Verkeersregelaars bang voor fietsers

Auteur Topic: Verkeersregelaars bang voor fietsers  (gelezen 39113 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 22 november 2012, 21:40:43
Vorige keer voor het eerst op een kruising gestaan om te regelen, maar dat ik bang was....nou nee.
Wel zijn fietsers ongelofelijke zeurpieten. IMHO 998765


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2012, 13:30:32
Vandaag 2e keer op een kruising gestaan, deze maal bijna voorbeeldige fietsers. :D


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2012, 17:55:57
Ahhh, maar dat was waarschijnlijk in het noorden. Daar hebben we nog begrijpende fietsers.  098uo
Digitaal onderzoek


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2012, 18:27:04
Ahhh, maar dat was waarschijnlijk in het noorden. Daar hebben we nog begrijpende fietsers.  098uo
Inderdaad, in Groningen O0


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #14 Gepost op: 26 november 2012, 16:48:36
bang voor fietsers ben ik niet maar heb er wel een hekel aan ze omdat ze zo ontzettend goed luisteren (net als voetgangers trouwens)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #15 Gepost op: 27 november 2012, 00:34:32
....... maar als je dat niet doet dan ben je zo maar 5 minuten bezig om een vrachtwagen je bouwput op of af te begeleiden en die tijd en ruimte is er gewoon niet.

Men heeft gewoon niet in de gaten dat wij verkeersregelaars er zijn voor de algehele (verkeers)veiligheid van elke weggebruiker.

Als fietser zie ik hier de kern van het probleem: als verkeersregelaar ben je er voor de algehele (verkeers)veiligheid van elke weggebruiker. Maar de meeste verkeersregelaars stellen zich op als het slaafje van de partij waarvoor ze zijn ingehuurd: tijd is geld, die vrachtwagens moeten zo snel mogelijk het terrein op en af dus alle anderen moeten maar wijken. Je zegt het hier zelf: anders ben je 5 minuten bezig en die tijd en ruimte is er niet.

Volgens mij zijn de verkeersregels nog altijd zo dat verkeer uit een uitrit al het andere verkeer voor moet laten gaan. En van mij mag die verkeersregelaar er zorg voor dragen dat er af en toe een vrachtwagen de weg op kan vanaf een bouwplaats. Maar ze moeten het niet omdraaien, dat op het moment dat er een vrachtwagen aan komt rijden alles en iedereen maar moet wijken!

Ik erger me verschrikkelijk aan de werkzaamheden hier in de buurt voor het nieuwe kanaal: de zandwagens rijden daar af en aan. Iedere keer als er in de verte weer zo'n vrachtwagen aan komt denderen dan zetten de verkeersregelaars alles stil, alsof die vrachtwagens het belangrijkste zijn op de hele wereld. Die kunnen ook best even wachten tot er een gaatje valt!? Die momenten zijn er genoeg, want verderop is een kruising met stoplichten. Maar nee, precies middenin een groep auto's wordt de boel gewoon stilgezet. Voor een beetje zand....

En op dat soort momenten fiets ik lekker door, hij heeft ook remmen gekregen!  098uo
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #16 Gepost op: 27 november 2012, 07:01:04
..
Ik erger me verschrikkelijk aan de werkzaamheden hier in de buurt voor het nieuwe kanaal: de zandwagens rijden daar af en aan. Iedere keer als er in de verte weer zo'n vrachtwagen aan komt denderen dan zetten de verkeersregelaars alles stil, alsof die vrachtwagens het belangrijkste zijn op de hele wereld. Die kunnen ook best even wachten tot er een gaatje valt!? Die momenten zijn er genoeg, want verderop is een kruising met stoplichten. Maar nee, precies middenin een groep auto's wordt de boel gewoon stilgezet. Voor een beetje zand....

En op dat soort momenten fiets ik lekker door, hij heeft ook remmen gekregen!  098uo

En hier gaat het mis. Los van wet- en regelgeving, heb jij enig beeld bij het zicht van een vrachtwagenchaffeur? En wat het doet met zijn bloeddruk als er iedere keer weer mensen opduiken uit hoeken waarvan hij denkt dat het veilig is?

Die vkr staat daar niet voor niets. Ook een stilstaande vrachtwagen neemt ruimte in, misschien is het voor de doorstroming wel beter om die zsm. van de rijbaan te hebben.
Digitaal onderzoek


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #17 Gepost op: 27 november 2012, 09:00:33
Als fietser zie ik hier de kern van het probleem:  op dat soort momenten fiets ik lekker door 098uo
Ik zou de lokale overheid adviseren hier andere organisatorische maatregelen te nemen.
Volgens mij heb je daar wel de juiste contacten voor.
Volgens mij laat je als organisatie juist zien dat je serieus bezig bent, als je dit ook overbrengt naar de hoogwaardigheidsbekleders. De burgemeester moet ook gewoon zijn autogordel om, dus ook een reddingsvest aan in de boot!? Hij is toch geen God ofzo!? Misschien zelfs met wat uitleg erbij, zodat je kunt laten zien dat je er verstand van hebt.
Als dat niet lukt kan je anders ook gewoon doen wat van je verwacht wordt zodat duidelijk is dat je er verstand van hebt.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #18 Gepost op: 28 november 2012, 04:25:11
Als fietser zie ik hier de kern van het probleem: als verkeersregelaar ben je er voor de algehele (verkeers)veiligheid van elke weggebruiker. Maar de meeste verkeersregelaars stellen zich op als het slaafje van de partij waarvoor ze zijn ingehuurd: tijd is geld, die vrachtwagens moeten zo snel mogelijk het terrein op en af dus alle anderen moeten maar wijken. Je zegt het hier zelf: anders ben je 5 minuten bezig en die tijd en ruimte is er niet.

Volgens mij zijn de verkeersregels nog altijd zo dat verkeer uit een uitrit al het andere verkeer voor moet laten gaan. En van mij mag die verkeersregelaar er zorg voor dragen dat er af en toe een vrachtwagen de weg op kan vanaf een bouwplaats. Maar ze moeten het niet omdraaien, dat op het moment dat er een vrachtwagen aan komt rijden alles en iedereen maar moet wijken!

Ik erger me verschrikkelijk aan de werkzaamheden hier in de buurt voor het nieuwe kanaal: de zandwagens rijden daar af en aan. Iedere keer als er in de verte weer zo'n vrachtwagen aan komt denderen dan zetten de verkeersregelaars alles stil, alsof die vrachtwagens het belangrijkste zijn op de hele wereld. Die kunnen ook best even wachten tot er een gaatje valt!? Die momenten zijn er genoeg, want verderop is een kruising met stoplichten. Maar nee, precies middenin een groep auto's wordt de boel gewoon stilgezet. Voor een beetje zand....

En op dat soort momenten fiets ik lekker door, hij heeft ook remmen gekregen!  098uo
Als ik mij niet vergis, dan hebben VKR's de functionele bevoegdheid om jou aanwijzingen te geven waar jij je aan dient te houden en ga je hier dus volledig de mist in. Of fiets jij ook structureel door rood licht omdat jij vindt dat de verkeerslichten te veel zijn ingesteld ten faveure van het autoverkeer ??

En daarbij, 'jij fietst lekker door, want de vrachtwagen heeft ook remmen gekregen' (jammer genoeg word je in deze stellingname gevolgd door vele fietsers). Er vanuit gaande dat een vrachtwagen wel even nodig heeft voor hij stilstaat en het zicht vanuit een cabine niet 360 graden optimaal is, vraag ik me dan af of je dit ook een passende tekst vindt voor op je rouwkaart. Want jij bent het wel zelf die wordt platgereden door een volle zandauto als het een keer misgaat.... :'(
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #19 Gepost op: 28 november 2012, 10:55:41
En op dat soort momenten fiets ik lekker door, hij heeft ook remmen gekregen!  098uo
Totdat die remmen te laat of niet worden gebruikt omdat de bestuurder van de zandauto jou simpelweg niet ziet en jij vervolgens plat onder de wielen ligt. Dan piep je wel anders (of je piept nooit meer).... Daar wel eens over nagedacht?
Ik ben niet blauw, maar als ik het zou zijn, zou ik geen seconde twijfelen om jou een prent van EUR 130 te overhandigen wegens het niet opvolgen van een aanwijzing van een bevoegde en als zodanig herkenbare verkeersregelaar. Die staat daar tenslotte óók voor jouw veiligheid. Maar om welke reden hij/zij daar staat is helemaal niet relevant, je hebt een aanwijzing gewoon op te volgen. Klaar. Het is ook niet aan jou te oordelen of die aanwijzing wel of niet terecht is.