Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

Auteur Topic: Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar  (gelezen 79248 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #30 Gepost op: 27 december 2011, 01:19:06
Voor advocaten komen dergelijke rapportages denk ik als manna uit de hemel...

En het is ook koren op de molen van alle politiehaters en critici. Op Flitsservice bijv. wisten ze niet hoe snel ze het bericht moesten vermelden. De cliché's en vooroordelen vlogen daar weer over het forum. 'Ze' zijn nu niet alleen dom en laf en wat dies meer zij, maar nu ook 'massaal onbetrouwbaar'.

Erg jammer; de politie ligt momenteel toch al onder een vergrootglas. Een agent kan geen sch... laten of het staat in koeienletters in de krant.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #31 Gepost op: 27 december 2011, 01:44:53
Als ik uitga van wat Opstelten zegt dat er 49.500 agenten zijn en het nu gaat om 200 agenten dan zou het gaan
om 0,40% van het aantal agenten.
Als mijn berekening klopt dan ziet die 0,40% er niet echt schokkend uit maar het feit blijft wel dat het er dus 200 man/vrouw
te veel zijn en dat is heel erg jammer.

Krijg ik daardoor een slechter beeld van de politie ? Nee simpelweg omdat we nog steeds gelukkig met mensen te maken
hebben en dan kan er wel eens een rotte appel tussen zitten en dat kan je niet altijd vooraf voorkomen hoe goed je ook
zou screenen. Al is iemand brand schoon bij binnenkomst er is altijd een kans dat het in de loop der jaren fout dreigt te gaan
door welke reden dan ook en dan is het de kunst om dit in een vroeg stadium te signaleren en aan te pakken en het te doen stoppen.

Als ik agent zou zijn en ik heb er niks mee te maken dan zou ik me zwaar klote voelen omdat ik ook in dat uniform loop
maar ik kan er niets aan doen. Je kan dan alleen maar hopen dat het publiek dit soort zaken heel snel weer vergeet.
En tja wat ze op een site als flitsservice er van denken dat is wel het laatste waar ik me over druk zou maken als ik dat al zou doen.
Daar moet je niet eens moeite in willen steken wat ze daar allemaal lopen te zaneken en huilebalken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #32 Gepost op: 27 december 2011, 09:55:19
EVEN HEEL ZWART-WIT:

Het grote probleem is natuurlijk dat wij als politie twee soorten taken hebben:
- handhaving (aanhouden en bonnen uitdelen) en
- hulpverlening.

De ene taak is leuk voor de burger de andere niet. Als Nederlanders concentreren we ons graag op het minder leuke in het leven, we mopperen continue. Mopperen over de hulpverlening doen we door te zeggen dat de politie te laat was of met te veel of.....
En mopperen op de bon doen we door de agent af te zeiken. Dat we zelf de regels hebben overtreden vergeten we want mopperen op ons zelf dat doen we natuurlijk niet.

Eigenlijk hebben wij van de politie ook zo'n reclame slogan nodig als de belastingdienst gebruikt: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #33 Gepost op: 28 december 2011, 02:24:27
EVEN HEEL ZWART-WIT:

Het grote probleem is natuurlijk dat wij als politie twee soorten taken hebben....

Ik geloof eerder dat de politie het nadeel heeft dat de personeelsleden een doorsnede van de bevolking zijn en daar vind je altijd rotte appels tussen.
Lang niet iedere priester, voetbaltrainer of scoutingleider is pedofiel.
Lang niet iedere politieman/vrouw is onbetrouwbaar.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #34 Gepost op: 28 december 2011, 03:10:42
..... Als Nederlanders concentreren we ons graag op het minder leuke in het leven, we mopperen continue. Mopperen over de hulpverlening doen we door te zeggen dat de politie te laat was of met te veel of.....
En mopperen op de bon doen we door de agent af te zeiken. Dat we zelf de regels hebben overtreden vergeten we want mopperen op ons zelf dat doen we natuurlijk niet.
Eigenlijk hebben wij van de politie ook zo'n reclame slogan nodig als de belastingdienst gebruikt: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!

oO (zou dit bericht van onze moppersmurf komen....)  ;D >:D
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #35 Gepost op: 28 december 2011, 10:06:19
oO(zou dit bericht van onze moppersmurf komen....)  ;D >:D

HÉ!  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #36 Gepost op: 7 november 2012, 20:37:59
Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

DEN HAAG (ANP) - Meer dan 650 politiemedewerkers bleken in 2011 niet van onbesproken gedrag te zijn. Uit een onderzoek dat de Nationale Politie woensdag publiceerde, blijkt dat in 655 gevallen sprake was van een zogeheten integriteitsschending. Daaronder vallen allerlei zaken, zoals geweld, fraude en misbruik van de eigen positie. De onderzoeken leidden tot 77 ontslagen, 73 voorwaardelijke ontslagen en 24 mensen besloten zelf weg te gaan.

In totaal deed de politie 1517 interne onderzoeken, waarbij 1715 personen betrokken waren. Er waren vorig jaar meer onderzoeken en betrokken politiemensen dan in 2010, maar daarvoor is geen sluitende verklaring te vinden, aldus de politie.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/binnenland/honderden-politiemedewerkers-niet-onkreukbaar


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 18 december 2012, 18:53:50
Hoofdagent buiten functie gesteld

http://www.politie.nl/nieuws/2012/december/18/09-hoofdagent-buiten-functie-gesteld.html
Laatste update: 18-12-2012 | 13:01

's-Hertogenbosch - De korpsleiding heeft maandag een 52-jarige hoofdagent, werkzaam bij de politie in district Meierij, buiten functie gesteld.

 De hoofdagent wordt verdacht van een zedendelict. Naar hem is een strafrechtelijk en disciplinair onderzoek gestart.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 22 december 2012, 21:32:44
Agente Haaglanden op non-actief

22-12-2012  |  19:41

LEIDSCHENDAM-VOORBURG - Het korps Politie Haaglanden heeft een medewerkster geschorst. De vrouw zou zich mogelijk ernstig hebben misdragen.
Het Bureau Integriteit en Security doet onderzoek. Wat er is gebeurd, wil de politie niet bekend maken. Volgens het AD gaat het om de wijkagente van Leidschendam-Voorburg.

De agente zou met het voetbalteam van politie Haaglanden na een duel in Engeland dronken zijn geworden en zich agressief hebben gedragen. In juni 2011 veroorzaakte de agente een aanrijding in Delfgauw.
Samen sterk in de hulpverlening!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #39 Gepost op: 1 januari 2013, 12:32:52
Medewerker politie buiten functie gesteld

VENLO -
De politie Limburg Noord heeft een medewerker van het korps buiten functie gesteld. De functionaris zou zich schuldig hebben gemaakt aan ernstig plichtsverzuim, maakte de politie maandag bekend.
 
De politie stelt een intern onderzoek in naar het plichtsverzuim. De medewerker werd enkele dagen geleden geschorst. Een woordvoerder van het korps Limburg Noord wilde maandag niet meer zeggen over deze zaak.
Het korps Limburg Noord houdt overigens na maandag op te bestaan en gaat op in de nieuwe politie Limburg.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21190163/__Medewerker_politie_non-actief__.html