Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar

Auteur Topic: Honderden politiemedewerkers niet onkreukbaar  (gelezen 79925 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #80 Gepost op: 9 augustus 2013, 13:53:15
Citaat van: zwelgje link=msg=1190182 date=1376044934
Natuurlijk ben ik het, als burger, principieel met je eens, maar dit is een argument wat voor de gehele overheid geld.
Realistisch gezien kan je je wel afvragen, wie in de beste positie is om dat uitleggen. Dat is niet altijd de agent op straat.  Net zo goed als een lid van de Marechaussee bij een paspoort controle niet altijd uit gaat leggen waarom dat allemaal nodig is.
Inderdaad hoeft de agent op straat niet alles uit te leggen. Algemeen beleid, zoals waarom er paspoortcontrole wordt uitgevoerd, zal door het gezag moeten worden uitgelegd.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #81 Gepost op: 9 augustus 2013, 14:42:58
Algemeen beleid, zoals waarom er paspoortcontrole wordt uitgevoerd,

en verkeer gecontroleerd wordt......

Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #82 Gepost op: 9 augustus 2013, 14:51:26
Citaat van: zwelgje link=msg=1190210 date=1376052178
en verkeer gecontroleerd wordt......
Dat het verkeer gecontroleerd wordt. Niet waarom op een bepaalde plek. Dat kan de politieagent prima uitleggen aan de burger.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #83 Gepost op: 9 augustus 2013, 23:57:23
Citaat van: Sven82 link=msg=1190212 date=1376052686
Dat het verkeer gecontroleerd wordt. Niet waarom op een bepaalde plek. Dat kan de politieagent prima uitleggen aan de burger.

In sommige gevallen kan ik inderdaad wel uitleggen waarom wij daar bijvoorbeeld staan met een flitskar/-wagen. Maar dat doe ik liever niet omdat ik de burger dan moet gaan vertellen dat we daar staan op grond van (ongeval)cijfers uit de periode 1998-2008. Dat een weg veranderd is, een kruising verlegd of wat dan ook is daarin niet verwerkt. Het zijn aangewezen plaatsen waar gecontroleerd moet worden. Helaas ligt het buiten mijn macht om dat te veranderen  :'(

Verder is de voorlichting naar de diender op straat nou niet bepaald informatief. Waarom worden er transportcontroles gehouden bij de bloemenveiling in Aalsmeer? Geen idee, vul het maar in. Vraag er naar bij een ip en die komt met een flauwekul verklaring. De meeste verkeerscontroles zijn totaal nergens op gebasseerd, dat heeft te maken met de lokatie (is die geschikt om daar een controle te houden) en het aanbod van verkeer.
En soms zijn lokaties waar we juist wel moeten zijn totaal niet geschikt om controles te houden, dus kiezen we een lokatie in de buurt. Maar ja daar los je het probleem net niet mee op.

Het waarom is niet zalig makend, het waarom-niet ook niet. Het feit dat er blauw op straat is, zou dat wel moeten zijn.

Maar ik ben het met zwelgje eens, als je als burger uitleg wilt hebben: persvoorlichting. Ik ( de straatdiender) ben er niet toe verplicht om jou ( de burger) uitleg te geven waarom ik ergens ben, als ik dat dus niet niet wil doen doe ik het niet. Als ik zin heb in een praatje kan je geluk hebben. Kom je uitleg eisen omdat je belasting betaler bent: succes! Bij de 3e waarschuwing dat je weg moet gaan ga je erop wegens het belemmeren van mijn werkzaamheden. Dan heeft mijn aanwezigheid ook weer zin gehad  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #84 Gepost op: 10 augustus 2013, 00:11:48
Is Persvoorlichting bedoeld dan om elke willekeurige burger van individuele informatie te voorzien? Vraag me af of dat wenselijk is. Ik ben benieuwd hoe vaak de voorlichter dan gebeld word bij een grote industriebrand. De nummers van voorlichters zijn over het algemeen niet voor iedereen te vinden, en dat is denk ik beter ook. Als je vragen hebt over een politieoptreden kan je beter op politie.nl een contactformulier opzoeken of even 8844 bellen. Dat is waarschijnlijk wenselijker als dat iedereen persvoorlichting gaat bellen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #85 Gepost op: 10 augustus 2013, 00:33:10
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1190390 date=1376086308
Is Persvoorlichting bedoeld dan om elke willekeurige burger van individuele informatie te voorzien? Vraag me af of dat wenselijk is. Ik ben benieuwd hoe vaak de voorlichter dan gebeld word bij een grote industriebrand. De nummers van voorlichters zijn over het algemeen niet voor iedereen te vinden, en dat is denk ik beter ook. Als je vragen hebt over een politieoptreden kan je beter op politie.nl een contactformulier opzoeken of even 8844 bellen. Dat is waarschijnlijk wenselijker als dat iedereen persvoorlichting gaat bellen.

Klopt, maar daar gaat de vraag uiteindelijk wel heen, en het antwoord dus ook. Sorry voor het niet geheel volledig weergeven van de procedure.

Trouwens sinds de persvoorlichtingseenheden (SCRABBLE!!!) zich beziggen met twitter en weet ik veel wat niet nog meer, is het wel een stuk persoonlijker geworden. Dat brengt dus ook met zich mee dat ze sneller en meer adequaat moeten gaan acteren/ reageren op twitterberichten omtrent de zin of onzin van (verkeers) controles.

Dat is ook de keerzijde van de medaille. Het lijkt leuk, maar elk voordeel heeft ook een nadeel  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #86 Gepost op: 14 oktober 2013, 11:22:22
Buiten functie gestelde politiemedewerker ontslagen

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/14/09-buiten-functie-gestelde-politiemedewerker-ontslagen.html
Laatste update: 14-10-2013 | 10:12

Oost-Brabant - De politiechef van de eenheid Oost-Brabant heeft na een disciplinair onderzoek een politiemedewerker onvoorwaardelijk ontslag aangezegd.

De medewerker werd in december 2012 buiten functie gesteld. Hij wordt verdacht van een zedendelict. Het strafrechtelijk onderzoek is afgerond. Het is nog niet duidelijk wat daarvan de uitkomst is.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #87 Gepost op: 15 oktober 2013, 00:44:26
Twee politiemedewerkers ontslagen

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/14/02-oost-nederland-twee-politiemedewerkers-ontslagen.html
Laatste update: 14-10-2013 | 13:00

Oost-Nederland - De politiechef van de eenheid Oost-Nederland heeft onlangs twee politiemedewerkers oneervol ontslagen. Beide medewerkers zijn ontslagen vanwege ernstig plichtsverzuim dat intern is onderzocht. Deze twee zaken staan los van elkaar.

Een politiemedewerker wordt verweten een onder invloed van alcohol een aanrijding tegen een hek te hebben veroorzaakt en nadien te zijn doorgereden. Een andere politiemedewerker wordt verweten bezittingen van een arrestant ontvreemd te hebben.

De politie hecht veel waarde aan transparantie en aan betrouwbaarheid en integriteit van medewerkers.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #88 Gepost op: 9 november 2013, 01:34:16
Buiten functie gestelde politiemedewerker ontslagen

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/8/09-buiten-functie-gestelde-politiemedewerker-ontslagen.html
Laatste update: 08-11-2013 | 13:01 Woordvoering: Oost-Brabant

Oost-Brabant - De politiechef van de eenheid Oost-Brabant heeft na een disciplinair onderzoek een politiemedewerker onvoorwaardelijk strafontslag aangezegd.

De medewerker werd in juli 2012 buiten functie gesteld. Tegen hem was aangifte gedaan van belaging, laster en smaad in privétijd. Tegen de collega is ook strafvervolging ingesteld; de uitkomst daarvan is nog niet bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


Wimzelluv

  • Distr. motorsurveillant/Hfdmedew. verkeerstaken
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • Op één been kan je wel degelijk lopen.....
Reactie #89 Gepost op: 7 januari 2014, 17:36:45
Cel geëist voor ex-agenten wegens aanpak zwerver

Twee voormalige politieagenten hebben dinsdag in hoger beroep celstraffen tegen zich horen eisen, wegens ''een staaltje ambtsmisbruik van de meest ernstige soort'', aldus de advocaat-generaal.
Het tweetal nam in augustus 2009 een Poolse zwerver tegen diens wil mee in een politiebusje en bracht hem van Bleiswijk naar een afgelegen gebied bij Moerkapelle. Het slachtoffer werd onder meer met een dienstwapen bedreigd en gezegd dat hij zijn eigen graf moest graven, voordat hij werd achtergelaten.
''Een slechte film'', zo kwalificeerde de advocaat-generaal het incident. Beide agenten zijn ontslagen. De rechtbank veroordeelde hen eerder tot celstraffen tot zes maanden, waarvan de helft voorwaardelijk.
n het vonnis noemde de rechter het optreden van de agenten ''verbijsterend en onterend''. De agenten tekenden hoger beroep aan.

Slapen

De Pool lag te slapen op een grasveldje in Bleiswijk. Over de man waren al eerder klachten binnengekomen. De advocaat-generaal: ''De beide verdachten zouden dit probleem wel even oplossen.'' De Pool heeft volgens de aanklager gedacht dat zijn laatste uur had geslagen.
De twee agenten zwegen over het voorval, totdat er binnen het korps steeds meer verhalen de ronde deden. Een van de twee stapte toen naar zijn leidinggevende. De Pool was toen al terug in eigen land. Hij is daar opgespoord voor het onderzoek.

Te hoog

Het Openbaar Ministerie eiste in hoger beroep tegen een van de agenten negen maanden cel, waarvan drie maanden voorwaardelijk, tegen de ander een voorwaardelijke celstraf van drie maanden en 240 uur werkstraf.
Een van de ex-agenten vindt dat justitie de zaak veel te hoog opneemt. De zwerver is eigener beweging meegegaan en naar elders (de grens van de Rotterdamse politieregio) gebracht, zei hij. Ook het ontslag vindt hij een onevenredig zware maatregel. De man procedeert hier momenteel nog over.
Dimmen! (Denk In Mogelijkheden) Vriendelijke groet,  Wim