Hoe zou een motor of dienstauto voor de BOA eruit moeten zien ?

Auteur Topic: Hoe zou een motor of dienstauto voor de BOA eruit moeten zien ?  (gelezen 7047 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2012, 20:46:42
Goed bezig FD.  O0  Wist dat ik op je kon rekenen. Nu maar hopen dat het lang winter blijft in München.  998765
Als we deze kunsten mogen zien, dan zeker wel ;D
Good job FD O0


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:45:46
Voor beveiligers: Zie ik het nut niet zoveel in om een landelijke huisstijl in te voeren. Zij voeren bestickering op hun voertuigen als reclame voor hun bedrijf en is niet zozeer functioneel bedoeld. Beveiligers hebben in principe geen bevoegdheden of werkzaamheden waarbij zij gebaat zijn bij een landelijke herkenbaar voertuig. Het onderscheidt met politievoertuigen blijft gehandhaafd met een goeie handhaving op de BZK-striping.

Verkeersregelaars: Daar ben je met name gebaat bij opvallendheid van het voertuig en niet met herkenbaarheid van wie dat voertuig is. Als men toch besluit voor een huisstijl te gaan zou ik ervoor kiezen dit gelijk te trekken aan de begeleidingsvoertuigen van exceptioneel vervoer.

BOA's: Hierbij zou ik kiezen voor een secundaire BZK-striping en dan mogelijk in een soort "KMAR-stijl". Secundair omdat men geen primaire rol maar een beperkte secundaire rol speelt binnen handhaving/toezicht/hulpverlening. Met KMAR-stijl bedoel ik met name het blauwe vlak dat het onderscheidt maakt. Dus iedereen dezelfde striping en kleuren op voorzijde en achterzijde voertuig. Daartussenin een vlak en ruimte voor afdelingen en diensten om aan te tonen wie zij zijn en waaronder zij vallen. Bijvoorbeeld huisstijl of alleen naam van gemeente.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #12 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:50:49
Misschien moet je die KMar-Stijl nog wat duidelijker uitleggen.
Uiteindelijk is de KMar volgens mij één van de weinige diensten die geen secundaire BiZa striping voert.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #13 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:17:07
Met KMAR-stijl bedoel ik niet kopiëren in ieder geval. Gaat mij meer om de overgang van de "politie-neus" van het voertuig en het blauwevlak van de KMAR op het voertuig. Hetzelfde kan je doen met BOA-voertuigen: een uniform-neus en uniform-achterzijde op het voertuig en ruimte op het midden van het voertuig voor bijvoorbeeld gemeente logo en wellicht een wat afwijkende kleur zoals bijvoorbeeld groen voor een boswachter.

Hoop dat het wat duidelijker wordt?!?!?!  :)
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #14 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:20:16
Met KMAR-stijl bedoel ik niet kopiëren in ieder geval. Gaat mij meer om de overgang van de "politie-neus" van het voertuig en het blauwevlak van de KMAR op het voertuig. Hetzelfde kan je doen met BOA-voertuigen: een uniform-neus en uniform-achterzijde op het voertuig en ruimte op het midden van het voertuig voor bijvoorbeeld gemeente logo en wellicht een wat afwijkende kleur zoals bijvoorbeeld groen voor een boswachter.

Hoop dat het wat duidelijker wordt?!?!?!  :)

De vtgn van de KMar met secundaire striping zijn geheel blauw van kleur en bestaan niet uit 2 kleuren. Die 2 kleuren hebben alleen de vtgn welke met striping zijn uitgevoerd.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #15 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:28:15
Ik heb het ook niet over kmar voertuig met secundaire striping.

Ik bedoel een BOA-voertuig met eigen striping (gelijkend op secundaire striping) en een vlakverdeling zoals een KMAR-voertuig.

Het volgens mij ook de bedoeling dat we iets bedenken wat nog niet bestaat.  :P
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2012, 13:35:18
Beveiligers hebben in principe geen bevoegdheden of werkzaamheden waarbij zij gebaat zijn bij een landelijke herkenbaar voertuig. Het onderscheidt met politievoertuigen blijft gehandhaafd met een goeie handhaving op de BZK-striping.
Met alle respect, maar beveiliging gaat verder dan alleen maar mobiele rondjes rijden, achter een balie zitten of ergens toezicht houden.
Ik ben absoluut van mening dat dat juist wel zou moeten, er zijn zat werkzaamheden waarbij herkenbaarheid een must is.
BZK-striping voor beveiliging zie ik ook het nut niet van in, maar wel een landelijke 'layout' van de voertuigen/uniformen voor die betere herkenbaarheid.
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2012, 14:27:30
Ik krijg zo langzamerhand een punthoofd van het ''landelijke'' gezicht en het ''alles het zelfde''  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2012, 10:05:09
Met alle respect, maar beveiliging gaat verder dan alleen maar mobiele rondjes rijden, achter een balie zitten of ergens toezicht houden.
Ik ben absoluut van mening dat dat juist wel zou moeten, er zijn zat werkzaamheden waarbij herkenbaarheid een must is.
BZK-striping voor beveiliging zie ik ook het nut niet van in, maar wel een landelijke 'layout' van de voertuigen/uniformen voor die betere herkenbaarheid.
Maar het is in mijn ogen geen must dat de overheid daarvoor een plaatje voor gaat vaststellen en zodoende weer alles maar gaat reguleren. Mocht een beveiligingsbedrijf daar behoefte aan hebben kan is er nog altijd de vrijheid om binnen de kaders van de wet zelf voertuigen herkenbaar te maken. Zoals dat nu dus al gebeurd.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2012, 10:33:32
De voertuigen voor beveiliging worden al hier besproken: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=60035.msg1091114#msg1091114
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")