GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (industrie) Wolter Koops Logistics Ambachtsweg - Zeewolde 17-11-2012  (gelezen 30774 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Voertuigenlijst

141 TS Zeewolde
142 TS Zeewolde
243 TS Biddinghuizen
244 TS Swifterbant (herbezetting Zeewolde?!)
343 TS Lelystad
441 TS Emmeloord
442 TS Emmeloord (momenteel op post Marknesse) (aflossing)
445 TS Nagele (aflossing
447 TS Rutten (herbezetting Emmelorod)
541 TS Urk (aflossing)

7231 TS Harderwijk
7242 TS Hierden

Redvoertuigen
171 HV1 Zeewolde
352 HW Lelystad
371 HV1 Lelystad
652 HW Almere-Stad

7251 HW Harderwijk (NO-Gelderland)

Haakarmvoertuigen/Haakarmbakken
471 HA Emmeloord
831 HA Almere-Buiten
832 HA Dronten
833 HA Lelystad
835 ABH Lelystad
862 DPH Almere-Buiten
863 DPH Emmeloord
932 COH Dronten

Dienstvoertuigen
617 PM-Logistiek Almere Stad
821 DB-WVD Swifterbant
822 DB-WVD Zeewolde
823 DB-WVD Ens
994 DA OVD-B Zuid Flevoland
995 DA HOVD
996 DA OVD-Gemeente
998.1 DA RCVD

7204 DB Harderwijk (aflossingsbusje)

Ik mis:

04:34:09 Brandweer Amsterdam-Amstelland ags van dienst met spoed contact ac aub
    0101111 Brandweer Adviseur Gevaarlijke Stoffen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Waarom rook- en brandmelders in een koelcel?

Je zou toch verwachten dat als de temperatuur stijgt dat er meteen een melding komt omdat de opgeslagen waren koel moeten blijven.
Je bent dan afhankelijk van heel andere sensoren. En die kun je dus ook gebruiken voor een eventuele oorzaak (brand) van de temperatuursverhoging.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Ik mis:

04:34:09 Brandweer Amsterdam-Amstelland ags van dienst met spoed contact ac aub
    0101111 Brandweer Adviseur Gevaarlijke Stoffen
Is er bekend dat deze aanwezig was?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Is er bekend dat deze aanwezig was?

Jazeker, AGS Amsterdam Amstelland is prio 1 ter plaatse gekomen, ook te zien in mijn video die gister gepost is.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Sinds wanneer schare we een hulpverleningsvoertuig onder dezelfde noemer (redvoertuig) als een autoladder of hoogwerker ?

Sinds het vroeger tot dezelfde categorie behoorde?  O0 (Vermoedelijk heb ik nog wel een oud lesboek op zolder liggen!) "Vroeger" werden de AL en HV gezien als redvoertuigen, want met deze voertuigen redde je mensen. Met een TS kon je toen alleen blussen.  ;D Tegenwoordig is de TS standaard bepakt met HV-gereedschap en kun je daarmee ook mensen redden. Inmiddels is ook de HW uitgevonden en nu worden de HW en AL meestal redvoertuigen genoemd.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Waarom rook- en brandmelders in een koelcel?

Je zou toch verwachten dat als de temperatuur stijgt dat er meteen een melding komt omdat de opgeslagen waren koel moeten blijven.
Je bent dan afhankelijk van heel andere sensoren. En die kun je dus ook gebruiken voor een eventuele oorzaak (brand) van de temperatuursverhoging.

die melders zijn er wel. hebben hier verschillende bedrijven die "koel/vries melders" hebben en daarmee voorzien zijn. ook heb ik bij een groot hotel gewerkt daar hing zelf een sprinkler kop in de vriezer(nee maak geen grapje).
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Jazeker, AGS Amsterdam Amstelland is prio 1 ter plaatse gekomen, ook te zien in mijn video die gister gepost is.

Naast de AGS, heb ik ook nog een dienstauto zien staan van Amsterdam een polo.

25616 Almere DA
14-9094 Regio Voorlichter DA


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Sinds het vroeger tot dezelfde categorie behoorde?  O0 (Vermoedelijk heb ik nog wel een oud lesboek op zolder liggen!) "Vroeger" werden de AL en HV gezien als redvoertuigen, want met deze voertuigen redde je mensen. Met een TS kon je toen alleen blussen.  ;D Tegenwoordig is de TS standaard bepakt met HV-gereedschap en kun je daarmee ook mensen redden. Inmiddels is ook de HW uitgevonden en nu worden de HW en AL meestal redvoertuigen genoemd.

Aha, dat zijn dan wel hele oude boeken geweest..........mijn papieren stammen uit 1990 en toen was een HV al geen redvoertuig meer.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Tja, de kans dat hier nog een oorzaak vast te stellen valt over het begin van de brand zal erg lastig worden, daar houdt de brandweer Flevoland ook ernstig rekening mee.
Het enige wat we met enige zekerheid kunnen stellen is dat de brand in 1 van de loodsen is begonnen, aangezien werknemers er nog in geslaagt zijn om administratie uit het kantoor te halen voordat het kantoorgedeelte door de brand werd gegrepen.

Aha, dat zijn dan wel hele oude boeken geweest..........mijn papieren stammen uit 1990 en toen was een HV al geen redvoertuig meer.
Inderdaad, ik weet ook niet anders dan dat een redvoertuig en een Hulpverleningsvoertuig  2 geheel andere voertuigen zijn, en een HV zeer zeker niet onder de redvoertuigen valt. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
10:26:26 18-11-12GROUP-1GRIP 1 Opkomstlocatie Gemeentehuis Zeewolde
GRIP 10700014BRW Veiligheidsregio Flevoland (HOvD) (Alarmcode)
GRIP 10700027BRW Veiligheidsregio Flevoland (OvD Zuid) (Infocode)
p2kflex
09:50:09 18-11-12-ALPHA-Graag tel. contact RAC.
0700962BRW Zeewolde (OVD-gem) (Infocode)