Brandweermannen komen om op weg naar brand - Erkelenz (D) 15-11-2012

Auteur Topic: Brandweermannen komen om op weg naar brand - Erkelenz (D) 15-11-2012  (gelezen 6993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #10 Gepost op: 17 november 2012, 10:10:50
In tegenstelling tot wat ik in de Nederlandse stukken lees, staat er in de Duitse persberichten dat de 19 jarige in zijn BMW op de verkeerde weghelft terecht is gekomen:

Aus bisher nicht geklärter Ursache geriet der 19-jährige Pkw-Fahrer aus Holzweiler in einer Kurve auf die Gegenfahrbahn und prallte dort mit dem Feuerwehrwagen zusammen.

Waar haal jij die BMW vandaan ?
Er staat Pkw wat de Duitse afkorting is voor Personenkraftwagen wat in Nederland een automobiel.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #11 Gepost op: 17 november 2012, 10:28:50
In tegenstelling tot wat ik in de Nederlandse stukken lees, staat er in de Duitse persberichten dat de 19 jarige in zijn BMW op de verkeerde weghelft terecht is gekomen:

Aus bisher nicht geklärter Ursache geriet der 19-jährige Pkw-Fahrer aus Holzweiler in einer Kurve auf die Gegenfahrbahn und prallte dort mit dem Feuerwehrwagen zusammen.

Buiten het feit dat door een vertaalfout aan nederlandse zijde de waarheid erg is geschonden, neem ik aan dat dit ongeval ook aan nederlandse zijde bij brandweermensen in zuid-limburg zuid het nodige losmaakt daar zij deze mensen waarschijnlijk persoonlijk kennen, van inzetten, oefeningen en andere sociale bezigheden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 17 november 2012, 10:45:45
De klap moet toch wel heel erg hard zijn geweest, als je een TS kompleet op zijn dak krijgt. :(


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Reactie #13 Gepost op: 17 november 2012, 11:34:04
Nou Peter, hij ligt niet alleen op z'n dak, maar de cabine is zowat geheel los van het chassis en de vooras zie ik nergens; moet ontzettend hard zijn aangekomen. Overigens mijn oprechte deelneming aan alle betrokkenen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #14 Gepost op: 17 november 2012, 11:58:42
De klap moet toch wel heel erg hard zijn geweest, als je een TS kompleet op zijn dak krijgt. :(
... en een boom uit de grond rijdt. (kijk maar op de bovenstaande filmpjes)


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #15 Gepost op: 17 november 2012, 12:34:05
Is de tankwagen niet vooral zo beschadigd door met de cabine tegen een boom te gaan?