Oefening ME aanpak supportersrellen bij stadion SC Veendam - Veendam 06 t/m 09-11-2012

Auteur Topic: Oefening ME aanpak supportersrellen bij stadion SC Veendam - Veendam 06 t/m 09-11-2012  (gelezen 2471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Veendam - ME oefent aanpak supportersrellen bij stadion SC Veendam

Veendam - ME oefent aanpak supportersrellen bij stadion SC Veendam
Published on Nov 7, 2012 by Marcel Klip
Dinsdag 6 november tot en met vrijdag 9 november 2012 houdt de politie een grote ME oefening in en rond het stadion van SC Veendam.

In totaal oefenen vier pelotons van de Mobiele Eenheid in vier dagen in het beheersen van supportersrellen. De oefening maakt deel uit van een reeks oefeningen met supportersrellen. Rondom de stadions van Emmen, Groningen en Heerenveen is al geoefend.

De oefening vindt rondom het stadion aan de Langeleegte plaats en bij het oude busstation. Vanaf het Prins Hendrikplein in Veendam vertrekt elke ochtend een groep supporters onder begeleiding van de ME naar het stadion van SC Veendam. De groep supporters wordt gespeeld door leerlingen van verschillende middelbare scholen uit Noord Nederland. Onderweg vindt er natuurlijk van alles plaats, uiteraard gespeeld. In totaal zullen ongeveer 150 leerlingen aan de oefening meedoen en ongeveer 70 politiemensen waarvan sommige met honden.

De oefening wordt begeleid door medewerkers van de politie en van de betrokken scholen. Er wordt duidelijk aangegeven dat het om een oefensituatie gaat. Direct omwonenden van het stadion zijn met een brief op de hoogte gebracht.


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Oefening ME Veendam - 8 november 2012
Published on Nov 8, 2012 by HuismanMedia
Oefening ME Veendam - 8 november 2012
Samen sterk in de hulpverlening!