Nieuwe HV2 80-575 voor brandweer Grave (N.Br.)

Auteur Topic: Nieuwe HV2 80-575 voor brandweer Grave (N.Br.)  (gelezen 5788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2005, 20:21:43


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #11 Gepost op: 17 maart 2005, 22:37:33
Hij is zeker mooi  :D

Maar grrrr ben jaloers op je!!!
Ik kom daar zo vaak langs als ik naar het ziekenhuis moet en dan bid ik tot god  ;) dat er iets buiten staat....maar helaas pindakaas. 1 keer heb ik het geluk gehad, maar ik vind de foto's niet mooi omdat het buiten naar mijn zin te donker was  >:(
http://www.angel.fotopresentatie.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=114233

Maar ik blijf hopen en komt vast wel goed  :D


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2005, 18:27:08
Angél die foto van Ravenstein die erop staat; is dat een duikwagen of een PM?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Roandala

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 983
Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2005, 20:43:26
Angél die foto van Ravenstein die erop staat; is dat een duikwagen of een PM?

Het is een PM

Ravenstein  609 = PM
732 = TS hd/ld
796 = porto OD


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2005, 00:45:52
GEINIG KARRETJE  ;D


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2005, 19:13:47
Hoi allemaal,

Voor de duidelijkheid de technische gegevens van dit voertuig.

Het is een HV 2/AS. Naast de standaardbepakking van een HV-2 zit er een grootvermogen pomp ingebouwd en daarnaast extra watervoerende armaturen voor eventueel inzet als 2e bluseenheid.

Er is gekozen voor z'n gecombineerd voertuig i.v.m. de buitengebieden waar hij dan voor de waterwinning moet zorgen voor de TS.

Verder eventueel voor een goede voeding voor het redvoertuig dat Grave heeft.

Het is een prachtig voertuig en naar alle waarschijnlijkheid zal in 2007 de huidige Ts vervangen gaan worden voor ook een Scania met ook een kenbri opbouw.

Gr. Sebosch


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2005, 19:18:19
Hoi allemaal,

Voor de duidelijkheid de technische gegevens van dit voertuig.

Het is een HV 2/AS. Naast de standaardbepakking van een HV-2 zit er een grootvermogen pomp ingebouwd en daarnaast extra watervoerende armaturen voor eventueel inzet als 2e bluseenheid.

Er is gekozen voor z'n gecombineerd voertuig i.v.m. de buitengebieden waar hij dan voor de waterwinning moet zorgen voor de TS.

Verder eventueel voor een goede voeding voor het redvoertuig dat Grave heeft.

Het is een prachtig voertuig en naar alle waarschijnlijkheid zal in 2007 de huidige Ts vervangen gaan worden voor ook een Scania met ook een kenbri opbouw.

Gr. Sebosch


Sebosch, zit er ook een (kleine) watertank in zodat als volwaardige bluseenheid zou kunnen dienen? Of alleen een pomp?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2005, 19:29:31
Nee, er zit geen tank in alleen een pomp.

De ruimte was natuurlijk beperkt als je een combi voertuig maakt en je toch aan de bepakking wil houden.

Gr. Sebosch


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2005, 19:44:18
Het kan wel. Dit voertuig van de brandweer Son en Breugel staat geregistreerd als HV2/AS8 HD/LD/T800.

Het voertuig is echter niet conform biza HV-2 bestek bepakt maar wel als zodanig geregistreerd. Zo zitten er spullen op die op een TS horen te zitten (6x ademlucht bijvoorbeeld) maar spullen van een HV2 weer niet.

Het voertuig wordt regelmatig buiten de eigen gemeente ingezet bij ongevallen en vroeg of laat gaat dit een keer tot problemen leiden. De bevelvoerder van een tankautospuit in de andere gemeente moet er bijvoorbeeld vanuit kunnen gaan dat hij met dit voertuig over een steldraadtakel kan beschikken om een voertuig te stabliliseren. Het ding is ver te zoeken op dit voertuig want die ligt op de TS van het betreffende korps.

Het kan dus wél een pomp en een watertank in een HV2 maar dan dien je elders concessies te doen. En of dat de oplossing is.......

[verwijderd door de admin]
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2005, 19:49:57
maar over de scania, dit vind ik nou een mooie, veel mooier als die 4 wiel aangedreven omdat daar de opbouw niet mooi is vind ik
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !