Sporttest vraag

Auteur Topic: Sporttest vraag  (gelezen 16841 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #30 Gepost op: 12 november 2012, 15:54:44
Zou iemand mij misschien advies willen geven?
Wat voor advies wil je het liefst hebben dan? Als jij nou gewoon een baan zoekt waar je inderdaad plezier in hebt, en waar jij je gelukkig bij voelt, waarom zouden mensen (in je omgeving) dan nee zeggen? Verder moet je er weinig van aantrekken over wat voor negatieve dingen mensen erover te zeggen hebben.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #31 Gepost op: 12 november 2012, 16:41:51
Dat advies wat je net gaf :P Bedankt :)
Btw... ik heb van een paar mensen gehoord dat ze stage liepen bij de politie?
Is dit ook mogelijk? Ik ga over 1 half jaar naar de 3e.
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #32 Gepost op: 12 november 2012, 17:27:05
Btw... ik heb van een paar mensen gehoord dat ze stage liepen bij de politie?
Is dit ook mogelijk? Ik ga over 1 half jaar naar de 3e.
Heb je het over een middelbare school? In dat geval durf ik het niet te zeggen, per politiebureau / school afhankelijk denk ik. Alhoewel heb ik wel eens gehoord van iemand dat hij weekje stage liep bij het plaatselijke politiebureau voor zijn middelbare school.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #33 Gepost op: 12 november 2012, 17:52:27
Ja, ik heb het over de middelbare school.
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #34 Gepost op: 12 november 2012, 20:14:24
Weet iemand trouwens welke zwemdiploma's je nodig hebt?
Ik beschik A.T.M alleen over A.
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #35 Gepost op: 12 november 2012, 20:39:09
Vragen is goed... maar ik zou wel wat aan je uitzoek skills doen...

Citaat
Ook moet je kunnen zwemmen, als je dit niet kunt aantonen met een zwemdiploma, moet je een zwemtest doen.
http://www.kombijdepolitie.nl/SoortenWerk/Pages/profiel-hoofdagent.aspx

Ik heb aangegeven welke zwemdiploma´s ik heb, niks laten zien, en dat was goed.


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #36 Gepost op: 12 november 2012, 20:46:31
Google is my best friend? XD
Maar als jij alleen wat invult en niks laat zien dan moet je net het goede korps hebben, je zou maar net het korps hebben waar je wel wat moet laten zien.

--- EDIT ----
Ben er net trouwens achter gekomen dat als je de sport-test niet haalt maar de anderen wel, dat je de sport-test dan binnen 3 maanden mag herkansen! (Bron: http://youtube.com/kombijdepolitie)
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #37 Gepost op: 12 november 2012, 21:04:47
Google is my best friend? XD
Maar als jij alleen wat invult en niks laat zien dan moet je net het goede korps hebben, je zou maar net het korps hebben waar je wel wat moet laten zien.

--- EDIT ----
Ben er net trouwens achter gekomen dat als je de sport-test niet haalt maar de anderen wel, dat je de sport-test dan binnen 3 maanden mag herkansen! (Bron: http://youtube.com/kombijdepolitie)
Als je wel je diploma's moet laten zien dan zoek je die thuis op, heb je ze niet dan ga je naar het zwembad waar je ze ooit gehaald hebt, kijk je of zij wat kunnen regelen.

Heb je helemaal niks, dan zul je waarschijnlijk een soort van zwem test moeten doen.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #38 Gepost op: 13 november 2012, 20:24:48
Dat advies wat je net gaf :P Bedankt :)
Btw... ik heb van een paar mensen gehoord dat ze stage liepen bij de politie?
Is dit ook mogelijk? Ik ga over 1 half jaar naar de 3e.

Hallo riekeltjuh!

Ik volg zelf momenteel de opleiding HTV-P , en aangezien jij het over deze opleiding had trok het wel mijn interesse. Canonfreak doet ook de opleiding, dus hem zou je ook vragen kunnen stellen.

Op het moment loop ik nu stage bij de politie. Stel, je begint aan de opleiding heb je 2 weken in November een soort oriëntatie week. Zo zal je 1 week stage lopen bij de politie, en de andere bij handhaving. Die 2 weken zijn vooral bedoeld om je kennis te laten maken met het bureau en het personeel, maar ook hoe de organisatie in elkaar steekt.

In totaal loop je 5 weken stage per jaar, dus 10 weken bij de politie in 2 jaar. Zo zal je onder andere aangifte's moeten opnemen, maar ook klantverzoeken aan de balie behandelen.  
Als je de opleiding goed hebt doorlopen en als je ook je  ''-P" examens haalt, heb je recht op 1 jaar studieduurverkorting bij de politieacademie. Oftewel, je stroomt in op het 2e jaar van de politieacademie.

Je moet natuurlijk wel de normale testen doorlopen, zowel het fysieke als mentale.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen! Zo niet, kan je altijd een vraag stellen. O0

Mvg,

Martijn


riekeltjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #39 Gepost op: 13 november 2012, 21:26:29
Het heeft zeker geholpen :)
Verder heb ik ook mijn ouders verteld dat ik bij de politie wil gaan als ik klaar ben met het VMBO... Helemaal geen negatieve reacties :)
17 Miljoen mensen, Die schrijf je niet je wetten voor, die laat je in hun waarde.