Screening beveiliging

Auteur Topic: Screening beveiliging  (gelezen 3994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Security1908

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 31 oktober 2012, 19:12:22
Vraagje.

Ik heb onlangs gesolliciteerd bij een beveiligingsbedrijf en nu krijg ik natuurlijk ook een screening.
Nu ben ik in me jeugd 2x opgepakt, ik was 18 toen ik voor de 2e keer werd opgepakt en nu is mijn vraag of
ik uberhaupt wel door de screening ga komen. Het 1e feit was een inbraak op een basisschool waarbij vrienden van mij en
mijn broertje de basisschool ingingen, waar ik bij was en ik hun achterna ging om mijn broertje een schop onder zijn reet te geven. Op het moment dat ik binnen was kwam de politie ter plekke en was ik bang dus ging ik er ook vandoor. Evenlater werden mijn broertje en ik aangehouden in onze ouderlijke woning. Daarna heb ik nog geprobeerd op de pc's die hun hebben gestolen uit de sloot te vissen maar tervergeefs. Ik kreeg een taakstraf van 24 uur voor inbraak of medeplichtigheid. Het 2e feit was diefstal van een brommertje. Ikzelf en vrienden wilden wat kattekwaad uithalen en toen hadden we een brommertje uit een tuin gestolen om wat lekker rond te rijden en uiteindelijk hebben we besloten om hem te houden. We hadden hem overgespoten en gingen er de volgende dag mee naar voetbal. Daar werden we uiteindelijk aangehouden. De eigenaar van de brommer was een vriendin van mijn moeder en het is onderling afgehandeld.
Ik ben nu inmiddels 25 jaar dus het is al een tijdje geleden.

Ik ken mensen die ergere dingen op hun naam hebben staan en die ook in de beveiliging werken maar toch maak ik me ergens wel zorgen dat ik de screening niet door kom. Hoop dat jullie me wat meer duidelijkheid over kunnen geven.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!




piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2012, 19:32:56
Ik vrees eerlijk gezegd dat je het kunt vergeten bij de beveiliging met dat "kattekwaad". Het is maar wat je kattekwaad noemt.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2012, 20:14:12
Ten eerste: het onderzoek wordt namens de Korpschef uitgevoerd door de afdeling Bijzondere Wetten in je regio. Alles wat hier wordt gezegd is speculatie/algemeenheid, het enige juiste antwoord kan gegeven worden door degene die je screening uitvoert.

Met dat in het achterhoofd het volgende:
De screening wordt ook wel een betrouwbaarheidsonderzoek genoemd. Als beveiliger waak je over de veiligheid en eigendommen van anderen en dan is het natuurlijk prettig als je betrouwbaar bent. Als je twee keer bent aangehouden voor een vermogensdelict (diefstal) denk ik dat er aan die betrouwbaarheid getwijfeld kan/zal worden.

Hoewel je niet veroordeeld bent tot gevangenisstraf in de laatste acht jaren of een boete in de laatste vier jaren is het volgende van belang:
Citaat
De medewerker mag op grond van andere bekende en relevante feiten niet voldoende betrouwbaar of geschikt worden geacht.

De korpschef kan ook negatief oordelen als er wel een proces-verbaal is opgesteld, maar dit niet tot een veroordeling heeft geleid, of als er niet aan de overige in de regelgeving gestelde voorwaarden wordt voldaan.

De quotes en meer info op: http://www.justis.nl/Producten/particulierebeveiligingenrecherche/eisenaanparticulierebeveiligingenrecherche/vergunningentoestemming/toestemmingmedewerkers/
Senior GGP / Oost-Brabant