Beveiliging: Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?

Auteur Topic: Beveiliging: Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?  (gelezen 31166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Sylvester,
Ik zie dit topic nu pas, maar ben toch verbaasd. Wat moet een beveiligingsauto in godsnaam met knuppels achterin? Vind ik niet bepaald professioneel... Sterker nog, jullie mogen de knuppels wettelijk gezien niet eens in de auto hebben liggen, laat staan gebruiken. Nu ga je natuurlijk zeggen dat ze voor noodweer dienen, maar dan zouden ze niet achterin liggen. Of neem je ze altijd mee naar buiten als je uit je voertuig stapt? Vind het erg merkwaardig, ik heb veel contact met beveiligingsbedrijven maar heb nog nooit gehoord van een bedrijf dat knuppels achterin heeft.
Een scherfvest + helm? Je verwacht te gaan rijden op meldingen waarbij vuurwapens in het spel zijn? Of trek je die snel aan als er plotseling geschoten wordt?

Net zoals een spijkermat............. wat moet je ermee? Alsof jullie ooit in een situatie komen waarin je die mag inzetten?? En STEL dat je ze inzet op een bedrijventerrein heb je toch nog heel wat uit te leggen, maar dan waarschijnlijk bij de rechter.  :-\

Begrijp me niet verkeerd, de intenties zijn goed bedoeld en dat kan ik wel waarderen! Maar denk goed na wat je doet, jullie zijn professionals op een ander gebied en je begeeft je echt op glad ijs met zulke voorwerpen. Bij gebruik ervan ga je gegarandeerd gedonder krijgen.  Laat het gebruik van wapens en spijkermatten over aan politie, die zijn daar weer professioneel in getrained.
Een scherfvest is leuk, maar waarom achterin? Draag er uit veiligheid altijd 1, of zorg dat je de politie niet in de weg gaat lopen als er vuurwapens in het spel zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Als ik het goed begrijp heeft Sylvester bij de DBBO gewerkt, zij hebben uiteraard wat meer bevoegdheden dan de normale beveiliger... O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
OK, dat staat er niet bij en aangezien dit ging over auto's van particuliere beveiliging...  8)
Heeft de DBBO wel de bevoegdheid voor slaan met houten knuppels?  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Ik zie alleen staan: Wat moet een goede surveillanceauto allemaal aan boord hebben?
Dit hoeft dus niet alleen voor particulieren te zijn. ;)

Sterker nog, de houten knuppels waren de voorganger van de korte wapenstok.  ^-^


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Een surveillance auto in het topic beveiliging, niet bij stilgestaan dat dit ook DBBO kan zijn. My bad! 98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Een surveillance auto in het topic beveiliging, niet bij stilgestaan dat dit ook DBBO kan zijn. My bad! 98uiye
Het is u vergeven. ;) ;D


danny.komduur

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
een nachtkijker om de bos/duin randen af te spuren bij een inbraak melding.
een notitieboekje met pen.
open verbinding met de politie gezien de lijn via meldkamer vaak enige tijd kost, vroeger reden wij in de haven met een politie porto en dat was ideaal.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Direct portocontact met de politie zal nu niet snel meer gebeuren denk. Wij hebben overigens goede ervaringen met het contact met private beveiligingsbedrijven. Een bepaalde wijk van ons gebied staat onder rijdend toezicht van G4S gedurende de nachten, bij een verdachte situatie geven hun dat door aan hun eigen MK die dat weer rap aan onze MK doorgeeft, werkt over het algemeen vrij snel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
... bij een verdachte situatie geven hun dat door aan hun eigen MK die dat weer rap aan onze MK doorgeeft, werkt over het algemeen vrij snel...
Kortom ... goede communicatiemiddelen. (Bij voorkeur geen gsm tussen MK en eenheid)
Bij ons komt het ook voor dat we de directe (telefoon)lijn met Driebergen open hebben en de KMar centralist e.e.a. in de onderlinge communicatie direct meekrijgt. Hele korte lijntjes zo hoor.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
In mijn oude werkgebiedje hadden de surveillance-auto's van de beveiliging gewoon een rechtstreeks nummer van de noodhulp-auto. Werd niet altijd door de meldkamer van de politie gewaardeerd maar er zijn een hoop mooie vangsten mee gedaan omdat het gewoon minuten vertraging scheelt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein