First responders Mierden stoppen

Auteur Topic: First responders Mierden stoppen  (gelezen 3933 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gepost op: 14 november 2012, 12:11:48
First responders Mierden stoppen
LAGE MIERDE - Het first response team in Lage Mierde gaat stoppen. Dat maakte het college van van Reusel-De Mierden dinsdag bekend.
 
Door onderbezetting is doorgaan geen optie meer. Het first response team van Lage Mierde, bedoeld om spoedeisende medische hulp te verlenen, bestond nog uit vier leden, waarvan er twee overdag beschikbaar waren. Sinds 2010 werden bij een melding uit De Mierden ook al de first responders van Reusel gewaarschuwd en rukten beide teams gelijktijdig uit.
Volgens burgemeester Harrie Tuerlings van Reusel-De Mierden is er gezocht naar mogelijkheden om de post in Lage Mierde in stand te houden. Het uitbreiden van de first response taken met beperkte brandweertaken was echter niet mogelijk. Ook het verlagen van de selectiecriteria, bijvoorbeeld het aantal oefenavonden, bleek geen optie.

Bron: http://bd.nl/nieuws/reusel-de-mierden/first-responders-mierden-stoppen-1.202951




gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2012, 13:28:58
Stopt de first responders brandweer? of gaat die post dicht??
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2012, 13:35:13
Ik neem aan dat de first responder brandweer stopt. Je ziet inderdaad op p2000 dat er daar regelmatig 2 first responders gealarmeerd worden.  Maar over het sluiten van brandweerposten was geloof ik ook spraken in die regio wegens te weinig vrijwilligers.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #3 Gepost op: 14 november 2012, 14:16:40
Ik neem aan dat de first responder brandweer stopt. Je ziet inderdaad op p2000 dat er daar regelmatig 2 first responders gealarmeerd worden.  Maar over het sluiten van brandweerposten was geloof ik ook spraken in die regio wegens te weinig vrijwilligers.

De brandweer post Lage Mierde is al gesloten.