Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

Auteur Topic: Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar  (gelezen 79001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #20 Gepost op: 26 december 2011, 19:50:10
Wat had je ingedachten dan Skippy? Sporttest zoals die nu is (soort hindernisbaan) of zoals het was (coopertest, shuttlerun en sprint) of zelfs nog wat anders? En die keuring, een psychologische test kan ik me voorstellen en daarbij ook een kennistest, inzicht testen, vaardigheid testen. Maar ik zou ook iets van een test periode invoeren. In het bedrijfsleven is een proefperiode van een x periode heel normaal. Dat kennen wij niet.

Maar ik vraag me af hoe je wangedrag zoals aan het begin genoemd is kan voorkomen, is meer een soort van (gebrek aan)mentaliteit ben ik bang  e050

Je krijgt nu sowieso niet direct een vast contract. Je krijgt een contract van 2 jaar of de duur van de initiële opleiding.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #21 Gepost op: 26 december 2011, 20:29:11

Je krijgt nu sowieso niet direct een vast contract. Je krijgt een contract van 2 jaar of de duur van de initiële opleiding.

Dat is al een hele verbetering tov vroeger, maar dan investeer je als werkgever eerst 2 jaar en dat zou ik veel liever korter zien. Je zou een systeem moeten hebben waarin je ook de stress-factor en druk kan laten toenemen om de studenten daarop te testen. (en nu moet ik spontaan aan de police accademy denken  998765)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 26 december 2011, 21:14:54

Je krijgt nu sowieso niet direct een vast contract. Je krijgt een contract van 2 jaar of de duur van de initiële opleiding.
Daarna elke keer een verlenging van 2 jaar of ....?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #23 Gepost op: 26 december 2011, 21:37:50
Eerst een contract voor 2 jaar, dan een vaste aanstelling met een proeftijd van een jaar en dan is je opleiding af.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #24 Gepost op: 26 december 2011, 21:41:30
Eerst een contract voor 2 jaar, dan een vaste aanstelling met een proeftijd van een jaar en dan is je opleiding af.

Klopt helemaal.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #25 Gepost op: 26 december 2011, 22:12:43
Super triest om te lezen, maar wel goed dat men er nu zo open over communiceert. Zo hoort het ook. Eerder deed de KMar dat al en sprak iedereen er schande van, maat het is bij de Politie niet anders.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #26 Gepost op: 26 december 2011, 23:29:43
En verder gelijk na een maand meelopen met een ervaren persoon, je wetten leren en examens maken.
Eerst rustig beginnen in de praktijk en dan steeds verder opvoeren.

Men heeft nu voor blokken van 3 maanden op en af gekozen als ik het goed heb en daar zal men toch wel een
goede reden voor hebben mag ik hopen.
Als ik het goed heb doe je nu tijdens de opleiding al regelmatig examen tussendoor om verder te mogen gaan met je opleiding naar het volgende onderdeel. Mocht ik het verkeerd hebben dan graag correctie door onze ervaringsdeskundigen hier.

Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als ik het vak in zou stappen om z.s.m. al daadwerkelijk straatervaring op te doen
maar dat heeft er meer mee te maken dat ik veel meer een praktijk mens ben en niet een type wat maanden achterelkaar
binnen wilt zitten om enkel te studeren.
Natuurlijk moet je heel veel zaken leren dat spreekt voor zich maar ik weet niet of ik het zou trekken om maanden in
de schoolbanken te zitten en allerlei rollenspellen te doen. Een keer een rollenspel oké maar het zouden er voor mij niet te veel
moeten worden omdat ik niet tegen toneelspelen kan. Laat me dan maar in de praktijk onderuit gaan daar heb ik veel meer aan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #27 Gepost op: 27 december 2011, 00:19:27
Men heeft nu voor blokken van 3 maanden op en af gekozen als ik het goed heb en daar zal men toch wel een
goede reden voor hebben mag ik hopen.

Het is tegenwoordig:
Citaat
4 maanden leren, 4 maanden werken
Werken en leren bij de politie betekent altijd baan en opleiding ineen. Dit betekent vier maanden leren en praktijkoefeningen uitvoeren aan de Politieacademie. En vervolgens vier maanden werkend leren in jouw regiokorps. Zo’n periode van vier maanden heet een ‘tertiel’.

Dit viermaandelijkse ritme blijft zich gedurende de opleiding herhalen. Elk opleidingstertiel wordt een bepaald lesonderdeel (een kerntaak) behandeld en helemaal afgerond. Dus kom je in je praktijkperiode weer terug bij je korps, dan kun je ook echt wat laten zien.

De opleiding begint met 2x4 maanden achterelkaar op de Politieacademie.
Bron: http://www.kombijdepolitie.nl/opleiding/politiemedewerker/Pages/Werkenenlerentegelijk.aspx
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #28 Gepost op: 27 december 2011, 00:47:32
Even door op die 2x 4 maanden, betekend dit dan ook dat je al gelijk bij je eerste praktijk
gedeelte met het vuurwapen loopt? Want met de kwartielen was het zo dat je het eerste praktijk
kwartiel zonder vuurwapen liep opdat je de opleiding hiervoor pas tijdens de 2e opleidingskwartiel
kreeg.

Op de site van de politie staat dat het vuurwapen na 9 maanden word uitgereikt, dus dit lijkt mijn
redenatie te staven maar misschien dat diegene die het daadwerkelijk weten dit kunnen bevestigen
danwel ontkennen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #29 Gepost op: 27 december 2011, 01:12:55
De discussie concentreert zich nu op de opleiding.
Maar wat zeggen deze rapporten over de betrouwbaarheid van de politieman/-vrouw?
Het "ja" of "nee" van een politiefunctionaris is nog steeds min of meer 'heilig', maar is dat nu nog wel reëel?
Op het totaal aantal politiemensen is 200 personen slechts een klein aantal, maar stel dat de voor jou belastende verklaring nu net van zo'n persoon afkomt? En zijn die 200 het topje van de ijsberg?
Voor advocaten komen dergelijke rapportages denk ik als manna uit de hemel...
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012