Salaris werkervaring

Auteur Topic: Salaris werkervaring  (gelezen 13225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bryyan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Gepost op: 15 november 2012, 17:40:18
Beste Forumleden,

Ik ben gebeld voor het korpsgesprek voor Rotterdam Rijnmond betreffende Hoofdagent. Ik heb sinds september een 40 uur baan, op HBO niveau waarbij ik een x bedrag verdien. Daarnaast heb ik al mijn vaste lasten van de huur etc. Mijn inkomen zit hoger dan de max. grens die gecompenseerd mag worden. Dus ik lever iets in kwa salaris, wat mij verder niet uitmaakt. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het een kwestie van salarisstroken aantonen, eventueel aantonen wat je maandlasten zijn en dan wordt er een salaris met je besproken, of is dat heel zwart-wit?

Ik hoor het graag, of er iemand mij meer kan vertellen hierover!

Groetjes




xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2012, 19:30:26
Persoonlijke ervaring: salarisstroken inleveren van 12 maanden, daar wordt een gemiddeld jaar salaris over berekend. Vervolgens volgt een aanbieding dat past bij het te volgen opleidingsniveau. En daar zit dan weer een maximum aan.
Digitaal onderzoek


Bryyan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2012, 08:00:13
Persoonlijke ervaring: salarisstroken inleveren van 12 maanden, daar wordt een gemiddeld jaar salaris over berekend. Vervolgens volgt een aanbieding dat past bij het te volgen opleidingsniveau. En daar zit dan weer een maximum aan.

Oke duidelijk, daarvoor heb ik op parttime basis gewerkt bij een ander bedrijf in verband met mijn gevolgde opleiding. Dus een gemiddelde zou niet reeël zijn in verband met alle lasten (samenwonend, particuliere huur, etc.). Ik heb een HBO op zak, niet dat dat er wat toe doet, maar ik zou toch wel fijn vinden als ik enigszinds gecompenseerd wordt, want ik kan het me niet permitteren om 600 euro in te gaan leveren.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2012, 12:02:09
Oke duidelijk, daarvoor heb ik op parttime basis gewerkt bij een ander bedrijf in verband met mijn gevolgde opleiding. Dus een gemiddelde zou niet reeël zijn in verband met alle lasten (samenwonend, particuliere huur, etc.). Ik heb een HBO op zak, niet dat dat er wat toe doet, maar ik zou toch wel fijn vinden als ik enigszinds gecompenseerd wordt, want ik kan het me niet permitteren om 600 euro in te gaan leveren.
Mijn ervaring: helaas pindakaas. Ik heb overwogen om de politiekundige opleiding te gaan doen, maar naar 7 jaar studie (HBO en WO) zou ik 1091 bruto per maand gaan verdienen. En tsja, dat is simpelweg dus niet te doen!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 16 november 2012, 13:49:33
Bij mijn aanname inmiddels al wat jaren terug werd het gemiddelde salaris genomen over de 12 maanden en dat omgerekend naar 36 (of 38 of 40) uur. En over dat salaris kon je onderhandelen. Ik weet niet of dat ook op gaat voor parttimers.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bryyan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #5 Gepost op: 16 november 2012, 15:25:22
Duidelijk. Wat ik zo hier en daar lees, verschilt het ook per regio. Dat geeft werving en selectie ook aan toen ik die hierover mailde. Tevens is een bekende van mij ook gaan werken als hoofdagent, die had ervaring bij het leger en leverde 1 loonstrook in en het was voldoende. Ik ga het allemaal meemaken haha, kan niets anders dan het denk ik afwachten.

Mijn ervaring: helaas pindakaas. Ik heb overwogen om de politiekundige opleiding te gaan doen, maar naar 7 jaar studie (HBO en WO) zou ik 1091 bruto per maand gaan verdienen. En tsja, dat is simpelweg dus niet te doen!


Was je toen thuiswonend, of al je eigen huis+lasten?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6 Gepost op: 16 november 2012, 15:35:12
Duidelijk. Wat ik zo hier en daar lees, verschilt het ook per regio. Dat geeft werving en selectie ook aan toen ik die hierover mailde. Tevens is een bekende van mij ook gaan werken als hoofdagent, die had ervaring bij het leger en leverde 1 loonstrook in en het was voldoende. Ik ga het allemaal meemaken haha, kan niets anders dan het denk ik afwachten.
 

Was je toen thuiswonend, of al je eigen huis+lasten?
Ik was toen niet thuiswonend en met de vaste lasten (studieschuld! van een flink bedrag) hebben ze geen boodschap
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 16 november 2012, 15:51:42
Overstappen van defensie (of andere overheidsonderdelen) of vanuit de particuliere branche levert wat verschillen over, ook in rechtspositie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bryyan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #8 Gepost op: 16 november 2012, 16:25:52
Dus eigelijk is de conclusie. Onderhandelen met werkervaring vanaf september, is onmogelijk.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 17 november 2012, 02:28:09
Onderhandelen kan altijd maar als je pas vanaf september part-time werkt denk ik niet dat je (veel) krijgt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein