Als fotograaf / journalist op weg naar melding overval

Auteur Topic: Als fotograaf / journalist op weg naar melding overval  (gelezen 8690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Gepost op: 15 november 2012, 23:54:26
Afgeplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=50795.msg1096563#msg1096563

Vanavond samen met mede forumlid Royofzo weer 112 gebeld.
Er was een overval gepleegd op het industrieterrein bij ons. Toen wij onderweg waren hiernaartoe om verslag te doen, zagen wij een man die eigenlijk exact aan het signalement van de dader(s) voldeed. ongeveer 1.80 meter, normaal postuur, zwart glimmende jas, en het meest opvallende was dat hij een scooterhelm afdeed zonder scooter in de buurt. Hij liep dus gewoon met een helm zonder reden.

Besloten om 112 te bellen. Aan de desbetreffende centralist het signalement doorgegeven en andere verwante zaken. Tot nog toe zijn ze niet gepakt, maar het burgernet is wel ingeschakeld naar aanleiding van mijn telefoontje  998765




kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 16 november 2012, 09:33:17
Vanavond samen met mede forumlid Royofzo weer 112 gebeld.
Er was een overval gepleegd op het industrieterrein bij ons. Toen wij onderweg waren hiernaartoe om verslag te doen, zagen wij een man die eigenlijk exact aan het signalement van de dader(s) voldeed. ongeveer 1.80 meter, normaal postuur, zwart glimmende jas, en het meest opvallende was dat hij een scooterhelm afdeed zonder scooter in de buurt. Hij liep dus gewoon met een helm zonder reden.

Besloten om 112 te bellen. Aan de desbetreffende centralist het signalement doorgegeven en andere verwante zaken. Tot nog toe zijn ze niet gepakt, maar het burgernet is wel ingeschakeld naar aanleiding van mijn telefoontje  998765

Goed gedaan :) Hoe kwam het dat je hem kwijt raakte?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #2 Gepost op: 17 november 2012, 00:45:52
Tja. Donker, we zagen hem door de achterruit. En als reporters waren we eigenlijk onderweg naar het incident. Deze meneer liep ook al een steeg/straat in dus de auto weer moeten parkeren en achter hem aanhollen is vrij verdacht. En het was een gewapende overval.. 98uiye


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 17 november 2012, 16:47:48
Tja. Donker, we zagen hem door de achterruit. En als reporters waren we eigenlijk onderweg naar het incident. Deze meneer liep ook al een steeg/straat in dus de auto weer moeten parkeren en achter hem aanhollen is vrij verdacht. En het was een gewapende overval.. 98uiye
Oké, ramptoeristen ten top dus. Ik heb hier geen goed woord voor over. Walgelijk. Ik zou me diep, diep schamen met deze gedachten gang. Echt heel diep.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #4 Gepost op: 17 november 2012, 16:53:02
Hier mis ik ff een stukje van de film.

Ze zijn als reporter onder weg naar een gewapende overval, seinen 112 in waar een persoon loopt / rent die aan de beschrijving van de verdachte voldoet. Kiezen ervoor om er niet achter aan te gaan mede omdat de verdachte gewapend kan zijn en dan opeens worden het ramptoeristen terwijl ze het twee postings eerder nog goed doen.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #5 Gepost op: 17 november 2012, 16:54:23
Oké, ramptoeristen ten top dus. Ik heb hier geen goed woord voor over. Walgelijk. Ik zou me diep, diep schamen met deze gedachten gang. Echt heel diep.

Haha, grappig  :)

Even serieus dan maar (ik wel).. bij de gewapende overval was de eigenaar met een vuurwapen bedreigt, dus ik stap sowieso niet uit om de persoon aan te spreken/staande te houden. Heb weinig zin om zelf op die manier betrokken te raken bij de overval..


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 17 november 2012, 16:56:40
Oké, ramptoeristen ten top dus. Ik heb hier geen goed woord voor over. Walgelijk. Ik zou me diep, diep schamen met deze gedachten gang. Echt heel diep.
Tja, deze mensen maken een nieuwsitem over die overval en zijn op weg daar naar toe. Dus hoezo ramptoeristen?
Ze hebben zelfs melding gemaakt van het persoon met die helm op zijn hoofd. Je weet immers maar nooit of dat persoon iets te maken heeft gehad met die overval. Beetje kort door de bocht om ze meteen maar af te schilderen als ramptoeristen. Dan heb ik wel betere voorbeelden. ::)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #7 Gepost op: 17 november 2012, 16:57:42
Hier mis ik ff een stukje van de film.

Ze zijn als reporter onder weg naar een gewapende overval, seinen 112 in waar een persoon loopt / rent die aan de beschrijving van de verdachte voldoet. Kiezen ervoor om er niet achter aan te gaan mede omdat de verdachte gewapend kan zijn en dan opeens worden het ramptoeristen terwijl ze het twee postings eerder nog goed doen.....
Omdat ik daar niet het hele verhaal lees. Als je in een auto zit en een persoon is te voet, wat is het probleem om achter de persoon aan te rijden? Je bent altijd eerder weg.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8 Gepost op: 17 november 2012, 17:00:52
Omdat ik daar niet het hele verhaal lees. Als je in een auto zit en een persoon is te voet, wat is het probleem om achter de persoon aan te rijden? Je bent altijd eerder weg.

In de tijd dat iemand op mij schiet, rij ik met mijn auto echt de straat niet uit. Ik mag dan wel een 1600'tje hebben, maar die is echt niet zo snel hoor.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #9 Gepost op: 17 november 2012, 17:34:51
Omdat ik daar niet het hele verhaal lees. Als je in een auto zit en een persoon is te voet, wat is het probleem om achter de persoon aan te rijden? Je bent altijd eerder weg.

Het probleem zou in het snelheid verschil tussen een kogel en een auto kunnen zitten. Ik weet zo geen auto die sneller rijd dan een kogel vliegt....en dan rekenen we nog niet de tijd die je nodig hebt om te reageren en te schakelen.
Mooi laten lopen positie melden en de rest is voor de mannen in het blauw
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend