Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

Auteur Topic: Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar  (gelezen 80586 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 3 november 2015, 14:54:38
Ik vraag mij dan eerlijk gezegd af wanneer iets lekken is? Ik maak weleens dingen mee die ik in mijn naaste omgeving ook weleens deel (zonder details te geven en het zo oppervlakkig mogelijk te houden). Ik word er echter steeds huiveriger in om wat dan ook met m'n naasten te delen, want voor je het weet word je ontslegen wegens 'lekken'.

Hoe ver kun je dus gaan in het delen van je ervaringen met je naasten?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #131 Gepost op: 3 november 2015, 15:26:21
Reactie op artikel in De Telegraaf over buitenfunctiestelling van een medewerker

Laatste update: 03-11-2015 | 07:50

Oost-Nederland - De politie in de eenheid Oost-Nederland met haar ruim 8000 medewerkers hebben eerlijkheid en betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan en we treden daadkrachtig op als die eigenschappen worden geschonden. We starten dan een onderzoek, dat in het uiterste geval kan leiden tot ontslag en vervolging. Daar zijn we heel transparant in en we informeren u daar over. Dit zijn overigens uitzonderlijke situaties.

De Telegraaf pakt vandaag fors uit met een verhaal dat een agent van de Eenheid Oost-Nederland op zogenaamd ‘grote schaal informatie heeft gelekt‘ en dat de eenheid ‘een fors aantal‘ vergelijkbare incidenten kent. Dat verhaal is wat ons betreft in elk geval voorbarig. Daarom brengen we u graag de feiten, hoewel we geen details kunnen brengen, omdat het onderzoek nog loopt.

Feiten
Ook voor politiemensen geldt dat zij onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen. In het geval wat De Telegraaf beschrijft, wordt onderzocht of er strafbaar is gehandeld.
In deze zaak is op 18 augustus van dit jaar een politiemedewerker buiten functie gesteld op verdenking van het schenden van het ambtsgeheim.
Het onderzoek dat nu gaande is, moet aantonen aan wie er informatie is verstrekt en op welke schaal dat is gebeurd, maar we hebben in het dit geval over een op zichzelf staande zaak (er zijn geen andere betrokkenen), waarbij de politiemedewerker in de privé-sfeer zou hebben gelekt en niet naar criminelen. Deze medewerker is ook direct de toegang tot de politiepanden en -systemen ontzegd. Er loopt zowel een intern onderzoek als ook een strafrechtelijk onderzoek tegen deze collega.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #132 Gepost op: 20 november 2015, 18:15:57
Politiemedewerker aangehouden en buiten functie gesteld

Laatste update: 20-11-2015 | 15:14

Apeldoorn - Donderdag 19 november 2015 is een medewerker van de eenheid Oost-Nederland aangehouden en buiten functie gesteld vanwege de verdenking van een strafbaar feit.

De medewerker wordt verdacht van het opzettelijk schenden van het ambtsgeheim. Hij is aangehouden en ingesloten voor verder onderzoek. De afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten (VIK) doet onderzoek naar deze zaak vanwege het vermoeden van ernstig plichtsverzuim. Er wordt ook een strafrechtelijk onderzoek opgestart. In afwachting van de uitkomsten hiervan is de medewerker buiten functie gesteld en de toegang tot politiebureaus ontzegd.
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #133 Gepost op: 21 november 2015, 14:04:38
Agenten wissen fouten in proces-verbaal
za 21 nov 2015, 10:09

De politie Noord-Holland heeft een intern onderzoek ingesteld tegen drie agenten die wijzigingen in een proces-verbaal hebben aangebracht om hun eigen fouten te verhullen. Als gevolg daarvan sprak het gerechtshof vorige maand een verdachte vrij en werd het Openbaar Ministrie niet-ontvankelijk verklaard.

Lees verder op: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24775151/__Agenten_wissen_fouten__.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #135 Gepost op: 30 november 2015, 00:18:06
Citaat van: Live link=msg=1388447 date=1448834253
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1388446

Bij RTV Oost en Omroep Gelderland een item. Er wordt nu teveel paniek gezaaid, nergens staat van welk district het een agent is, maar wel overal als nieuwsitem.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #136 Gepost op: 30 november 2015, 02:18:16
Agent of (forensich) medewerker, van iedereen wordt een beetje integriteit verwacht. En daar valt dit niet onder...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #137 Gepost op: 30 november 2015, 11:31:23
Dat geldt alleen voor de politie.

Daarnaast zijn er de medewerkers onder de andere ministeries zoals douane,kmar,,inspecties etc.

Maar hoe zit het met al die verschillende diensten onder rijk en gemeenten zoals bijv. reinigingspolitie, reinigingscontroleurs, verdere BOA's en ga zo maar door.
En dan hebben we nog de rijks en gemeente ambtenaren van hoog tot laag.

Naar mijn indruk zijn de aantallen niet onkreukbare medewerkers in deze categorieën vele, vele malen hoger dan bij de politie.

Daarnaast ben ik hoogst benieuwd naar de onkreukbaarheid van politici op verschillende niveaus.


helm

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 17 december 2015, 09:33:42
Zeker 15 agenten zijn de afgelopen drie jaar bestraft omdat ze informatie hebben gelekt naar criminelen. Dit blijkt uit een overzicht van alle bestrafte integriteitsschendingen door agenten dat RTL Nieuws opvroeg bij de politie.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/15-agenten-bestraft-om-lekken-naar-criminelen


helm

  • Gast
Reactie #139 Gepost op: 17 december 2015, 10:18:05
De afgelopen drie jaar werden 497 agenten ontslagen of voorwaardelijk ontslagen na een onderzoek van het bureau Veiligheid, Integriteit en Klachten van de politie. Bekijk de opvallendste redenen voor ontslag in ons overzicht. De omschrijvingen zijn letterlijk overgenomen van de politie.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/overzicht-van-lekken-naar-criminelen-tot-112-melding-negeren-voor-mcdonalds