op de rangen van aspiranten, dat AA over het algemeen anders te boek staat weet ik ook ;)

Ik heb ooit in het blad van de NPB gelezen dat de bonden nogmaals bij de korpsen gingen aandringen dat aspiranten in hun opleiding, naar mate ze meer kernopgaven afsluiten, stijgen in rang. Amsterdam is tot op heden de enige, danwel een van de weinige die dat beleid uitvoeren.

Maar is het al daadwerkelijk beleid dan? Als ik het besluit rangen politie mag geloven is het wettelijk nog niet helemaal de bedoeling. Kan me overigens wel voorstellen dat het in de praktijk een prettige (interne) maatregel is.
Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2012, 20:10:25
Ik heb ooit in het blad van de NPB gelezen dat de bonden nogmaals bij de korpsen gingen aandringen dat aspiranten in hun opleiding, naar mate ze meer kernopgaven afsluiten, stijgen in rang. Amsterdam is tot op heden de enige, danwel een van de weinige die dat beleid uitvoeren.

De bonden willen het, geïnspireerd door het beleid van AA. Tot nu toe is er nog geen enkele vorm aan gegeven dus wat dat betreft wijkt AA af van het Besluit Rangen Politie. Sterker nog, aangezien de niv 4 student tijdens de opleiding bevordert wordt tot surveillant en agent zullen er nieuwe legitimatiebewijzen uitgegeven worden en de studenten conform het besluit ook naar schaal 4/5 en 6 gaan op dat moment! Dat zou het korps een hoop geld kunnen kosten.

Maar goed. In AA zijn ook alle wijkagenten inspecteur terwijl het elders brigadier is. Over geld weggooien gesproken...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 27 oktober 2012, 20:13:27
De bonden willen het, geïnspireerd door het beleid van AA. Tot nu toe is er nog geen enkele vorm aan gegeven dus wat dat betreft wijkt AA af van het Besluit Rangen Politie. Sterker nog, aangezien de niv 4 student tijdens de opleiding bevordert wordt tot surveillant en agent zullen er nieuwe legitimatiebewijzen uitgegeven worden en de studenten conform het besluit ook naar schaal 4/5 en 6 gaan op dat moment! Dat zou het korps een hoop geld kunnen kosten.
Nee hoor, ze worden niet "officieel" bevorderd hoor! (was het maar zo'n feest) Ze hadden daar een mooi woord voor, een titulaire bevordering. ;)

Zoals het op internet beschreven staat:
Citaat
Titulair
Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bijvoegelijk naamwoord] volgens den titel, den titel van iets voerende zonder de waardigheid zelve te bezitten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2012, 20:15:31
Maar goed. In AA zijn ook alle wijkagenten inspecteur terwijl het elders brigadier is. Over geld weggooien gesproken...

Er is zo meteen geen AA meer, dus op den duur dus ook geen schalen 9(lees inspecteur) meer die wijkagent zijn. Ik heb begrepen dat de huidige wijkagenten hun rang en schaal houden de aankomende 5 jaar. Binnen die 5 jaar moeten ze of gesolliciteerd hebben op een "echte" schaal 9 plek. Of ze vallen weer terug naar de rang brigadier en de daar bij behorende schaal 8.