Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

Auteur Topic: Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar  (gelezen 79211 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #50 Gepost op: 7 mei 2013, 16:50:37
Politiemedewerker buiten functie gesteld

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/2/02-politiemedewerker-buiten-functie.html
Laatste update: 02-05-2013 | 16:20

Oost-Nederland - Op donderdag 2 mei 2013 is een medewerker van de eenheid Oost-Nederland buiten functie gesteld in verband met diefstal cq. verduistering van geld uit de fouillering van een arrestant. Door de afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten wordt nader onderzoek verricht.
Samen sterk in de hulpverlening!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #51 Gepost op: 7 mei 2013, 20:27:03
Politiemedewerker buiten functie gesteld

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/2/02-politiemedewerker-buiten-functie.html
Laatste update: 02-05-2013 | 16:20

Oost-Nederland - Op donderdag 2 mei 2013 is een medewerker van de eenheid Oost-Nederland buiten functie gesteld in verband met diefstal cq. verduistering van geld uit de fouillering van een arrestant. Door de afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten wordt nader onderzoek verricht.
Lekker, zo'n knuppel die heel politie Nederland te kakken zet met zijn actie. Zulk personeel wil je echt niet binnen de organisatie hebben! Mocht het tenlastegelegde bewezen worden verklaard, zie ik (naast de strafrechtkant) maar één passend vervolg. Overigens geldt bij handelingen met drugs en geld bij ons altijd het 4-ogen-principe.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #52 Gepost op: 7 mei 2013, 21:45:16
Lekker, zo'n knuppel die heel politie Nederland te kakken zet met zijn actie. Zulk personeel wil je echt niet binnen de organisatie hebben! Mocht het tenlastegelegde bewezen worden verklaard, zie ik (naast de strafrechtkant) maar één passend vervolg. Overigens geldt bij handelingen met drugs en geld bij ons altijd het 4-ogen-principe.

Is bij ons ook van toepassing ja. Er gaat geen enveloppe met geld of inbeslaggenomen drugs de kluis in of er wordt niemand gefouilleerd zonder dat er 4 (of meer) ogen op gericht staan..
If you can dream it, you can do it.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #53 Gepost op: 10 mei 2013, 22:17:44
Citaat
Politiemedewerker eenheid Rotterdam aangehouden
Hellevoetsluis - In de nacht van donderdag op vrijdag 10 mei 2013 is een 59-jarige politieman van de eenheid Rotterdam aangehouden in Hellevoetsluis. Hij wordt verdacht van het plegen van een zedenmisdrijf. Het slachtoffer zou een bekende van hem zijn.

Ook wordt hij verdacht van het overtreden van de Opiumwet. In de loop van vrijdag hebben in dit onderzoek zoekingen plaatsgevonden in de woning van het slachtoffer en de verdachte. De verdachte is inmiddels in verzekering gesteld. De Rijksrecherche heeft een onderzoek opgestart. Ook wordt door de politie een disciplinair onderzoek ingesteld.
bron: Politie


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #54 Gepost op: 28 juli 2013, 23:24:17
De beambte in onderstaand artikel maakt ook kans om op dat lijstje te komen:

Politieagent maakt amok in rijdende bus Ameland


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #55 Gepost op: 30 juli 2013, 21:41:42
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1093389 date=1352317079
Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

DEN HAAG (ANP) - Meer dan 650 politiemedewerkers bleken in 2011 niet van onbesproken gedrag te zijn. Uit een onderzoek dat de Nationale Politie woensdag publiceerde, blijkt dat in 655 gevallen sprake was van een zogeheten integriteitsschending. Daaronder vallen allerlei zaken, zoals geweld, fraude en misbruik van de eigen positie. De onderzoeken leidden tot 77 ontslagen, 73 voorwaardelijke ontslagen en 24 mensen besloten zelf weg te gaan.

In totaal deed de politie 1517 interne onderzoeken, waarbij 1715 personen betrokken waren. Er waren vorig jaar meer onderzoeken en betrokken politiemensen dan in 2010, maar daarvoor is geen sluitende verklaring te vinden, aldus de politie.

bron: http://nieuws.nl.msn.com/binnenland/honderden-politiemedewerkers-niet-onkreukbaar

Laten we uitgaan van 650 personen 77 daarvan ontslagen 24 daarvan zelf ontslag genomen samen 101 personen betekend dat er 549 personen nog zitten die ook ontslagen hadden moeten worden.
Al gaan we er even voor de makkelijkheid het lichtste vergrijp misbruik van eigen positie(machtsmisbruik)
Ook dan kan ik niet anders dan oneervol ontslag op staande voet.
Zo gauw integriteit (onkreukbaarheid) in het gedrang komt is er maar 1 straf mogelijk ontslag met aantekening nooit meer in dienst kunnen komen van overheid of VOG verkrijgen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #56 Gepost op: 30 juli 2013, 21:46:14
Citaat van: amstaf3 link=msg=1187724 date=1375213302
Laten we uitgaan van 650 personen 77 daarvan ontslagen 24 daarvan zelf ontslag genomen samen 101 personen betekend dat er 549 personen nog zitten die ook ontslagen hadden moeten worden.
Al gaan we er even voor de makkelijkheid het lichtste vergrijp misbruik van eigen positie(machtsmisbruik)
Ook dan kan ik niet anders dan oneervol ontslag op staande voet.
Zo gauw integriteit (onkreukbaarheid) in het gedrang komt is er maar 1 straf mogelijk ontslag met aantekening nooit meer in dienst kunnen komen van overheid of VOG verkrijgen.

Precies. Dit is wel een beetje dubbel. Maar wat zijn de feiten dat is lastig. Maar voor die 650 had je mooi een nieuwe lichting aspiranten kunnen laten komen ;). Want ik zie niet anders dan dat die 549 verplicht overgeplaatst zijn want hun naam en integriteit is toch schade opgelopen. Kan een gevalletje eigen schuld dikke bult zijn.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #57 Gepost op: 30 juli 2013, 21:51:48
Citaat van: amstaf3 link=msg=1187724 date=1375213302
Al gaan we er even voor de makkelijkheid het lichtste vergrijp misbruik van eigen positie(machtsmisbruik)
Ook dan kan ik niet anders dan oneervol ontslag op staande voet.
Zo gauw integriteit (onkreukbaarheid) in het gedrang komt is er maar 1 straf mogelijk ontslag met aantekening nooit meer in dienst kunnen komen van overheid of VOG verkrijgen.
Dat is wat mij betreft niet het lichtste vergrijp. Jij ziet drie voorbeelden in het artikel en gaat er kennelijk vanuit dat dit het minste vergrijp is maar er zijn wel meer opties als de drie voorbeelden uit het artikel. We zijn allemaal mensen en mensen maken soms een fout. Dat dit bij agenten extra sterk aangepakt of bestraft dient te worden lijkt me duidelijk, maar iedereen pertinent ontslaan slaat natuurlijk nergens op.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #58 Gepost op: 30 juli 2013, 22:07:59
Ik ga er vanuit dat een BIZ/BIS een goede inschatting kan maken, zij adviseren over een ontslag te ja of te nee. Wellicht dat ook de mensen die zijn 'vrijgesproken' maar wel verdacht waren hierin zijn meegenomen. (Sorry voor de juridische termen, kan er even niets anders van maken)
Desondanks schrik ik van het hoge aantal.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #59 Gepost op: 31 juli 2013, 00:32:08
Cijfers maken statistieken, statistieken maken leugens.

Als we in het achterhoofd houden dat de politie een afspiegeling is van de maatschappij kan je je afvragen hoe verrot de maatschappij is. Maar ja... in de spiegel kijken is moeilijker dan een ander de schuld geven dusgeloven we de cijfers en statistieken eerder dan ons eigen geweten. Immers een verslaafde ontkent ook altijd dat ie verslaafd is.

BIZ/BIS maken cijfers aan de hand van de gegevens die ze aangereikt krijgen van het gepeupel. En zolang ik van dat zelfde gepeupel te horen krijg dat ik cijfers moet manipuleren geloof ik geen .... van de cijfers. Naast het gegeven dat ik een boekhoud opleiding heb en ik dus dondersgoed weet hoe je het een en ander kan beinvloeden....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens