Buitenlandse ambulances (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse ambulances (verzameltopic)  (gelezen 250543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #160 Gepost op: 2 februari 2012, 20:09:24
ik zal eens kijken of ik in de gelegenheid ben om foto's te maken in Peru
ik vertrek 3 maart en kom 31 maart terug
heb een volle agenda , bezoek aan machu pichu en een bezoek aan de jungle
verder lima en omgeving
als ik de kans heb (krijg van mijn vrouw) dan zal ik wat foto'smaken daar en hier plaatsen
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl




Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #162 Gepost op: 10 april 2012, 17:45:56
Ambulance Sud Assistence vertrekt met patiënt van gipsvlucht
Ambulance Sud Assistence vertrekt met patiënt van gipsvlucht
 TheVliegtuigfreak

Das nu het eerst van mijn leven dat ik een Ambu met BZK striping zie rijden met een Belgisch kenteken..
Bij ons op "de 100" worden ook altijd oude NL'ers overgekocht, wij moeten echter de striping eraf (laten) halen, voor we een kenteken kunnen aanvragen voor dit voertuig.
Zo staat de 741-005 nog steeds in de Garage van de Brandweer Lanaken.

Eerst moest de Striping eraf
Toen moest hij gekeurd worden (Autokeuring = APK)
Toen konden we eindelijk een plaat aanvragen
Toen moest de Belgische striping erop
Nu kan hij gekeurd worden als Ambulance (opnieuw auto keuring + keuring ambulance + inspectie FOD)

Dus daar gaat een maandje of 4 overheen, nu ben ik wel eens benieuwd of "Sud assistence" Legaal rondrijd ?

Over het Secundair vervoer (= B ritten) staat er niks in de wet rond striping van de voertuigen. (dus hoop ik dat dit een secundaire firma is, al is het voeren van OGS dan weer strafbaar)
Wel staat er in de wettekst geschreven dat het voeren van ambulance/politie/brandweer striping en OGS enkel is toegestaan aan erkende hulpdiensten.

Waarschijnlijk weet er iemand op dit forum meer over ?
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #163 Gepost op: 10 april 2012, 21:51:57
Ik verblijf vaak in Boedapest, en woon dan aan een redelijk drukke weg. Maar nu rijd daar regelmatig een oude Nederlandse ambulance met prio 1. Erg raar om de zelfde sirene te horen en "onze" ambulance in BZK striping daar te zien rijden.

Het is de 14-184 ik heb er ook een foto van. Ik zal even uitzoeken hoe ik hem kan uploaden.


112GenV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
    • www.112gooienvechtstreek.nl
Reactie #164 Gepost op: 10 april 2012, 22:18:39
nou ik heb hem al gevonden, maar toen nog in dienst bij RAV Gooi en Vechtstreek



foto: 112voertuigen.punt.nl

wel leuk dat hij Boedapest rond rijdt en ook nog steedts met de zelfde BZK striping
een foto dat hij daar rond rijdt is zeker leuk


De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #165 Gepost op: 10 april 2012, 22:42:35
Das nu het eerst van mijn leven dat ik een Ambu met BZK striping zie rijden met een Belgisch kenteken..

Nochtans rijden er heel wat rond hoor...


Over het Secundair vervoer (= B ritten) staat er niks in de wet rond striping van de voertuigen. (dus hoop ik dat dit een secundaire firma is, al is het voeren van OGS dan weer strafbaar)
Wel staat er in de wettekst geschreven dat het voeren van ambulance/politie/brandweer striping en OGS enkel is toegestaan aan erkende hulpdiensten.

Waarschijnlijk weet er iemand op dit forum meer over ?

Waar haal je dat dat een secundaire dienst geen OGS mag voeren???
En waarom zou een secundaire dienst niet erkend kunnen worden?
Sud Assistance rijdt inderdaad secundaire en internationaal vervoer.


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #166 Gepost op: 11 april 2012, 10:50:43
Nochtans rijden er heel wat rond hoor...

Waar haal je dat dat een secundaire dienst geen OGS mag voeren???
En waarom zou een secundaire dienst niet erkend kunnen worden?
Sud Assistance rijdt inderdaad secundaire en internationaal vervoer.

Nou ja nog nooit gezien..

Heb niet gezegd dat een secundaire dienst niet erkend kan zijn..
Maar het voeren van OGS is niet toegestaan mits toestemming van de 100 centrale, en dit krijgt een Secundaire dienst niet snel.. dit gebeurd enkel bij rampomstandigheden..
Een gipsvlucht is bij mijn weten trouwens sowieso geen reden tot spoed (patiënten worden in buitenland gestabiliseerd voor de vlucht, dus vanwaar het blauw ?

Ik rij zelf vaak bij het Rode Kruis als chauffeur op de 105, wanneer de 105 centrale mij vraagt een Alfa 1 te doen (dus met blauw blauw) weiger ik dit zelfs te doen, ik ben op dat moment een secundair transport, waarom zou ik dan voorrang eisen en mensen op schrik jagen om misschien 3 min eerder in het ziekenhuis te zijn, met een vrouwtje dat een beenbreuk heeft ?

Ik kan dit perfect ter plaatsen spalken, en hoe rustiger ik rij, hoe leuker een patiënt met een breuk, dat vind hoor..

Nou ja ik kan wel zeggen dat ik een voorstander ben om al het secundair vervoer daadwerkelijk te bekeuren voor het rijden met OGS en het daadwerkelijk van de wagens te halen.
Zeker met de "cowboys" die momenteel op de ambu's zitten (ambu geile mensen) dacht dat het nog altijd om het comfort van de patiënt ging, tenzij de gezondheid van een patiënt het niet toelaat, rij ik geen prio.

Maar ja, wie ben ik hè?
Doe eens gek, en doe wat vrijwilligerswerk om andere mensen te helpen.. (al heb ik vaak een collega die het daadwerkelijk voor het blauw blauw, en tuta tuta doet..)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #167 Gepost op: 11 april 2012, 10:51:36
Maar daar gaat het in dit topic eigenlijk niet helemaal over denk ik ?  :)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #168 Gepost op: 11 april 2012, 13:11:12
Dan sluiten we af met dat je niet goed genoeg op de hoogte bent van de wetgeving.
En ook niet welke opdrachten sommigen diensten doen...
Meer uitleg wil ik je gerust geven in PM.

Back on topic


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #169 Gepost op: 11 april 2012, 21:12:13
Nou dat zou ik zo niet zeggen..

Wij zitten midden in een overkoop van een Nederlandse T5, en denk dat ik hierbij duidelijk aan alle regeltjes van de wet moet voldoen, dus zal ook voldoende op de hoogte zijn, anders zou ons dit niet lukken.

Wat bepaalde diensten doen weet ik inderdaad niet, ik spreek in het algemeen.
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)