Nieuwe HV2 80-575 voor brandweer Grave (N.Br.)

Auteur Topic: Nieuwe HV2 80-575 voor brandweer Grave (N.Br.)  (gelezen 5858 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 16 maart 2005, 18:43:10
Vanmorgen kwam ik over de N324 bij Grave toen een brandweervoertuig voor de brandweerkazerne aldaar mijn aandacht trok. Een hagelnieuwe Scania! Eenmaal ter plekke bleek al snel dat het hier echt om een primeur ging! BP-ZR-07....... Dit kenteken is voor het eerst op naam gesteld op 11 maart 2005. Nog geen week oud!

Het is een 2-wiel aangedreven Scania 260 Crewcab met een opbouw van Kenbri. De eerste gedachte die bij mij opkwam is dat er hier niet al te zuing met het geld is omgesprongen. Een duurdere combinatie als Scania / Kenbri kun je haast niet verzinnen..... Maar ach wat geeft het als je er levensreddend werk mee moet doen? Laat ze er maar van genieten daar!

Wat mij betreft een van de mooiste HV2's van Nederland met eigenijk slechts twee minpuntjes: De lichtbalk (is geen gezicht zo'n gedateerd model) en het ontbreken van de 4x4. Als ik aan Scania moet denken hoort daar eigenlijk toch wel een 4x4 bij.... Voor de rest: Een super-HV2 ! Gefeliciteerd!

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2005, 18:47:08
Inderdaad een prachtig voertuig !!!!

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2005, 19:14:43
een schitterend voertuig,maare,als het een HV2 is.wat doen die zuigslangen op het dak  ???


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2005, 19:15:43
Lol, volgens mij is het idd gewoon een TAS.... ;D ;D

Maar wel een mooie.... ;)


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2005, 19:22:07
Lol, volgens mij is het idd gewoon een TAS.... ;D ;D

Maar wel een mooie.... ;)

Met roepnummer 575 ? :(:(:(
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2005, 19:44:27
Met roepnummer 575 ? :(:(:(
ik vrees dat als het middelste of achterste luik open doet dat je dan tegen een HDhaspel aan koekeloert.En dat dit voertuig zelfs een ARBOrek heeft


ton

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2005, 19:46:33
Het is een combinatie van HV-2 en AS ld


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2005, 19:47:30
Het is een combinatie van HV-2 en AS ld
kijk nu wordt het helemaal intresant,Ton weet jij meer van dit voertuig?


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2005, 19:50:14
Heren

het is gewoon een HV-2/PM. dit houd in dat het zowel een hulpverleningsvoertuig is als een personeelsmaterieelwagen die in combinatie met een motorspuitaanhanger ook nog als bluseenheid kan dienst doen vandaar de zuigbuizen op het dak. dit is een veel voorkomende combinatie bij de wat kleine gemeentelijke brandweerkorpsen. sommige korpsen hebben alleen een tankautospuit met een redset. dit is eigenlijk ook een soort van combinatievoertuig. hoop dat het nu iets duidelijker is waarom er soms op hulpverleningsvoertuigen tevens zuigbuizen aanwezig zijn. het is ook zo dat het soms lastig is om te zien of een voertuig een TAS is of een HV/PM.  
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Nick

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2005, 20:09:52
Een mooi voertuig!  ;D